Τετάρτη 28 Ιουλίου 2021
x

ΣΥΝΔΕΣΗ ΛΙΜΑΝΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - ΠΑΘΕ ΚΑΙ ΕΓΝΑΤΙΑΣ: ΤΕΛΟΣ ΣΤΟ ΣΙΡΙΑΛ 15 ΕΤΩΝ

Την επόμενη εβδομάδα υπογράφεται η σύμβαση με τον ανάδοχο και αρχίζουν τα έργα. Τέλος στη γέφυρα – ανέκδοτο. Τι λέει ο γγ Υποδομών.

Την επομένη εβδομάδα υπογράφεται η σύμβαση για την ολοκλήρωση έπειτα από 15 χρόνια της σύνδεσης του έκτου προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον άξονα ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό.

Το έργο, που άρχισε να κατασκευάζεται το 2006 και «πάγωσε» το 2010, αφήνοντας σαν... ανέκδοτο μια γέφυρα στον... αέρα και ένα λιμάνι που συνδέεται με «τριτοκοσμικές» συνθήκες με τους κύριους οδικούς άξονες της χώρας (την Εγνατία Οδό και τον αυτοκινητόδρομο Πατρών – Αθηνών – Θεσσαλονίκης – Ευζώνων), επιτέλους θα ολοκληρωθεί και έχει διασφαλισμένη χρηματοδότηση, ανάδοχο και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα (30 μήνες).

Η παράδοση της απευθείας σύνδεσης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τους βασικούς αυτοκινητόδρομους της χώρας αναμένεται συνεπώς το 2023.

Όπως δήλωσε στη Voria.gr ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, «τις επόμενες ημέρες υπογράφεται η σύμβαση για ένα πολύ σημαντικό έργο για όλη τη Βόρεια Ελλάδα και την πόλη της Θεσσαλονίκης, η διασύνδεση του Λιμένα της Θεσσαλονίκης με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία οδό. Πρόκειται για ένα έργο το οποίο για πολλά χρόνια έμενε στα χαρτιά, αλλά ήρθε η ώρα επιτέλους να μπει σε τροχιά υλοποίησης. Έχει προϋπολογισμό 75 εκατ. ευρώ και η διάρκεια του έργου είναι 30 μήνες με ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος του 2023. Με το εμβληματικό αυτό έργο θα αυξηθούν σημαντικά οι δυνατότητες συνδυασμένων μεταφορών του εμπορικού λιμένα και μαζί με τα έργα του τρένου που θα ακολουθήσουν, θα αυξήσουν σημαντικά ανταγωνιστικότητά του, φέρνοντάς τον στη κατάσταση που του αξίζει. Το λιμάνι αναβαθμίζεται, η Θεσσαλονίκη αναβαθμίζεται και οι ζωές των ανθρώπων βελτιώνονται».



Πέρσι τον Μάιο ολοκληρώθηκε ο νέος διαγωνισμός της «Εγνατία Οδός ΑΕ», που ήταν το θεμέλιο για να μπει το ημιτελές έργο σε φάση ολοκλήρωσης. Μειοδότης με ποσοστό 56,61% αναδείχτηκε η εταιρία «ΑΚΤΩΡ», δεύτερη ήταν η «ΙΝΤΡΑΚΑΤ» και τρίτη η «ΤΕΡΝΑ».

Η καθυστέρηση στην υπογραφή της σύμβασης ήταν αναμενόμενη λόγω ενστάσεων, που όμως ξεπέρασε (λόγω πανδημίας) τους υπολογισμούς των αρμοδίων (το έβλεπαν για αρχές του 2021).

Το έργο «Κάθετος Άξονας 56 — Ολοκλήρωση σύνδεσης αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ και Εγνατίας Οδού με τον 6ο προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης, και το οδικό δίκτυο της περιοχής Καλοχωρίου» έχει πολύ μεγάλη σημασία για την εφοδιαστική αλυσίδα, για το λιμάνι, τις μεταφορές κτλ. Είναι από τις βασικές συνδέσεις της Θεσσαλονίκης και συνιστά και ένα αναπτυξιακό, εκτός από οδικό έργο.

Περιλαμβάνει την ημιτελή γέφυρα, που υπάρχει στο μήκος των 3,5 χλμ. του δρόμου, ενώ ήδη είναι σε κυκλοφορία τα 1,4 χλμ. Εκτός από την κατασκευή της οδικής σύνδεσης του έκτου προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία, η εργολαβία περιλαμβάνει και την αναβάθμιση του τοπικού οδικού δικτύου στην περιοχή του Καλοχωρίου (περιλαμβανομένης της ΒΙΠΕ). Η χρηματοδότησή του γίνεται από το πρόγραμμα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ