Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου 2021
x

ΝΟΤΟΠΟΥΛΟΥ: Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ

Κριτική της βουλευτή Α' Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ στο νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση. «Νομοθετείτε για λίγους», σημειώνει.

Η κυβέρνηση και το υπουργείο Περιβάλλοντος δεν έχει σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση, τονίζει σε ανάρτησή της η βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ, Κατερίνα Νοτοπούλου.

Η κ. Νοτοπούλου επισημαίνει ότι κυβέρνηση και υπουργείο προωθούν την ηλεκτροκίνηση «κατ' επίφαση, αποσπασματικά, χωρίς να αγγίζει το ζήτημα στο σύνολο του ως όφειλε και δυστυχώς για άλλη μια φορά νομοθετεί για τους λίγους, γιατί λίγοι είναι αυτοί που θα μπορέσουν να προμηθευτούν ηλεκτρικό όχημα. Οι πόλεις μας όμως δεν κατοικούνται από τους λίγους. Κατοικούνται και διαμορφώνονται από τους πολλούς. Είμαστε υπέρ της ηλεκτροκίνησης, αλλά αυτό δεν είναι νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση. Είναι ένα νομοσχέδιο ξεκάθαρα για την αγορά».

Μάλιστα, η κ. Νοτοπούλου ασκεί δριμεία κριτική στον υπουργό Περιβάλλοντος, λέγοντας:

-Δεν μπορείτε από την μια να υπερασπίζεστε την ηλεκτροκίνηση για την συμβολή της στην περιβαλλοντική ισορροπία και ταυτόχρονα λίγο καιρό πριν να ψηφίζετε με διαδικασίες fast track το πλέον περιβαλλοντοκτόνο νόμο.

-Παρεμβαίνετε αποσπασματικά, χωρίς καμία πρόβλεψη για τις δημόσιες μεταφορές.

-Καταθέσατε ένα νομοσχέδιο με ωραίο τίτλο, χωρίς όμως να λύνει επί της ουσίας προβλήματα, ούτε δημιουργεί προϋποθέσεις περιβαλλοντικής ανάπτυξης.

«Αλήθεια,

-Με τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου, πως θα μπορέσουμε τα νησιά μας να έχουν ηλεκτροκίνηση;

-Τι θα γίνει με τους διατηρητέους οικισμούς;

-Τι θα κάνουν και οι Δήμοι που έχουν ξεκινήσει μέσω ΕΣΠΑ να κάνουν δικό τους δίκτυο ηλεκτροδότησης. Θα το χαρίσουν όπως και οποιοδήποτε άλλο δίκτυο ηλεκτροφόρτισης;», ρωτά η βουλευτής.

Πρόταση

«Ιδιαίτερη ωστόσο σημασία έχει η εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης στις επιβαρυμένες ελληνικές πόλεις. Η ευρωπαϊκή κατεύθυνση για τις μεταφορές σχετίζεται με τη δημιουργία ενός σύγχρονου, ενιαίου και κυρίως βιώσιμου μεταφορικού δικτύου, όπου τα διάφορα μέσα θα λειτουργούν συμπληρωματικά μεταξύ τους και θα προωθούνται ιδιαίτερα εκείνα που είναι φιλικά προς το περιβάλλον και συμβάλλουν στη βιωσιμότητα του όλου συστήματος. Σε αυτό το σύστημα μεταφορών, η ηλεκτροκίνηση πρέπει να αποτελέσει μέρος μιας ευρύτερης και συνολικής στρατηγικής και να συνοδευτεί από περαιτέρω πολιτικές. Όπως για παράδειγμα την ανάπτυξη των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), την προώθηση εναλλακτικών μορφών μετακίνησης και την προώθηση φιλικών μέσων στις αστικές εμπορευματικές μεταφορές», επισημαίνει στην ανάρτησή της η κ. Νοτοπούλου.

Για το στόχο αυτό, τονίζει, «απαιτούνται όμως πιο παρεμβατικά, γενναία και ολιστικά μέτρα, δεν αρκούν οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου. Αλλά μάλλον δεν ήταν αυτός ο στόχος σας, καθώς για μια τέτοια προοπτική καθοριστικό ρόλο διαδραματίζει η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Και σε αυτό το σημείο η ανεπάρκεια σας είναι εγκληματική. Διότι από τη μια η Κυβέρνηση ανακοινώνει με τυμπανοκρουσίες την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, από την άλλη, εδώ και ένα χρόνο δεν έχει κάνει το παραμικρό στην κατεύθυνση της αντικατάστασης των ρυπογόνων λεωφορείων με νέας τεχνολογίας οχήματα. Το αντίθετο μάλιστα. Ακύρωσε το διαγωνισμό της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, στον οποίο περιλαμβάνονταν 190 ηλεκτρικά λεωφορεία με δικαίωμα για άλλα 130».




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ