Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2022
x

ΗΧΟΠΕΤΑΣΜΑΤΑ ΣΕ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΚΑΙ ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ ΤΟΠΟΘΕΤΕΙ Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ

Σε δυο τμήματα 7 χλμ. στους πιο «θορυβώδεις» δρόμους θα τοποθετηθούν ηχοπετάσματα για περιορισμό της ηχορύπανσης, καθώς οι περιοχές ανοικοδομούνται

Ηχοπετάσματα ώστε να περιοριστούν τα επίπεδα θορύβου και η ηχορύπανση σε συγκεκριμένα τμήματα της περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης και της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Ν. Μουδανιών στην κατοικημένη περιοχή θα τοποθετήσει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Τα δύο σχετικά έργα εγκρίθηκαν στη συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής Θεσσαλονίκης, ενώ το συνολικό κόστος των παρεμβάσεων αντιμετώπισης του κυκλοφοριακού θορύβου είναι 4,4 εκατομμύρια ευρώ. Ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσης της παρέμβασης υπολογίστηκε σε δύο χρόνια.

Το τμήμα στο οποίο θα τοποθετηθούν ηχοπετάσματα στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Ν. Μουδανιών είναι από την οδό Βούλγαρη μέχρι τη συμβολή της με τον κόμβο Κ12 της περιφερειακής οδού (περνάει κάτω από την περιφερειακή). Πρόκειται για ένα τμήμα μήκους 2,5 χλμ. και θα τοποθετηθούν ηχοπετάσματα και στις δυο πλευρές του δρόμου.

Το τμήμα της περιφερειακής οδού όπου θα τοποθετηθούν ηχοπετάσματα είναι στα 4,5 χλμ. από τον κόμβο Κ10 στα Κωνσταντινουπολίτικα μέχρι τον κόμβο Κ12 (έξοδος προς Χαλκιδική), στη μια μόνο πλευρά του δρόμου αυτή με κατεύθυνση προς το νοσοκομείο «Άγιος Παύλος».

Τα ηχοπετάσματα που σχεδιάζεται να τοποθετηθούν είναι «διαμήκεις κατασκευές παραπλεύρως της οδού, με σκοπό την ελάττωση του επιπέδου του θορύβου που παράγεται από την κυκλοφορία». Κάτι ανάλογο με τα ηχοπετάσματα στην περιοχή των Κωνσταντινουπολίτικων.

Τα ηχοπετάσματα κρίθηκαν αναγκαία, διότι τα επίπεδα θορύβου που παράγονται από την περιφερειακή οδό είναι εξαιρετικά υψηλά, την ώρα που πολλές περιοχές εκατέρωθεν έχουν ανοικοδομηθεί και ζουν ή εργάζονται εκεί εκατοντάδες πολίτες, που υφίστανται τις επιπτώσεις της ηχορύπανσης.

Η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας έχει εκπονήσει μετρήσεις θορύβου και έχει διαπιστώσει την ανάγκη για τοποθέτηση ηχοπετασμάτων, ώστε να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά το πρόβλημα στις δυο οδικές αρτηρίες, που έχουν εξαιρετικά υψηλούς κυκλοφοριακούς φόρτους πολλές ώρες την ημέρα και σηκώνουν και μεγάλο μέρος της βαριάς κυκλοφορίας, ενώ ταυτόχρονα σε μεγάλα κομμάτια τους καταγράφεται ραγδαία ανοικοδόμηση.

Στο σχεδιασμό της Περιφέρειας για την αντιμετώπιση του προβλήματος της ηχορύπανσης εκτός από τα ηχοπετάσματα προβλέπονται και σημαντικές δενδροφυτεύσεις, αφού και τα δένδρα δημιουργούν φυσικό φράγμα ήχου.

Η αντιπολίτευση εξέφρασε ερωτήματα και κάποιες ενστάσεις για τα έργα. Ο περιφερειακός σύμβουλος της μείζονος αντιπολίτευσης, Βασίλης Γάκης, εξέφρασε αμφιβολίες για την ωριμότητα του έργου και ζήτησε να γίνουν ανάλογα έργα και στη δυτική περιφερειακή, όπου εξελίσσεται η εργολαβία των ανισόπεδων κόμβων και η ανοικοδόμηση είναι πολλαπλάσια.

Η επικεφαλής της «Ριζοσπαστικής Αριστερής Ενότητας», Δέσποινα Χαραλαμπίδου, επισήμανε τον κίνδυνο επειδή πρόκειται για δυο όμοια έργα να θεωρηθεί ότι ο διαχωρισμός τους σε δυο εργολαβίες συνιστά κατάτμηση, προτείνοντας μια εργολαβία συνολική.

Η επικεφαλής της παράταξης «Συμμετέχω», Χρυσούλα Παλιαδέλη, επίσης εξέφρασε επιφυλάξεις ως προς την ωριμότητα των έργων, ενώ ο περιφερειακός σύμβουλος της «Λαϊκής Συσπείρωσης», Βασίλης Ιγνατιάδης, συμφώνησε στην αναγκαιότητα να γίνουν τα έργα και τα υπερψήφισε.

Η επικεφαλής της παράταξης «Πολίτες Μπροστά», Νιόβη Παυλίδου, ζήτησε περαιτέρω πληροφορίες για τις διαδικασίες κατάθεσης των προτάσεων της Περιφέρειας προς χρηματοδότηση.

 




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ