Παρασκευή 19 Αυγούστου 2022
x

ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ Ο ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΠΕΛΛΑΣ ΜΕΣΩ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ

Τι αναφέρει η Πρωτοβουλία Πολιτών για το Σιδηροδρομικό Δίκτυο Πέλλας για τη σημασία της σύνδεσης των δύο πόλεων μέσω Γιαννιτσών.

Την άμεση υλοποίηση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης - Πέλλας μέσω Γιαννιτσών  ζητάει η Πρωτοβουλία Πολιτών για το Σιδηροδρομικό Δίκτυο Πέλλας σε ανακοίνωσή της με αφορμή την πρόσφατη απόφαση του Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ  για ανάθεση της σύμβασης μελέτης  Γ`φάσης της σύνδεσης του Νέου Λιμένα Καβάλας (στη Νέα Καρβάλη) με τους Τοξότες Ξάνθης σε κοινοπραξία μελετητικών γραφείων (δείτε εδώ).

Στο κείμενο τους, τα μέλη της Πρωτοβουλίας υποστηρίζουν ότι η σύνδεση των δύο πόλεων μέσω Γιαννιτσών αποτελεί έργο άμεσης υλοποίησης το οποίο μάλιστα είναι και πιο οικονομικό από αυτό που αποφάσισε να προχωρήσει η εταιρεία. 

«Η σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης - Π.Ε.Πέλλας μέσω Γιαννιτσών εκτός από τα πολλά αναποδοτικά οφέλη της είναι ένα έργο υπερτοπικής σημασίας πράγμα που έχει πολλές φορές αναδειχθεί από την Πρωτοβουλία στο παρελθόν και μπορεί να αποτελέσει τμήμα της "Σιδηροδρομική Εγνατίας" όπως εξ άλλου δήλωσε και ο υπουργός μεταφορών Χ.Σπίρτζης στις 3-10-2017 στα Γιαννιτσά», σημειώνουν οι πολίτες στο κείμενό τους, προσθέτοντας ότι «η σύνδεση μπορεί να αποτελέσει συνέχεια της υπό κατασκευή σιδηροδρομικής εγνατίας (Αλεξανδρούπολη-Τοξότες Ξάνθης-Καβάλα-Αμφίπολη -Θεσσαλονίκη) προς τη Δυτική Μακεδονία, τη Δυτική Ελλάδα και τα Δυτικά Βαλκάνια».

Συγκρίνοντας το έργο της σύνδεσης «Νέου Λιμένα Καβάλας - Τοξοτών Ξάνθης» και της «Θεσσαλονίκης - Έδεσσας μέσω Γιαννιτσών», η πρωτοβουλία σημειώνει αναφερόμενη σε στοιχεία της επικαιροποιημένης μελέτης σκοπιμότητας ότι η πρώτη είναι μήκους 31,8 χλμ και θα έχει κόστος 250 εκ € ενώ η δεύτερη θα έχει συνολικό μήκος 86,7 χλμ και κόστος 110 εκ €.

«Η πολύ μεγάλη αυτή διαφορά κόστους/χλμ οφείλεται κατά κύριο λόγο στο ιδιαίτερα φιλικό πεδινό ανάγλυφο της σύνδεσης Θεσσαλονίκης-Π.Ε.Πέλλας μέσω Γιαννιτσών. Είναι επομένως αυτονόητη η άμεση υλοποίηση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης-Π.Ε.Πέλλας μέσω Γιαννιτσών με οποιοδήποτε χρηματοδοτικό εργαλείο και θέλουμε να πιστεύουμε πως οι δεσμεύσεις του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Μεταφορών και Υποδομών για προώθηση της χρηματοδότησης της μελέτης και του έργου στο C.E.F. (Connecting Europe Facilities) στο Περιφερειακό Συνέδριο για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας θα γίνουν πραγματικότητα», τονίζει τέλος η Πρωτοβουλία. 




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ