Κυριακή 5 Ιουλίου 2020
x

ΖΕΡΒΑΣ: ΤΑ 50 ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΣΤΗ ΛΕΙΨΙΑ, ΔΕΝ ΘΑ ΦΕΡΟΥΜΕ ΣΑΠΑΚΙΑ

Η απάντηση του δημάρχου Κωνσταντίνου Ζέρβα στην κριτική της αντιπολίτευσης για την προμήθεια των 50 λεωφορείων από τη Λειψία.

Ειδική επιτροπή από ανθρώπους του δήμου με τεχνική επάρκεια αλλά και του ΟΑΣΘ πρόκειται να μεταβεί στη Λειψία της Γερμανίας για να ελέγξει τα 50 μεταχειρισμένα λεωφορεία που σκοπεύει να αγοράσει ο δήμος Θεσσαλονίκης.

«Θα πάνε να ελέγξουν, να δουν ποια λεωφορεία μπορούν και αυτά ακριβώς θα παραλάβουμε», ξεκαθάρισε ο δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας, απαντώντας στα πυρά της αντιπολίτευσης, στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, το οποίο ενέκρινε κατά πλειοψηφία την προγραμματική σύμβαση δήμου - ΟΑΣΘ.

Ο κ. Ζέρβας ξεκαθάρισε ότι η συγκεκριμένη επιτροπή θα προκύψει από την προγραμματική σύμβαση μεταξύ δήμου και ΟΑΣΘ που ψηφίζει σήμερα το δημοτικό συμβούλιο.

«Όσοι ονειρεύονται μακροχρόνιες διαβουλεύσεις, λαϊκά δικαστήρια, ή καθυστερήσεις- που έχουν γίνει πολλές φορές στο παρελθόν-και για αυτό φτάσαμε στο σημερινό σημείο, αγνοούν τον αγανακτισμένο κόσμο που ταλαιπωρείται στις στάσεις και από την άλλη πλευρά η δική μας πρόταση έχει την αποδοχή του 90%» ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Δεν μπορεί η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας να συζητά τα ίδια και τα ίδια. Έχουμε διαφορετική αντίληψη για την Τοπική Αυτοδιοίκηση του 21ου αιώνα» ήταν τα λόγια που χρησιμοποίησε παρουσιάζοντας το σκεπτικό της πρωτοβουλίας αυτής.  «Η συμμετοχή του Δήμου για πρώτη φορά στο ζήτημα των αστικών συγκοινωνιών εγγράφει μία σημαντική υποθήκη για το μέλλον και για την ανάμειξη της Αυτοδιοίκησης στο μείζον αυτό ζήτημα».

Ο δήμαρχος έκανε λόγο για μια διαρκή διαπραγμάτευση κυρίως με γερμανικές πόλεις για την προμήθεια μεταχειρισμένων λεωφορείων για τον ΟΑΣΘ και ξεκαθάρισε ότι η διοίκηση δεν έχει αποκρύψει τίποτα για το θέμα.

«Προφανώς και θα πάμε σε αυτές τις χώρες (σ.σ. Γερμανία) για την προμήθεια λεωφορείων. Δεν θα πάρουμε λεωφορεία από το Μαρόκο, από τη Μοζαμβίκη. Έδειξε ενδιαφέρον ο δήμος Λειψίας», τόνισε ο κ. Ζερβας.

Στη συνεδρίαση ανέφερε ότι τα οχήματα αυτά είναι 50, ιδίου τυπου, euro 4 και όπως σημείωσε, έχουν δοθεί στον δήμο πλήρη στοιχεία για το κάθε ένα από αυτά. «Αυτή τη στιγμή τα λεωφορεία λειτουργούν στη Λειψία. Δεν είναι παροπλισμένα, δεν είναι παραπεταμένα, δεν είναι σαπάκια, είναι αξιόπιστα, λειτουργικά, καθώς, όπως γνωρίζουμε όλοι, οι Γερμανοί δίνουν βαρύτητα στη συντήρησή τους», υπογράμμισε.

Σύμφωνα με τον δήμαρχο, «τα λεωφορεία τιμώνται προς 11.500 ευρώ το ένα, δεν έχουν ΦΠΑ, τα μεταφορικά δεν τα ξέρουμε, υπάρχει το ενδεχόμενο να τα φέρουμε με φορτωτική, υπάρχει το ενδεχόμενο να στείλει ο ΟΑΣΘ οδηγούς».

«Άρα, μιλάμε για ένα κόστος κατά βάση 550.000 ευρώ. Από που θα προέλθουν αυτά; Δεν είναι σίγουρο ότι θα είναι από τα ανταποδοτικά τέλη. Θα δουμε εκείνη τη στιγμή ποια είναι τα οικονομικά του δήμου», ανέφερε ο κ. Ζέρβας. «Δεν θα πάω με μια βαλίτσα λεφτά, να αγοράσω 50 λεωφορεία. Όταν έρθει η σύμβαση θα περάσει και από την Οικονομική Επιτροπή και από το Δημοτικό Συμβούλιο», τόνισε ο δήμαρχος.

Διαβάστε: Πυρά κατά Ζέρβα για τα 50 λεωφορεία από τη Λειψία

Κατά την τοποθέτησή του ο κ.Ζέρβας έστειλε μήνυμα ότι ο δήμος είναι για να κλείνει πληγές και για τις λύσεις. «Όσοι ονειρεύονται μακροχρόνιες διαβουλεύσεις ονειρεύονται λαϊκά δικαστήρια ή καθυστερήσεις που έχουν γίνει πολλές φορές στο παρελθόν, βρίσκουν αγανακτισμένους πολίτες στις στάσεις και βλέπουν τη δικιά μας την πρόταση να έχει την αποδοχή του 90%. Αυτή είναι η πραγματική πραγματικότητα», τόνισε ο δήμαρχος.

Ο κ. Ζέρβας επανέλαβε τη θέση του ότι γίνεται ένα σημαντικό βήμα καθώς εξασφαλίζεται το πάντρεμα του Δήμου με τον ΟΑΣΘ.

«Τα 50 λεωφορεία είναι ασπιρίνη-δίνουν μία ανάσα, μαζί όμως με τα 180 (από την απόφαση του Υπουργείου),  μαζί με τα 100 των ΚΤΕΛ και με τα 200 και πλέον του ΟΑΣΘ, φτάνουμε τον μαγικό αριθμό των 530 και πλέον οχημάτων, έναν αριθμό που με βάση τις εκτιμήσεις μπορεί με επάρκεια να ικανοποιήσει τις ανάγκες του συγκοινωνιακού έργου», συμπλήρωσε.

Κλείνοντας τόνισε ότι «συγχρόνως σχεδιάζεται ο νέος ΟΑΣΘ και εκεί ο Δήμος και η Αυτοδιοίκηση θα έχει ρόλο» και συμπλήρωσε πως ετοιμάζονται και άλλες παρεμβάσεις σε πλειάδα πεδίων όπως στην ανάπτυξη δικτύου ποδηλατοδρόμων».

 

 

 

 




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ