Τετάρτη 8 Απριλίου 2020
x

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΣΤΙΓΜΗΣ ΑΦΟΠΛΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΤΟΥ ΟΑΣΘ

Με τροπολογία η κυβέρνηση νομιμοποιεί την απ' ευθείας εκχώρηση των 25 λεωφορειακών γραμμών στα ΚΤΕΛ. Τι ακριβώς προβλέπει η τροπολογία

Τροπολογία της τελευταίας στιγμής με την οποία επιχειρεί να εξουδετερώσει την άσκηση ένδικων μέσων εκ μέρους του Συνδικάτου Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, κατά της σύμβασης για την εκχώρηση συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ, επεξεργάστηκε, σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Σκοπεύει, μάλιστα, να την συμπεριλάβει στο νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια το οποίο κατατέθηκε χθες στη Βουλή και σήμερα συζητείται στην αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου. Η κυβέρνηση καίγεται ώστε η ρύθμιση αυτή να ψηφιστεί άμεσα προκειμένου να προλάβει την επικείμενη απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου το οποίο θα συζητήσει το σχέδιο σύμβασης που έχει υπογραφεί μεταξύ ΟΣΕΘ, ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης για την εκχώρηση άλλων 25 λεωφορειακών γραμμών στα ΚΤΕΛ.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr βασική στόχευση της τροπολογίας είναι η νομιμοποίηση της διαδικασίας απ' ευθείας ανάθεσης του συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ, που αποτελεί και το βασικό νομικό επιχείρημα της πλευράς των εργαζομένων η οποία υποστηρίζει ότι η μεθόδευση της απ' ευθείας ανάθεσης είναι παράνομη. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες στην τροπολογία προβλέπεται μεταξύ άλλων ότι “η ανάθεση έχει προσωρινό χαρακτήρα, για την αντιμετώπιση διακοπής των παρεχόμενων υπηρεσιών ή και επικείμενου κινδύνου διακοπής τους εκ μέρους των υφιστάμενων παρόχων των συγκοινωνιακών υπηρεσιών στις περιοχές αρμοδιότητας του ΟΣΕΘ, και δεν δύναται να υπερβαίνει τα δύο έτη”.

Η ανωτέρω διατύπωση, αποτελεί ουσιαστικά ευθεία αντίκρουση του βασικού επιχειρήματος το οποίο περιλαμβάνεται στη γνωμοδότηση την οποία έχουν συντάξει οι καθηγητές του ΑΠΘ Γιάννης Κουκιάδης και Κώστας Χρυσόγονος για λογαριασμό του Συνδικάτου των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, η οποία έχει σταλεί ήδη και προς το υπουργείο και προς το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Ειδικότερα, στη γνωμοδότησή τους οι δύο καθηγητές ανέφεραν μεταξύ άλλων ότι “απ' ευθείας ανάθεση του συγκοινωνιακού έργου αντί διαγωνιστικής διαδικασίας, δικαιολογείται και στην περίπτωση που υπάρξει 'διακοπή των υπηρεσιών δημοσίων μεταφορών' ή που υπάρχει “επικείμενος κίνδυνος διακοπής του' και δη του συνόλου και όχι μέρους των παρεχόμενων υπηρεσιών. Σε αυτές τις περιπτώσεις δύναται η πολιτεία να προχωρήσει σε απ' ευθείας ανάθεση του συγκοινωνιακού έργου για διάστημα έως δύο χρόνια”.

Σύμφωνα με τους δύο καθηγητές, στην προκειμένη περίπτωση δεν συντρέχει καμία από τις δύο ανωτέρω προϋποθέσεις καθώς, όπως ανέφεραν στο γνωμοδοτικό σημείωμα “ο ΟΑΣΘ συνεχίζει να παρέχει κανονικά το συγκοινωνιακό του έργο” και “μονολότι η εκτέλεση του ανατεθειμένου έργου πάσχει πράγματι από προβλήματα και δυσλειτουργίες (λ.χ. μειωμένος αριθμός λεωφορείων, έλλειψη συχνών δρομολογίων), εντούτοις δεν μπορεί να συναχθεί ότι έχει επέλθει 'διακοπή'”.

Νομιμοποιείται και η υπεκμίσθωση

Παράλληλα, με την ίδια τροπολογία δίνεται η δυνατότητα στον ανάδοχο του έργου, που είναι το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης να προχωρά σε υπεκμίσθωση μέρους του έργου σε άλλα ΚΤΕΛ, εν προκειμένω σε αυτά των Σερρών, της Χαλκιδικής και του Κιλκίς. Συγκεκριμένα, στην τροπολογία αναφέρεται ότι “αναλόγως της έκτασης των προς ανάθεση υπηρεσιών και ενδεχόμενης αδυναμίας ανταπόκρισης του οικείου ΚΤΕΛ Α.Ε. στο σύνολο του ανατιθέμενου έργου, καθώς και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των προς ανάθεση λεωφορειακών γραμμών, λαμβανομένης κυρίως υπόψη της περιοχής του προς ανάθεση έργου, είναι επιτρεπτή και η υπεκμίσθωση μέρους των αντιθέμενων συγκοινωνιακών υπηρεσιών και σε άλλα ΚΤΕΛ Α.Ε. περιφερειακών ενοτήτων δια ιδιαίτεων συμβάσεων υπεκμίσθωσης”. Προσθέτει δε πως “οι αναθέσεις αυτές, λόγω του επείγοντος και προσωρινού χαρακτήρα διενεργούνται μετά από διαβουλεύσεις μεταξύ του ΟΣΕΘ και των υποψηφίων παρόχων”.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ