Σάββατο 11 Ιουλίου 2020
x

ΘΑ ΑΝΟΙΞΟΥΝ ΚΑΙ ΠΩΣ ΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ; ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΡΙΩΝ ΑΛΥΣΙΔΩΝ

Τα σχέδια ξενοδοχειακών μονάδων ενόψει του καλοκαιριού σε διαδικτυακή συνάντηση στελεχών που διοργάνωσε σήμερα η Prodexpo.

Για την επόμενη ημέρα και τα σχέδια στον τουρισμό μίλησαν σήμερα σε διαδικτυακή συνάντηση που διοργάνωσε η Prodexpo στελέχη ξενοδοχειακών μονάδων, γνωστοποιώντας τις κινήσεις τους ενόψει του καλοκαιριού με την ιδιομορφία που παρουσιάζεται λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.

Όπως είπε ο Νίκος Χάτζος, Director of Intl Development Europe (Greece & Cyprus), Marriott International, Inc. τα ξενοδοχεία πόλης της εταιρείας στην Ελλάδα θα ανοίξουν τις πύλες τους μέσα στον Ιούνιο, με αρκετές προσαρμογές στη διαρρύθμιση, για να λειτουργήσουν σταδιακά κάποιους ορόφους τους.

Σε ό,τι αφορά τα εποχιακά ξενοδοχεία της αλυσίδας, επισήμανε ότι υπάρχει πιθανότητα να μην ανοίξουν όλα για τη φετινή θερινή σεζόν, όμως, σε κάθε περίπτωση αυτό θα εξαρτηθεί και από τα πρωτόκολλα υγιεινής που αναμένονται από την πολιτεία.

Από τη δική του πλευρά, ο Πάνος Παλαιολόγος, Πρόεδρος & Ιδρυτής, HotelBrain, ανέφερε ότι υπάρχει στόχος να ανοίξουν τον επόμενο μήνα όλα τα ξενοδοχεία που διαχειρίζεται η εταιρεία, ειδικά αυτά που απευθύνονται στον εσωτερικό τουρισμό και βρίσκονται σε νησιωτικούς προορισμούς, παρότι, όπως εκτίμησε, η ζημιά από τις επιπτώσεις του κορωνοϊού, είναι δεδομένη.

Ο ίδιος υποστήριξε ότι υπάρχουν ήδη κάποιες πρώτες κρατήσεις, οι οποίες, ωστόσο, δεν είναι επιβεβαιωμένες λόγω της αβεβαιότητας στις αεροπορικές μετακινήσεις, ενώ διατύπωσε την ανάγκη να δημοσιευθούν άμεσα τα υγειονομικά πρωτόκολλα και να είναι ρεαλιστικά και εφαρμόσιμα.

Ακολούθως, ο Paul Gomopoulos, Managing Director, HINES Greece επισήμανε ότι υπάρχει πρόθεση από πλευράς τους να ανοίξουν τα ξενοδοχεία που διαχειρίζονται μέσα στον Ιούνιο, με ανανεωμένα πρωτόκολλα και ίσως και πιο αυστηρά λόγω των πρόσθετων κανόνων ασφαλείας κάποιων επώνυμων brands.

Ο κ. Gomopoulos μίλησε, πάντως, για σοβαρό πλήγμα, λόγω κορωνοϊού, στις επενδύσεις του κλάδου, καθώς η Ελλάδα μόλις πριν από λίγα χρόνια είχε αρχίσει να γίνεται επενδυτικός προορισμός, και σε συνδυασμό με άλλα γραφειοκρατικά προβλήματα που υφίστανται είναι κάτι που απωθεί τους πιθανούς σοβαρούς ενδιαφερόμενους. Ωστόσο, από την πλευρά της Hines, τόνισε ότι η επιλογή της Ελλάδας είναι μόνιμη και δεν αλλάζει λόγω πανδημίας, αλλά θα προσαρμοστεί ανάλογα με τις συνθήκες.

Σε ένα αισιόδοξο πλαίσιο, με φόντο την πρόσφατη αγοραπωλησία του Πόρτο Καρράς, η Νίκη Σύμπουρα, Διευθύνουσα Σύμβουλος, Cushman & Wakefield Proprius, εκτίμησε ότι υπάρχουν διαθέσιμα κεφάλαια και επενδυτές που επιθυμούν να τα αξιοποιήσουν στον ελληνικό τουρισμό, παρά την υγειονομική κρίση, ενώ τόνισε ότι η επενδυτική δραστηριότητα θα επανέλθει καθολικά στο τέλος του 2020.

Σύμφωνα με την ίδια, η Ελλάδα ήταν και θα παραμείνει μία από τις κύριες αγορές sea- resort και αναμένεται να είναι κομμάτι της ανάκαμψης, καθώς ξεκινά από πολύ καλή θέση, έχοντας κερδίσει και το ‘’στοίχημα’’ της υγειονομικής ασφάλειας.

Από την πλευρά του, ο Γιάννης Παπαχρήστου, Γενικός Διευθυντής, Coca-Cola Τρία Έψιλον μίλησε για την άμεση σύνδεση του κλάδου της εφοδιαστικής αλυσίδας και της εστίασης με τον ξενοδοχειακό κλάδο, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στις προσπάθειες προστασίας και διατήρησης των πρωτοκόλλων υγιεινής όλο αυτό το χρονικό διάστημα.

Για τον κ. Παπαχρήστου, ήταν σημαντική η συνέχιση της δραστηριότητας, παρά την περιορισμένη λειτουργία, λόγω ιού, στον κλάδο ΗοReCa, ενώ τόνισε την ανάγκη για πρόσθετη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και χονδρεμπόρων που τον στηρίζουν.

Στο δεύτερο μέρος αυτών των συναντήσεων, με συντονίστρια τη δημοσιογράφο Στεφανία Σούκη, μίλησε και ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης ο οποίος έκανε λόγο για άνοιγμα της φετινής τουριστικής σεζόν στις αρχές Ιουλίου και πιο στοχευμένα και δυναμικά τον Αύγουστο, που είναι και παραδοσιακά ο πιο ισχυρός μήνας για τον τουρισμό.

Σύμφωνα με τον κ. Θεοχάρη, το Υπουργείο προετοιμάζεται για το ρεαλιστικό σενάριο και όχι για το καλό ή το κακό. Παράλληλα, τόνισε ότι όλες οι αγορές είναι στο στόχαστρο του τουριστικού σχεδιασμού της Ελλάδας και γίνονται συνεχείς προσπάθειες για να προσελκυσθούν, αρχής γενομένης από τον εσωτερικό τουρισμό, στην συνέχεια οι επισκέπτες που έρχονται οδικώς, στη συνέχεια εκείνοι που έρχονται αεροπορικώς, όταν ανοίξουν οι αεροπορικές μετακινήσεις, αλλά και οι επισκέπτες μακράς απόστασης. Ήδη, μάλιστα, έχουν γίνει συζητήσεις με tour operators από Ισραήλ, Κύπρο, Βουλγαρία, Ρουμανία και Αυστρία, υπάρχουν κάποιες συζητήσεις με την Κίνα, ενώ σε πρόωρο στάδιο είναι οι συνομιλίες με tour operators από τις ΗΠΑ.

Αναφορικά με τα πρωτόκολλα υγιεινής για τα ξενοδοχεία, κατά τον αρμόδιο υπουργό, βρίσκονται, ήδη από χθες, σε διαβούλευση των φορέων προκειμένου την ερχόμενη εβδομάδα να δοθούν στη δημοσιότητα, ενώ ανέφερε ότι αναμένεται την προσεχή Τετάρτη η συνεδρίαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ενιαία στρατηγική των χωρών της στον τουρισμό.   

Σκοπός αυτών των συναντήσεων που διοργανώνει η Prodexpo, αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, είναι η έγκυρη πληροφόρηση των στελεχών του κλάδου, αλλά και όλων των ενδιαφερόμενων, για τις ευρύτερες επιπτώσεις αυτής της υγειονομικής κρίσης στην εγχώρια και παγκόσμια οικονομία, οι οποίες διαμορφώνουν νέες συνθήκες, με σημαντικές επιπτώσεις σε ολόκληρο το εύρος της αγοράς ακινήτων.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ