Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2022
x

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΓΙΑ ΜΕΤΡΟ, FLY OVER ΚΑΙ ΕΡΓΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Τι είπε για την εξέλιξη των μεγάλων έργων της περιοχής ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, στην εκδήλωση της ΝΔ Θεσσαλονίκης.

Το σχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το μετρό, το fly over και τα μεγάλα έργα της Θεσσαλονίκης, ανέλυσε σήμερα στη διαδικτυακή εκδήλωση της Διοικούσας Επιτροπής ΝΔ Θεσσαλονίκης για την ανάπτυξη της περιοχής, ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης.

Ο κ. Καραγιάννης στην έναρξη της εισήγησής του ανέφερε ότι «στοίχημα του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, αλλά και ολόκληρης της κυβέρνησης και προσωπικά δικό μου, είναι να μην αφήσουμε αυτή την κρίση να υποβαθμίσει τις αναπτυξιακές προοπτικές της χώρας, να μην γίνει μια ακόμα συστημική κρίση. Να καταγραφεί ως μία κακή σελίδα απέναντι σε όλες εκείνες τις καλές που είναι μπροστά μας. Η κυβέρνηση διαψεύδοντας όλες τις προβλέψεις των αντιπάλων μας, τα έχει καταφέρει εξαιρετικά τον τελευταίο ενάμιση χρόνο σε όποια κρίση και αν αντιμετώπισε. Όμως, δεν υπάρχει περιθώριο για εφησυχασμό. Η χώρα έχει ανάγκη άμεσων επενδύσεων, νέων και καλά πληρωμένων θέσεων εργασίας και ενός συνολικού σχεδίου προσαρμογής στη νέα τεχνολογική επανάσταση που έχουμε μπροστά μας».

Όπως είπε ο κ. Καραγιάννης: «Η ίδια η Θεσσαλονίκη δεν έχει άλλο περιθώριο να χάσει άλλο χρόνο, δεν έχει άλλο περιθώριο για ανέξοδες υποσχέσεις, δεν έχει άλλη επιλογή από το να τρέξει. Η δυναμική της πόλης λόγω της θέσης της, της ιστορίας της και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της, είναι δυνητικά μεγάλη, αλλά παρόλα αυτά, έχει μείνει πίσω. Οι άνθρωποι της Θεσσαλονίκης και ευρύτερα της βόρειας Ελλάδας, ήταν πάντοτε εργατικοί, δημιουργικοί, φιλόξενοι και νοικοκύρηδες. Όμως, το τεράστιο έλλειμμα κεφαλαίων και επενδύσεων στην πόλη έχει οδηγήσει εδώ και δεκαετίες, χιλιάδες αξιόλογους νέους ανθρώπους είτε σε εσωτερική μετανάστευση προς την Αθήνα, είτε σε αναζήτηση μιας καριέρας στο εξωτερικό».

«Στο επίπεδο των υποδομών και των νέων έργων, η Θεσσαλονίκη ήταν εξαρχής προτεραιότητα για εμάς. Το σχέδιο μας για τη Θεσσαλονίκη είναι σαφές, συνεκτικό και ολιστικό. Περιέχει όλων των ειδών τα έργα, μεγαλύτερα ή μικρότερα και εκτείνεται στο σύνολο της πόλης», σημείωσε ο κ. Καραγιάννης.

Μετρό

Αναφερόμενος στο μετρό Θεσσαλονίκης, ο γενικός γραμματέας Υποδομών, τόνισε: «Προτείναμε και προχωρήσαμε την τεχνική λύση που εξασφαλίζει και μετρό και αρχαία για την πόλη και οι Θεσσαλονικείς, το 2023 θα έχουν μετρό στην πόλη τους. Τέρμα οι κοροϊδίες, οι μουσαμάδες και οι γελοιότητες. Όσο και αν κάποιοι προσπαθούν να καθυστερήσουν το έργο, δεν θα τα καταφέρουν, δεν θα τους περάσει».

Fly over

Για το έργο της υπερυψωμένης γέφυρας στην περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης, το Fly over, ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι «είναι ένα έργο πνοής για την πόλη, ύψους 370 εκατ. ευρώ, το οποίο θα αποσυμφορήσει την υπάρχουσα ανατολική περιφερειακή, θα ανεβάσει τα επίπεδα ασφαλείας και εξυπηρέτησης με ταυτόχρονη προστασία του περιβάλλοντος. Είναι ένα ζωτικό έργο για τη Θεσσαλονίκη και είμαστε περήφανοι που τον τελευταίο ενάμιση χρόνο ενώ αναλάβαμε σκόρπιες ιδέες και σκέψεις, τις μετατρέψαμε σε κανονικό έργο και το 2025 το έργο αυτό θα είναι πραγματικότητα».

Μεγάλα έργα

Στις μεγάλες παρεμβάσεις που προχωρούν στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Καραγιάννης ενέταξε τη σύνδεση του έκτου προβλήτα του λιμανιού με τον άξονα ΠΑΘΕ, το «ορφανό» χιλιόμετρο μεταξύ Μουδανιών και Ποτίδαιας Χαλκιδικής, το τμήμα Θέρμη – Γαλάτιστα, το Δικαστικό Μέγαρο Θεσσαλονίκης αλλά και δυο προγράμματα που είναι σε εξέλιξη με συνολικό προϋπολογισμό 200 εκ. ευρώ.

«Προετοιμάζουμε ακόμα μεγαλύτερα ή μικρότερα, αλλά αναγκαία έργα για την περιοχή όπως τη σύνδεση του 6ου προβλήτα με τον ΠΑΘΕ, το ορφανό χιλιόμετρο της Χαλκιδικής στην Ποτίδαια και τις επεμβάσεις βελτίωσης του οδικού τμήματος Θέρμη - Γαλάτιστα, ενώ, ταυτόχρονα, το επόμενο τρίμηνο θα ξεκινήσει και το μεγάλο πρόγραμμα οδικής ασφάλειας σε όλη τη χώρα με πρώτη την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, όπου τα έργα ανέρχονται σε περίπου 70 εκατ. ευρώ. Προχωράμε επίσης στην κατασκευή, μέσω ΣΔΙΤ, 17 σχολικών μονάδων στη Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ, όπου αντιμετωπίζονται μεγάλα προβλήματα στέγασης μαθητών στους Δήμους Νεάπολης - Συκεών, Λαγκαδά, Ωραιοκάστρου, Θέρμης, Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Καλαμαριάς και Πυλαίας - Χορτιάτη. Τη Δευτέρα, εγκρίνεται και η ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου Θεσσαλονίκης συνολικού προϋπολογισμού 15 εκατ. ευρώ από τη Διυπουργική επιτροπή ΣΔΙΤ, ένα έργο που είχε ανάγκη η πόλη και που επιτέλους μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης», τόνισε ο κ. Καραγιάννης.

Σε ό,τι αφορά στα σιδηροδρομικά έργα, ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου είπε: «Σχεδιάζουμε ακόμα και μεγάλα σιδηροδρομικά έργα αφού εντός του έτους θα ξεκινήσει η διαδικασία δημοπράτησης του Θεσσαλονίκη-Τοξότες, ενός έργου αξίας 1,3 δισεκατομμυρίων ευρώ με τεράστια αξία για την περιοχή αλλά και το μικρότερο έργο της σύνδεσης του 6ου προβλήτα με το σιδηρόδρομο».

Ειδική αναφορά έκανε και στα αντιπλημμυρικά έργα, αλλά και σε παρεμβάσεις που προωθούνται στη δυτική Θεσσαλονίκη: «Στη δυτική Θεσσαλονίκη, προχωράμε με αντιπλημμυρικά έργα στην περιοχή της Λαχαναγοράς ύψους 33 εκατ. ευρώ, τις δυτικές επεκτάσεις του μετρό που σύντομα θα συμβασιοποιηθούν ώστε να ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες και τη δημοπράτηση δύο γυμναστηρίων συνολικού προϋπολογισμού 1,6 εκατ. ευρώ στο Δήμο Αμπελοκήπων - Μενεμένης μέσω της ΚΤΥΠ. Στην ανατολική Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα στη Καλαμαριά προχωράμε με αντιπλημμυρικά έργα ύψους 12 εκατ. ευρώ».




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ