Δευτέρα 1 Ιουνίου 2020
x

OLICATESSEN: ΤΟ GOURMET ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ ΣΤΗ ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ

Το νέο εγχείρημα των αδελφών Στεφανίδη και της Στέλλας Γραμματικοπούλου, μετα το Agora, την Gourmet Exhibition και την είσοδο στην αγορά λιανικής.

To δημιουργικό επιχειρηματικό τρίο που μέσα σε... τρία χρόνια, έκανε... τρεις επιτυχημένες κινήσεις στο χώρο των ποιοτικών ελληνικών τροφίμων, πριν καλά- καλά κλείσει το 2017, τόλμησε στο εξωτερικό και στον Σκανδιναβικό βορρά με το Olicatessen Finland.

O λόγος για τους αδελφούς Αλέξη και Κώστα Στεφανίδη και την Στέλλα Γραμματικοπούλου, οι οποίοι έκαναν το επιχειρηματικό ντεμπούτο τους το 2013 δημιουργώντας το Agora, τη μπράντα για 15 προϊόντα ελιάς, προχώρησαν το 2016 με την έκθεση Gourmet Olive Exhibition & Delicacies, ενώ τον Οκτώβριο της ίδιας χρονιάς εγκαινίασαν και το κατάστημα λιανικής Olicatessen, στην καρδιά της Θεσσαλονίκης, στη γειτονιά των Πάνω Λαδάδικων.

Όσοι παρακολουθούν την πορεία τους γνωρίζουν για την επιτυχημένη Gourmet Exhibition του 2017, τoν εμπλουτισμό του Olicatessen και την ανοδική πορεία του, για να πληροφορηθούνε τώρα την πρώτη εκτός Ελλάδος προσπάθεια για προώθηση των ποιοτικών ελληνικών τροφίμων, από μικρούς παραγωγούς, σε απαιτητικές niche αγορές του εξωτερικού.

Η Φινλανδία δεν ήταν τυχαία επιλογή για τους νέους επιχειρηματίες, που κι οι τρεις ξεκίνησαν από άλλους κλάδους και γνωστικά αντικείμενα για να επιλέξουν τελικώς να δραστηριοποιηθούνε στον κλάδο τροφίμων ή…και στον κλάδο τροφίμων.

«Η Φινλανδία επιλέχθηκε γιατί ο αδελφός μου Κώστας, διδάσκει Πληροφορική στο πανεπιστήμιο του Τάμπερε», εξήγησε ο Αλέξης Στεφανίδης, μηχανικός ο ίδιος του, ενώ ας σημειωθεί ότι το τρίτο μέλος της ομάδας, η Στέλλα Γραμματικοπούλου, είναι αρχιτέκτων.

Το ξεκίνημα στην Φινλανδία έγινε με την ίδρυση μίας εταιρείας χονδρικής η οποία έχει βάλει στόχο να προωθήσει ποιοτικά, πιστοποιημένα, επώνυμα ελληνικά προϊόντα στην αγορά. Η εκκίνηση έγινε αρχικά με λίγα προϊόντα, μόλις εννέα- μανιτάρια, πατέ ελιάς και πιπεριάς, ελαιόλαδο και σαπούνια- στα οποία σύντομα θα προστεθούν περισσότερα από δέκα.

«Η αγορά της Φινλανδίας είναι παρθένο έδαφος για τα ελληνικά προϊόντα, ειδικά η αγορά των delicatessen. Λίγα μεσογειακά προϊόντα βρίσκει κάποιος στα σούπερ μάρκετ, κυρίως ελαιόλαδα και ελιές από την Ιταλία, λιγότερα από την Γαλλία, την Ισπανία, την Τυνησία. Αλλά η αγορά των καταστημάτων delicatessen είναι παρθένος και σε αυτή θέλουμε να προωθήσουμε ένα καλάθι με gourmet ελληνικά προϊόντα. Ήδη έχουμε κάνει την πρώτη τοποθέτηση προϊόντων σε delicatessen shop στο Ελσίνκι ενώ προϊόντα μας έχουν ανεβεί και σε δημοφιλές e-shop», εξήγησε ο κ. Στεφανίδης.

Η ανάπτυξη στο εξωτερικό δεν θα σταματήσει στην Φινλανδία. «Από την αρχή που ξεκινήσαμε μας απασχολεί η σκέψη ενός concept store για την προώθηση ελληνικών προϊόντων. Δεν έχουμε ακόμη καταλήξει, αλλά απλώς αναφέρω ότι σκεπτόμαστε και την αγορά της Σουηδίας», προσθέτει ο ίδιος.

Προς το παρόν, οι πρώτες κινήσεις έγιναν στη Φινλανδία, στη χώρα των 5 εκατομμυρίων κατοίκων αλλά με το υψηλό βιοτικό επίπεδο. Εταιρεία χονδρικής, τοποθέτηση προϊόντων σε e-shop και delicatessen, αλλά και συμμετοχή σε κλαδικές εκθέσεις . Ήδη η Olicatessen Finland συμμετείχε τον Οκτώβριο στην Wine & Food στο Ελσίνκι, τον Μάρτιο του 2018 θα πάρει μέρος στη Gastro Import,  τον Απρίλιο στη Farmers Market και πάει λέγοντας.

«Τα προϊόντα που θέλουμε να προωθήσουμε στο εξωτερικό, θα είναι από όλη την Ελλάδα, θα διατηρούν την ταυτότητα, τη σφραγίδα των τοπικών παραγωγών που τα δημιουργούνε, θα είναι επώνυμα ενώ θα συνεχιστεί και η παράλληλη προσπάθεια εξαγωγής των προϊόντων με το σήμα Agora. Τα ελληνικά ποιοτικά τρόφιμα μπορούν να έχουν μεγάλη εμπορική επιτυχία στις απαιτητικές αγορές του εξωτερικού», κατέληξε ο Αλέξης Στεφανίδης.

 




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ