Δευτέρα 8 Μαρτίου 2021
x

ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΣΙ ΒΓΗΚΕ ΚΕΡΔΙΣΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ

Η αύξηση στο χύμα γύρισε σταδιακά στην αύξηση της κατανάλωσης στο επώνυμο κρασί. Εξαγωγές στη διεθνή αγορά και ο πελοποννησιακός αμπελώνας.

Η οικονομική κρίση, έκανε καλό στο ελληνικό κρασί, καθώς η κατανάλωση στην εσωτερική αγορά αυξήθηκε, περνώντας μάλιστα από τα φθηνότερα χύμα στις ετικέτες των επώνυμων, ενώ η ταχύτερη προσαρμογή στις προτιμήσεις των διεθνών αγορών, καταλήγει και σε αύξηση των εξαγωγών.

Τα παραπάνω τόνισε ο νέος πρόεδρος της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου, οινολόγος και οινοποιός, Γιάννης Βογιατζής, στο πλαίσιο της 10ης διοργάνωσης «Οι Δρόμοι του Κρασιού της Πελοποννήσου», στη Θεσσαλονίκη.

Το ελληνικό κρασί έχει κάνει βήματα στο εξωτερικό,  αλλά πολλά μένουν ακόμη να γίνουν καθώς περίπου το 60% είναι κρασί χύμα και όχι εμφιαλωμένο.

«Το ελληνικό κρασί το γνωρίζουν πλέον οι επαγγελματίες του κλάδου, αλλά δεν το γνωρίζει ο καταναλωτής, για να το προτιμήσει στη κάβα, το σούπερ- μάρκετ ή το εστιατόριο. Ωστόσο, έχει σημειωθεί πρόοδος και τα κρασιά μας δεν στηρίζονται για τις πωλήσεις μόνο στην ελληνική γαστρονομία, στα ελληνικά εστιατόρια του εξωτερικού, όπου συνηθέστατα είχαμε τη διάθεση από συσκευασίες  ασκού. Αλλά και οι εστιάτορες έχουν περάσει σε μία επόμενη φάση, αναβάθμισης της όλης λειτουργίας τους, όπου πλέον προτίνουν το επώνυμο εμφιαλωμένο κρασί».

Η αύξηση των εξαγωγών συνδέεται με την προσαρμογή στις διεθνείς τάσεις, με στροφή στα ροζέ κρασιά, στους αφρώδεις οίνους, στα φρέσκα ερυθρά.

Στην Ελλάδα η κρίση προκάλεσε μία αύξηση, σημαντική, της κατανάλωσης στο χύμα κρασί καθώς μειώθηκε η κατανάλωση των λεγόμενων «σκληρών» αλκοολούχων. Σταδιακά όμως η κατανάλωση στο χύμα κρασί μειώθηκε και ανέβηκε η ζήτηση για τα επώνυμα, καθώς τα wine bars και τα εστιατόρια, εγκαινίασαν τη διάθεση σε ποτήρι επώνυμων κρασιών και μάλιστα, δίνοντας στο κοινό το περιθώριο επιλογής από αρκετές ετικέτες.

Στο σεμινάριο που έγινε στο πλαίσιο των Δρόμων του Κρασιού της Πελοποννήσου, η οινολόγος και διευθύντρια της Wine Plus, Μαρία Νέτσικα, έδωσε μία εικόνα του αμπελώνα της Πελοποννήσου, του μεγαλύτερου σε έκταση στην Ελλάδα, του οποίου το 53,35% δίνει κρασιά ΠΟΠ και ΠΓΕ. Τα 180 οινοποιεία της Πελοποννήσου παράγουν στο 60% λευκά κρασιά, στο 40% ερυθρά ενώ πιο διαδεδομένη ποικιλία είναι το Αγιωργίτικο.

Ο πρόεδρος της ΕΝ.Ο.Α.Π. Γιάννης Τσέλεπος, επισήμανε ότι ένα από τα ισχυρά σημεία του πελοποννησιακού αμπελώνα είναι σε αυτόν φύονται σχεδόν όλες οι ελληνικές ποικιλίες. Επιπλέον, οι πολλές αμπελοοινικές ζώρες, που δίνουν έναν πλούτο εκφράσεων των καλλιεργούμενων ποικιλιών.

Στον πλούτο των ελληνικών ποικιλιών αναφέρθηκε ο επικ. καθηγητής Γεωπονία του ΑΠΘ Στέφανος Κουνδουράς, ο οποίος ότι από τις περισσότερες από 250 ποικιλίες καλλιεργούνται εντατικά 10-15, ενώ 20- 30 συνολικά συμμετέχουν σε λίγες ετικέτες. Οι ποικιλίες που έχουν άνω του 60% του ελληνικού αμπελώνα, είναι 7. Για το μέλλον του ελληνικού κρασιού, σημαντικότατη θα είναι η οριστικοποίηση του Κανονισμού Κλωνικής Επιλογής.

Η Πελοπόννησος είναι μία μεγάλη οινική περιοχή, στην οποία η αμπελλοκαλλιέργεια έχει μακρά συνέχεια και αδιάλειπτη πορεία, υποστήριξε ο οινολόγος Παναγιώτης Παπαγιαννόπουλος. Άλλωστε, το 91% της έκτασης του πελοποννησιακού αμπελώνα καλλιεργείται από ελληνικές ποικιλίες. Επιπλέον, κι' άλλες γηγενείς ποικιλίες, όπως το Μαύρο Καλαβρυτινό και η Κυδωνίτσα, αρχίζουν να έρχονται στο προσκήνιο, ενώ επιστρέφει η καλλιέργεια των πολυποικιλιακιών αμπελώνων, κάτι που παρατηρείται και στη νότια Γαλλία.

Στις παραπάνω παρατηρήσεις ο κ. Βογιατζής πρόσθεσε ότι κανένα ερωτηματικό για το υψηλό δυναμικό του ελληνικού κρασιού, δεν θα υπάρχει στις διεθνείς αγορές, με τη νέα γενιά αμπελώνων από εξυγιασμένο φυτικό υλικό και με τη χρήση των νέων τεχνικών οινοποίησης.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ