Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2020
x

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΣ 3 ΧΛΜ ΣΤΗΝ ΚΩΝ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ

Σχέδιο για εγκατάσταση προσωρινών μονόδρομων λωρίδων αποκλειστικής κίνησης ποδηλάτου επί της Κ. Καραμανλή. Τι θα γίνει με τη στάθμευση

Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει σταδιακά ο προσωρινός ποδηλατόδρομος, επί της οδού Κωνσταντίνου Καραμανλή, στον δήμο Θεσσαλονίκης.

Η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής έδωσε το πράσινο φως για τις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που απαιτούνται για τη δημιουργία προσωρινής αποκλειστικής λωρίδας ποδηλάτων 3 χιλιομέτρων στην οδό Κων. Καραμανλή.

Διαβάστε: Ζέρβας - Ποδηλατόδρομος που θα ενώνει δυτική με ανατολική Θεσσαλονίκη

Σύμφωνα με τις τελευταίες διατάξεις που έλαβε η κυβέρνηση στο πλαίσιο των μέτρων για τον κορωνοϊό, είναι δυνατή η δημιουργία από τους δήμους προσωρινών διαδρόμων κίνησης πεζών και κίνησης ποδηλάτου σε οδούς. Το μέτρο αυτό θα έχει ισχύ έως τις 30 Νοεμβρίου. Στο πλαίσιο αυτών των διατάξεων η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης αποφάσισε να προχωρήσει στη δημιουργία του προσωρινού ποδηλατόδρομου στην οδό Κ. Καραμανλή.

Η Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας προχώρησε άμεσα στη σύνταξη μελέτης για τη δημιουργία του ποδηλατόδρομου, στο τμήμα από την οδό Βούλγαρη έως την οδό Καυταντζόγλου.

Συγκεκριμένα, σχεδιάζεται η εγκατάσταση προσωρινών μονόδρομων λωρίδων αποκλειστικής κίνησης ποδηλάτου, παράλληλης ροής με τα οχήματα και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας επί της Κ. Καραμανλή. Οι ποδηλατόδρομοι και στις δύο πλευρές θα είναι πλάτους 1,50 μ., ενώ ταυτόχρονα θα υπάρξει και επέκταση (διαπλάτυνση) του πεζοδρομίου κατά 80 εκ. Επί της Κ. Καραμανλή θα διατηρηθούν ενεργές δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και θα απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση όλων των οχημάτων και στις δύο πλευρές του δήμου.

Σύμφωνα με τον Δημήτρη Μήτρου, τεχνικό σύμβουλο του δημάρχου Θεσσαλονίκης, στόχος είναι μετά τη μελέτη εφαρμογής να ξεκινήσει η υλοποίηση του έργου προς τα τέλη Ιουνίου – αρχές Ιουλίου. «Είναι μέσα στις πρώτες προτεραιότητες της διοίκησης του δήμου η συγκεκριμένη παρέμβαση», υπογράμμισε. Ο κ. Μήτρου ξεκαθάρισε ότι «εφόσον η πόλη αγκαλιάσει τον προσωρινό ποδηλατόδρομο, τότε είναι στις προθέσεις του δήμου να γίνει μόνιμος».

Περί τα 1.000 παράνομα παρκαρισμένα στην Κωνσταντίνου Καραμανλή

Η στάση και η στάθµευση όλων των οχηµάτων απαγορεύεται στην οδό σύµφωνα µε την υπ’αριθµ.333/98 Απόφαση της Γενικής Αστυνοµικής ∆ιεύθυνσης Τροχαίας.

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στη σχετική μελέτη της Διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας, «σε όλο το µήκος της οδού υπάρχει παράνοµη στάθµευση οχηµάτων και σε πολλά σηµεία διπλοστάθµευση. Η παράνοµη στάθµευση των οχηµάτων σε όλο το µήκος της οδού Κων.Καραµανλή και στα δύο ρεύµατα κυκλοφορίας, υπολογίζοντας και την παράνοµη στάθµευση σε κόµβους, στάσεις αστικής συγκοινωνίας κτλ, υπολογίζεται σε 1.000 οχήµατα».

Επί της οδού Κων.Καραµανλή υφίστανται διάφοροι στεγασµένοι ή υπαίθριοι σταθµοί αυτοκινήτων όπως και στη γύρω περιοχή.

Ενδεικτικά, από τους μελετητές καταγράφηκαν:

1) Στην ευρύτερη περιοχή του Ιπποκρατείου Νοσοκοµείου, λειτουργούν οι εξής σταθµοί αυτοκινήτων:

2) Στη συµβολή των οδών Κων.Καραµανλή µε Καυταντζόγλου υπάρχει ελεύθερος υπαίθριος χώρος στάθµευσης 57 θέσεων

3) Στη συµβολή των οδών Κων.Καραµανλή µε Γρ.Λαµπράκη υπάρχει ελεύθερος υπαίθριος χώρος στάθµευσης 92 θέσεων.

Η αρμόδια υπηρεσία του δήμου από το 2011 είχε εξετάσει τη δυνατότητα επέκτασης δικτύου ποδηλατοδρόμου στην οδό Κ. Καραμανλή συμπεριλαμβανομένου και των τριών κάθετων αξόνων σύνδεσής του με το παραλιακό μέτωπο. Μάλιστα, η πρόταση εγκατάστασης ποδηλατοδρόμου στην εν λόγω οδό είχε αποτυπωθεί ως μέρος του κύριου δικτύου στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα URBACT II.

Πάντως, οι αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου αναμένεται μετά την υλοποίησή του να παρακολουθούν την κυκλοφορία των ποδηλάτων από τον Σεπτέμβριο με μετρήσεις κυκλοφοριακού φόρτου και εφόσον, όπως επισημαίνεται, αποδειχθεί ότι εξυπηρετεί, θα φροντίσει για τη βελτιοποίησή του και τη μετατροπή του σε μόνιμο ποδηλατόδρομο και μετά τις 30 Νοεμβρίου.

Ωστόσο, όπως σημειώνει η διοίκηση του δήμου, για αυτό απαιτείται ο ποδηλατόδρομος να υλοποιηθεί με τις προδιαγραφές που ορίζει ο νόμος και εφόσον εξευρεθούν τα απαραίτητα κονδύλια.