Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2020
x

ΠΩΣ ΚΥΛΗΣΕ Η ΚΛΕΙΣΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΜΕ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΟΛΘ

Ο πρωθυπουργός ενημερώθηκε για τις εξελίξεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης σε μια κλειστή και ιδιαίτερη σύσκεψη διάρκειας 15 λεπτών

Σε μια σχετικώς κλειστή και ιδιαίτερη σύσκεψη διάρκειας 15 λεπτών περίπου, που ξεκίνησε στις 3 παρά 10΄ το μεσημέρι και ολοκληρώθηκε στις 3.05΄, στο περιθώριο των σημερινών συσκέψεων του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ενημερώθηκε για τις εξελίξεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Μαζί του στην αίθουσα του ΥΜΑΘ ήταν λίγα πρόσωπα, μεταξύ των οποίων ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Νίκος Σταθόπουλος, ο περιφερειάρχης Κ. Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας και ο οικοδεσπότης υφυπουργός Μακεδονίας Θράκης Θόδωρος Καράογλου.

Από την πλευρά του λιμανιού ήταν ο πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ Θάνος Λιάγκος και ο γενικός διευθυντής επενδύσεων της εταιρείας Αρτούρ Νταβιντιάν, οι οποίοι τον ενημέρωσαν σε δύο πεδία:

Πρώτον, για τις επενδύσεις ύψους άνω των 180 εκατ. ευρώ που προγραμματίζει η ΟΛΘ ΑΕ για την προσεχή τριετία, κυριότερη εκ των οποίων είναι η επέκταση της 6ης προβλήτας, που θα επιτρέψει στο λιμάνι να εξυπηρετεί μεγαλύτερα πλοία. Σύμφωνα με όσο είπε ο κ. Λιάγκος στον πρωθυπουργό ο προγραμματισμός είναι τους επόμενους μήνες να γίνει η τελική επιλογή του αναδόχου που θα υλοποιήσει το έργο, το οποίο θα έχει ολοκληρωθεί στα τέλη του 2023 ή στις αρχές του 2024.

Δεύτερον, για τις εκκρεμότητες που υπάρχουν τόσο στην οδική, όσο και στη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με το οδικό δίκτυο (ΠΑΘΕ, Εγνατία Οδό) και το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Πρόκειται για δύο έργα που εκκρεμούν εδώ και πολλά χρόνια. Την μεν οδική σύνδεση έχει αναλάβει η Εγνατία Οδός, σύμφωνα με την οποία το έργο θα ξεκινήσει στις αρχές του 2021, έχει προϋπολογισμό 60 εκατ. ευρώ και θα ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια. Όσο για τη σιδηροδρομική σύνδεση, που προβλέπει τη δημιουργία ανισόπεδης διάβασης στην πύλη 11 του λιμανιού, ώστε να μην υπάρχει ενόχληση της κυκλοφορίας του δρόμου όπως συμβαίνει σήμερα, το έργο προϋπολογισμού 22 εκατ. ευρώ έχει αναλάβει η ΕΡΓΟΣΕ, που έχει δεσμευθεί να κινηθεί γρήγορα από το 2021.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η συνάντηση των κυρίων Λιάγκου και Νταβιντιάν τον κ. Μητσοτάκη αποτελεί επί της ουσίας την κατάληξη σειράς επαφών που πραγματοποίησε η διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ το τελευταίο 20ήμερο με κυβερνητικά στελέχη στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Στόχος είναι να ασκηθεί πίεση ώστε τα δύο έργα που «καίνε» το λιμάνι, αλλά δεν εξαρτώνται από την ΟΛΘ ΑΕ, δηλαδή οι δύο συνδέσεις, να προχωρήσουν και να είναι έτοιμα ταυτόχρονα με την νέα 6η προβλήτα, ώστε να μην υπάρξει περίπτωση να αυξηθούν τα φορτία που εξυπηρετεί το λιμάνι –κάτι που αποτελεί τον αντικειμενικό στόχο όλων των επενδύσεων που γίνονται-, αλλά τα φορτία αυτά να μην μπορούν να εξυπηρετηθούν με ταχύτητα είτε προσεγγίζουν, είτε απομακρύνονται από τα κρηπιδώματα.

Οι εκτιμήσεις των παραγόντων της ΟΛΘ ΑΕ από τη συνάντηση με το κυβερνητικό επιτελείο είναι ότι η σημασία και ο επείγον χαρακτήρας των θεμάτων του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, που συνδέονται με την οικονομική και επιχειρηματική ανάπτυξη όλης της Κεντρικής Μακεδονίας, έχουν γίνει κατανοητά από τον πρωθυπουργό και τους συνεργάτες του στην κυβέρνηση, κάτι που δεν αποκλείεται να καταγραφεί στην ομιλία Μητσοτάκη στη Θεσσαλονίκη το προσεχές Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ