Κυριακή 3 Ιουλίου 2022
x

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΧΡΥΣΑΦΙ ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΠΑΡΚΙΝΓΚ - ΠΟΣΟ ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ (ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ)

Ποιοι είναι οι λόγοι που αυξάνουν τις τιμές πώλησης των θέσεων πάρκινγκ, τι διαφοροποιεί τις τιμές πώλησης. Συγκεκριμένα παραδείγματα

Η μάχη για την εξεύρεση μιας θέσης στάθμευσης δεν αποκλείεται να αποτελεί, συχνά, το αποκορύφωμα μιας κουραστικής ημέρας για πολλούς Θεσσαλονικείς, οι οποίοι συχνά αναλώνονται σε ατέλειωτες βόλτες γύρω από τον τελικό προορισμό τους προκειμένου να βρουν την πολυπόθητη θέση για το όχημα τους. Και όλα αυτά μέχρι την επόμενη ημέρα όποτε το κυνήγι της θέσης στάθμευσης θα ξαναρχίσει…

Θέλοντας, λοιπόν, να αποφύγουν τις χρονοβόρες, άσκοπες γύρες με το τιμόνι στο χέρι, δεν είναι λίγοι εκείνοι που αποφασίζουν να προχωρήσουν στην αγορά κλειστής θέσης πάρκινγκ, η τιμή της οποίας ωστόσο αποδεικνύεται συχνά ιδιαιτέρως τσουχτερή καθώς μπορεί να αγγίξει, σε κάποιες περιπτώσεις, ακόμη και τιμές μικρών διαμερισμάτων. Αν μάλιστα διαθέτει και αποθήκη ή ράμπα και είναι ανακαινισμένη μπορεί να αγγίξει και τα 60.000 ευρώ. Φυσικά στις ζητούμενες τιμές δεν λείπουν και οι διαπραγματεύσεις που μπορούν να τις ωθήσουν προς τα κάτω, ενώ κάποιοι άλλοι ενδιαφερόμενοι αγοραστές στρέφονται και στους πλειστηριασμούς προκειμένου να βρουν θέσεις στάθμευσης σε χαμηλότερες τιμές.

Πού κινούνται οι τιμές

Αν πρόκειται για μια θέση 12 έως 15 τμ η μέση τιμή της κυμαίνεται περίπου στις 15.000 ευρώ, χωρίς ωστόσο να αποκλείεται το ενδεχόμενο να βρεθεί και θέση αντίστοιχων τμ που να πωλείται προς 10.000 ευρώ. Ενδεικτικά για μια θέση πάρκινγκ 12 τμ στην περιοχή του Ιπποκράτειου η τιμή πώλησης είναι στις 15.000 ευρώ, ενώ για μια θέση 40 τμ στην περιοχή της Μαρτίου η τιμή πώλησης είναι στις 30.000 ευρώ. Ο κύριος χώρος της θέσης στάθμευσης είναι στα 25 τμ, όπως αναφέρεται στη σχετική αγγελία, ενώ διαθέτει και 15 τμ αποθήκη. Στο κέντρο της Θεσσαλονίκης για έναν χώρο πάρκινγκ 23 τμ η τιμή πώλησης αγγίζει τα 25.000 ευρώ.

Στην περιοχή της Μπότσαρη θέση στάθμευσης 17 τμ σε υπόγειο χώρο πολυώροφης οικοδομής πωλείται προς 15.000 ευρώ, ενώ στην Πολυτεχνείου πάρκινγκ 20 τμ, με ράμπα, διατίθεται προς 60.000 ευρώ. Στην περιοχή του Λιμανιού υπόγεια κλειστή θέση στάθμευσης περίπου 15τμ, σε κτήριο γραφείων με είσοδο με ράμπα, πωλείται αντί του ποσού των 40.000 ευρώ.

Αναμφίβολα όπως προκύπτει από τις αναζητήσεις σε αγγελίες μεσιτικών γραφείων στις τιμές πώλησης των θέσεων στάθμευσης υπάρχουν σημαντικές διαφοροποιήσεις.Καθοριστικός παράγοντας για την τιμή του πάρκινγκ είναι και το εάν βρίσκεται σε πυκνοκατοικημένες κεντρικές περιοχές όπου οι θέσεις στάθμευσης είναι δυσεύρετες.

;Όπως έγραψε και χθες η Voria.gr (δείτε εδώ), δεν λείπουν βέβαια και οι περιπτώσεις ιδιωτών που αγοράζουν μικρά ισόγεια καταστήματα σε στενά δρόμων, αντί του ποσού των 20.000 έως 25.000 ευρώ και εν συνέχεια εξασφαλίζοντας τη σχετική άδεια διαμορφώνουν το πάρκινγκ που επιθυμούν καθώς και κάποιο αποθηκευτικό χώρο. Υπάρχουν και περιπτώσεις δυο - τριών γειτόνων που αγοράζουν μαζί ένα μικρό κατάστημα και κατασκευάζουν τους χώρους στάθμευσης που τους εξυπηρετούν.

Θα συνεχιστεί η ζήτηση  

Εκπρόσωποι του real estate εκτιμούν πως οι θέσεις στάθμευσης θα συνεχίσουν να έχουν ζήτηση και οι τιμές τους να κινούνται στα προαναφερθέντα ποσά. Πάντως όπως λένε οι λόγοι που μετατρέπουν τις θέσεις πάρκινγκ σε κάποιες περιπτώσεις σε… χρυσάφι είναι απόρροια των παρακάτω:

-Πρώτον όταν ανεβαίνουν οι τιμές των ακινήτων και ειδικά οι τιμές της γης, δεν μπορούν να παραμένουν καθηλωμένες οι θέσεις στάθμευσης.

-Δεύτερον, η πολυετής κάμψη στην οικοδομική δραστηριότητα έχει οδηγήσει σε μείωση της προσφοράς θέσεων πάρκινγκ με αποτέλεσμα οι τιμές να ανεβαίνουν παράλληλα με τη ζήτηση.

-Τρίτον, δεδομένου ότι τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα μπαίνουν στη ζωή μας με αυξητική τάση, δημιουργείται η ανάγκη για καλά φυλασσόμενες θέσεις στάθμευσης προκειμένου, μάλιστα, η φόρτιση να γίνεται με το προνομιακό κόστος ρεύματος του οικιακού τιμολογίου (συγκριτικά με το κόστος φόρτισης σε εξωτερικούς χώρους). Αυτές οι "προνομιούχες" θέσεις στάθμευσης, εκτιμάται πως τα επόμενα χρόνια θα γίνονται ολοένα και ακριβότερες.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ