Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2019
x

ΘΕΟΦΑΝΗΣ: ΕΝΟΧΛΕΙ ΠΟΛΛΟΥΣ ΤΟ ΕΡΓΟ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΤΟΥ 6ΟΥ ΠΡΟΒΛΗΤΑ ΤΟΥ ΟΛΘ

Μονόδρομος για την ανάπτυξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης η αύξηση της διείσδυσης στα Βαλκάνια, το μήνυμα του προέδρου της ΟΛΘ ΑΕ

Την αναγκαιότητα ολοκλήρωσης του έργου του έκτου προβλήτα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης επεσήμανε ο πρόεδρος του του ΟΛΘ Σωτήρης Θεοφάνης ώστε να να ισχυροποιηθεί η θέση του στα Βαλκάνια.

Μιλώντας σήμερα στην εκδήλωση «Η οργάνωση της Διεθνούς Μεταφοράς ως εγγύηση ανάπτυξης εμπορικών δικτύων με αφετηρία τη Βόρεια Ελλάδα», ο κ. Θεοφάνης είπε χαρακτηριστικά πως «αν δεν τελειώσει το έργο του έκτου προβλήτα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όσοι μιλάνε για κέντρο μεταφορών των Βαλκανίων ψεύδονται», ενώ επισήμανε πως «πολλοί έχουν ενοχληθεί από το συγκεκριμένο έργο», χωρίς ωστόσο να μπει σε περισσότερες λεπτομέρειες.

Ο πρόεδρος του ΟΛΘ σημείωσε πως εάν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και σε οποιονδήποτε λιμένα εάν δεν υπάρχουν σωστές loading services (υπηρεσίες αναμονής γραμμών) τότε εξαρτάται αυτόματα από το λιμάνι μεταφόρτωσης, που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ο Πειραιάς.

Ο κ. Θεοφάνης χτύπησε το καμπανάκι όσον αφορά τη δυναμικότητα του λιμανιού, που έχει όριο τα 550.000 TEUs ετησίως, τα οποία μάλιστα φέτος πλησίασε.

«Από τις 28,5 ώρες αναμονής για τα πλοία από τη στιγμή που ρίχνουν άγκυρα, ρίξαμε την αναμονή στις 4,5 ώρες. Αυτό όμως θα χαθεί εάν δεν ολοκληρωθεί το έργο του έκτου προβλήτα», είπε χαρακτηριστικά αναφερόμενος στο ενδεχόμενο να ξεπεραστεί το όριο και να υπάρξει υπερπληρότητα.

Παράλληλα, ο πρόεδρος του ΟΛΘ έκανε ειδική μνεία στο πρόβλημα του κατακερματισμού του τομέα logistics στην Ελλάδα, λέγοντας παράλληλα ότι χώρες όπως η Σερβία τείνουν να ξεπεράσουν τη χώρα μας με την οργάνωση και την τεχνογνωσία που έχουν αποκτήσει στον συγκεκριμένο τομέα.

Σημαντική πρόκληση κατά τον κ. Θεοφάνη για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι η ανταγωνιστικότητα στις μεταφορές, εξηγώντας ότι η ιδιωτική μεταφορά εμπορευμάτων από τα Βαλκάνια στη Θεσσαλονίκη θεωρείται ακριβή, την ώρα που ανταγωνιστικά λιμάνια, όπως αυτά της Ριέκας στην Κροατία και της Κοστάντζας έχουν εξαιρετικά χαμηλό κόστος όσον αφορά τη μεταφορά. «Είναι χαρακτηριστικό ότι λαμβάνουμε μόλις το 2,7% των κοντέινερ της Σερβίας», ανέφερε ο πρόεδρος του ΟΛΘ, τονίζοντας ότι πρέπει το συντομότερο να αυξηθεί η διεισδυτικότητα του λιμανιού της  στη βαλκανική αγορά, που σήμερα είναι χαμηλή.

Τέλος ο κ. Θεοφάνης είπε πως το λιμάνι πρέπει να έχει μια λειτουργική διασυνδεσιμότητα, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι «όταν δεν υπάρχει γρήγορη τελωνειακή διαλογή οι υποδομές χάνουν την αξία τους».

Απαραίτητα τα clusters

Την ανάγκη δημιουργίας clusters και επιχειρηματικής κοινότητας γύρω απο το λιμάνι επισήμανε, μιλώντας στο ίδιο event ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της OnLine Data SA Νίκος Ροδόπουλος.

Όπως είπε χαρακτηριστικά, «από την απουσία hubs δεν χάνει το ίδιο το λιμάνι αλλά η επιχειρηματική κοινότητα γύρω από αυτό».

Μάλιστα αποκάλυψε ότι μέχρι το τέλος του έτους μπορεί να είναι έτοιμη και πλατφόρμα διαβαλκανικής διασύνδεσης επιχειρήσεων, την οποία έχει εισηγηθεί το τελευταίο διάστημα.

Από την πλευρά της η Προϊσταμένη του Δ’ τμήματος Τελωνειακής Οφειλής και Ταμειακής Διαχείρισης της Διεύθυνσης Τελωνειακών Διαδικασιών της ΑΑΔΕ Σοφία Παπαγιάννη, περιέγραψε τις κινήσεις της Ανεξάρτητης Αρχής ώστε να υπάρξει διευκόλυνση συναλλαγών και τελωνειακές διευκολύνσεις στα διαμετακομιστικά κέντρα όπως είναι τα λιμάνια. Σύμφωνα με την ίδια οι συγκεκριμένες κινήσεις έχουν απώτερο στόχο την ενίσχυση της ανάπτυξης στους λιμένες, τη διαφάνεια και την εξωστρέφεια.

Παράλληλα αναφέρθηκε και στο Brexit, καθώς η καταληκτική ημερομηνία της 31ης Οκτωβρίου πλησιάζει, λέγοντας ότι η ελληνική τελωνειακή διοίκηση έχει κάνει την κατάλληλη προετοιμασία σε περίπτωση που το Ηνωμένο Βασίλειο αποχωρήσει από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Τέλος, η αναπληρώτρια Καθηγήτρια του τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς Μαρία Μποϊλέ, επισήμανε ότι σε ακτίνα 600 χλμ από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης υπάρχει μια αγορά 20 εκ. ατόμων, η οποία αναμένεται να μεγαλώσει και φυσικά πρέπει να αξιοποιηθεί από το λιμάνι της πόλης.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ