Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2019
x

ΤΑΧΙΑΟΣ: ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΡΑΤΗ Η ΔΥΤΙΚΗ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Δεν υπάρχει χρηματοδότηση εξασφαλισμένη ούτε ανάλυση κόστους-ωφέλειας, είπε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό - Κανένα θέμα με τη βασική γραμμή, διαβεβαίωσε

Το έργο της επέκτασης του μετρό Θεσσαλονίκης προς τα βορειοδυτικά της πόλης δεν είναι ορατό σε αυτή τη φάση που βρισκόμαστε, διαμήνυσε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ, Νίκος Ταχιάος, μιλώντας στην ΕΡΤ3 και απαντώντας σε ερώτηση για τις τρεις κρίσιμες αποφάσεις που αναμένονται το επόμενο διάστημα, όπως αποκάλυψε το χθεσινό δημοσίευμα της Voria.gr.

«Πρέπει να είμαστε σοβαροί. Σε αυτή τη φάση, το έργο της επέκτασης του μετρό στα δυτικά, δεν είναι ορατό. Δεν υπάρχει καμία χρηματοδότηση εξασφαλισμένη. Δεν υπάρχει καμία μελέτη, καμία ανάλυση κόστους-ωφέλειας του έργου. Εδώ καλά καλά δεν έχουμε τελειώσει με τη βασική γραμμή και θα αρχίζουμε να ανοίγουμε μέτωπα που δεν ξέρουμε που θα καταλήξουν;», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ταχιάος.

Σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο, είναι πολύ πιθανό η βορειοδυτική επέκταση του μετρό να πάρει άλλα χαρακτηριστικά και να σχεδιαστεί συνδυαστικά με την επέκταση του δικτύου μετρό προς Τούμπα και Χαριλάου. Όπως εκτίμησε, μέχρι και την άνοιξη του 2022 θα έχουμε μια εικόνα για το πώς μπορεί να επεκταθεί το Μετρό της Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό, δεν μπορεί να γίνεται συζήτηση για την επέκταση προς τα βορειοδυτικά όταν στην επέκταση προς Καλαμαριά, η εταιρεία δεν έχει δημοπρατήσει ακόμη επτά από τις εννέα εργολαβίες για να προχωρήσει το έργο στην περιοχή και εκκρεμεί και η προμήθεια 18 συρμών. 

Παρότι πάντως ο κ. Ταχιάος ήταν επικριτικός για την προηγούμενη διοίκηση της Αττικό Μετρό τόσο για την επέκταση προς βορειοδυτικά όσο και για τον σταθμό Βενιζέλου, σημείωσε ότι έπραξε σωστά σχετικά με την προκήρυξη διαγωνισμού για τη μελέτη ανάπτυξης του δικτύου το μετρό Θεσσαλονίκης. «Αυτός ο διαγωνισμός φαίνεται να καταλήγει αυτή τη στιγμή σε ανάδοχο. Μέσα στις επόμενες συνεδριάσεις του ΔΣ θα μας έρθει από την επιτροπή διαγωνισμού των πρακτικών για την ανακύρηξη του προσωρινού αναδόχου. Αν όλα πάνε καλά, εφόσον συμβασιοποιηθεί μέσα στις αρχές του επόμενου έτους, Μέχρι και την άνοιξη του 2022 θα έχουμε μια εικόνα για το πώς μπορεί να επεκταθεί το Μετρό της Θεσσαλονίκης», σημείωσε.

Το ερώτημα τώρα είναι αν θα ολοκληρώσει η διοίκηση της Αττικό Μετρό τον διαγωνισμό για τις πρόδρομες εργασίες της επέκτασης προς δυτικά, για την οποία έχει ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος. Χωρίς κανείς να μπορεί να προεξοφλήσει κάτι με βεβαιότητα, οι αναφορές του κ. Ταχιάου δείχνουν ότι είναι πολύ πιθανό το ενδεχόμενο της ακύρωσης του διαγωνισμού.

Σε ό,τι αφορά τον σταθμό Βενιζέλου, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ανέφερε ότι η διοίκηση δεν βρίσκεται ακόμη στη φάση της μελέτης για την απόσπαση και την επανατοποθέτηση των αρχαίων σχετικά με τον σταθμό και ότι έχει γίνει μια προεργασία για αυτή.

«Η μελέτη αφορά τη μέθοδο κατασκευής του σταθμού και μάλιστα η σχέση με την προηγούμενη μέθοδο που αφορούσε την κατασκευή in situ που εμείς θεωρούμε ότι είναι ένα εγχείρημα εντελώς ανέφικτο, ένα εγχείρημα το οποίο ποτέ δεν βασίστηκε σε πραγματικά γεγονότα», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Σε ό,τι αφορά τα χρόνοδιαγράμματα, ο κ. Ταχιάος είπε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα στην εξέλιξη του έργου της βασικής γραμμής και δεσμεύτηκε ότι τον Απρίλιο του 2023 θα παραδοθεί το έργο στην πόλη, ενώ μετά θα ακολουθήσει η Καλαμαριά.

 




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ