Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2019
x

ΣΧΕΔΙΑ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΣΕ ΑΝ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ-ΘΡΑΚΗ

Η περιφέρεια ΑΜ-Θ έχει ως συγκριτικό πλεονέκτημα τη διέλευση των ενεργειακών αγωγών από την περιοχή ανέφερε χαρακτηριστικά ο περιφερειάρχης Γ.Παυλίδης

Το μεγαλύτερο έργο μετά την Εγνατία Οδό στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη χαρακτήρισε τη συμφωνία της Περιφέρειας ΑΜ-Θ με τη ΔΕΠΑ για τη διέλευση των αγωγών του φυσικού αερίου ο περιφερειάρχης Γιώργος Παυλίδης.

Η σχετική πρόσκληση από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, στο πλαίσιο της νέας προγραμματικής περιόδου 2014-2020 με αποδέκτη τη ΔΕΠΑ, υπεγράφη στις 11 Ιουλίου και το αρχικό της κόστος θα ανέλθει στα 63 εκατομμύρια ευρώ, με τελική εκτίμηση για συνολική απορρόφηση μεταξύ 111 και 114 εκατομμύριων ευρώ.

Σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, η συμμετοχή της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης αποφασίστηκε να αυξηθεί από τα 15 στα 32 εκατομμύρια ευρώ, για δίκτυα διανομής φυσικού αερίου σε νοικοκυριά και επαγγελματικές εκμεταλλεύσεις για τις έξι μεγάλες πόλεις και σε πλήρες ανάπτυγμα 489,5 χιλιομέτρων, με την ολοκλήρωση του έργου έως το 2023, στο τέλος της νέας προγραμματικής περιόδου και με την προσθήκη του «ν+3».

Ο κ. Παυλίδης εκτιμά ότι το κόστος θέρμανσης για τους περίπου 60.000 οικιακούς και επαγγελματικούς χρήστες του φυσικού αερίου με δίκτυα χαμηλής και μέσης πίεσης σε Ορεστιάδα, Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή, Ξάνθη, Δράμα και Καβάλα θα πέσει περίπου στο μισό σε σχέση με τις σημερινές δαπάνες για την αγορά καυσίμων, σε μία περιοχή με ιδιαίτερα δυσμενείς κλιματολογικές συνθήκες στη διάρκεια του χειμώνα και άρα με αυξημένες ανάγκες σε θέρμανση. Παράλληλα, διασφαλίζεται η αυτονομία της ενεργειακής κάλυψης για κάθε οικιακό καταναλωτή που θα θελήσει να συνδεθεί με το δίκτυο.

Ειδικά για την πόλη της Ορεστιάδας και προκειμένου να μειωθεί το κόστος των υποδομών, προβλέπεται ο εφοδιασμός της με το σύστημα «CNG», με τη λειτουργία ενός σταθμού όπου θα μεταφέρεται με φορτηγό το φυσικό αέριο, από τα ελληνοτουρκικά σύνορα.

«Η περιφέρεια ΑΜ-Θ έχει ως συγκριτικό πλεονέκτημα τη διέλευση των ενεργειακών αγωγών από την περιοχή. Το πλεονέκτημα αυτό, δυστυχώς δεν το είχαμε εκμεταλλευτεί μέχρι σήμερα. Μετά την Εγνατία Οδό το πλέον ωφέλιμο έργο για την κοινωνία σε ετήσια βάση θα είναι αυτό», κατέληξε ο περιφερειάρχης ΑΜ-Θ.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ