Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2019
x

ΠΟΙΕΣ ΝΕΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΣΥΖΗΤΑ Ο ΟΑΣΘ ΝΑ ΕΚΧΩΡΗΣΕΙ ΣΤΟ ΚΤΕΛ

Τις προσεχείς ημέρες πρόκειται να υπάρξει συνάντηση στην οποία θα εξεταστεί ποιες γραμμές της υπαίθρου μπορούν να παραχωρηθούν και με ποιους όρους.

Την εκχώρηση περαιτέρω συγκοινωνιακού έργου προς το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης εξετάζει η νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ, προκειμένου να εξοικονομήσει λεωφορεία και οδηγούς για τις ανάγκες του αμιγώς πολεοδομικού συγκροτήματος. Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, τις προσεχείς ημέρες πρόκειται να υπάρξει συνάντηση μεταξύ των δύο πλευρών στην οποία θα εξεταστεί ποιες γραμμές της υπαίθρου του νομού τις οποίες εξυπηρετεί σήμερα ο ΟΑΣΘ θα μπορούσαν να παραχωρηθούν στο ΚΤΕΛ, για πόσο διάστημα και με ποιους όρους.  

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, και οι δύο πλευρές προσεγγίζουν με θετική διάθεση την προοπτική επέκτασης της συνεργασίας τους. Υπενθυμίζεται ότι ήδη, από τα τέλη Μαΐου ο ΟΑΣΘ εκχώρησε έξι γραμμές προς το ΚΤΕΛ, για χρονικό διάστημα δύο ετών. Πρόκειται για τις γραμμές Νο 85 (Θεσσαλονίκη – Ευαγγελίστρια), Νο 92 (Κουφάλια, Άθυρα, Ραχώνα, Εργατικές Κατοικίες), Νο 86 (Θεσσαλονίκη – Λαγκαδίκια), Νο 89 (Αγχίαλος, Νέα Μεσήμβρια, Ξηροχώρι, Άγιος Αθανάσιος, Γέφυρα, Βαθύλακος, Πρόχωμα, Καστανά και Ακροπόταμο), Νο 90 (Κουφάλια, Λουδία, Μάλγαρα και Ακροπόταμο) και Νο 91 (Χρυσαυγή, Ανάληψη, Καβαλάρι, Λαγυνά, Περιβολάκι, Ηράκλειο, Άσσηρος κ.λπ.).

Σύμφωνα με αρμόδια πηγή ο ΟΑΣΘ εμφανίζεται διατεθειμένος να εκχωρήσει και τις υπόλοιπες λεωφορειακές γραμμές οι οποίες βρίσκονται στο δυτικό τμήμα του νομού Θεσσαλονίκης, ενώ σε επόμενη φάση θα γίνει συζήτηση και για κάποιες γραμμές στην περιοχή της ανατολικής Θεσσαλονίκης, κυρίως στον δήμο Θέρμης.

Οι νέες γραμμές

Σύμφωνα με την ίδια πηγή, η συζήτηση προς άμεση εκχώρηση θα αφορά άλλες πέντε γραμμές οι οποίες εξυπηρετούν τις περιοχές Λαγκαδά, Κουφάλια, Ωραιόκαστρο και εξακολουθούν να υλοποιούνται από τον ΟΑΣΘ. Ειδικότερα πρόκειται για τις γραμμές: Νο 80 (Μάλγαρα, Κύμινα, Χαλάστρα, Ανατολικό, Βραχιά προς Σταθμό ΚΤΕΛ Μακεδονία), Νο 81 (Κουφάλια, Χαλκηδόνα προς Σταθμό ΚΤΕΛ Μακεδονία), Νο 82 (Μονόλοφος, Νέα Φιλαδέλφεια, Μεσαίο, Νεοχωρούδα, Πεντάλοφος, Πετρωτό κ.λπ. προς Σταθμό ΚΤΕΛ Μακεδονία), Νο 83 (Λαγκαδάς – Σταθμό Μετεπιβίβασης Σταυρούπολης - Πανεπιστήμιο) και Νο 84 (Λητή, Μελισσοχώρι, Δρυμός προς Σταθμό Μετεπιβίβασης Σταυρούπολης).

Για την ανάληψη αυτών των γραμμών το ΚΤΕΛ θα χρειαστεί περίπου άλλα 30 λεωφορεία, ενώ τα διανυόμενα οχηματοχιλιόμετρα ανέρχονται σε περίπου 4,5 εκατομμύρια ετησίως. Υπενθυμίζεται ότι σήμερα το ΚΤΕΛ, για την εξυπηρέτηση των έξι γραμμών που έχει αναλάβει από τον ΟΑΣΘ διαθέτει περί τα 25 λεωφορεία, διανύοντας κοντά 3,5 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα ετησίως.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ εξετάζει το ενδεχόμενο στην αμέσως επόμενη φάση να συζητήσει την εκχώρηση και γραμμών στην ανατολική Θεσσαλονίκη. Θα πρόκειται κυρίως για γραμμές οι οποίες εξυπηρετούν χωριά τα οποία βρίσκονται στα διοικητικά όρια του δήμου Θέρμης (Νέο Ρύσιο, Ταγαράδες, Αγία Παρασκευή, Νέα Ραιδεστός, Βασιλικά, Σουρωτή, Λιβάδι, Σχολάρι, Άγιος Αντώνιος κ.ο.κ.).

Απεναντίας, ο ΟΑΣΘ θα διατηρήσει τις γραμμές προς το δήμο Θερμαϊκού (Νέα Μηχανιώνα και Επανομή), καθώς και τις γραμμές προς Τρίλοφο, Καρδία, Πλαγιάρι), τη γραμμή Χαριλάου – Θέρμης κ.ο.κ.  




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ