Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2022
x

ΠΟΙΕΣ ΜΑΡΚΕΣ ΙΧ ΔΕΝ ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ ΟΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ - ΠΟΥΛΗΘΗΚΑΝ 4.000 ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΣΕ ΕΞΙ ΜΗΝΕΣ

Ποια αυτοκίνητα επιλέγουν οι Θεσσαλονικείς - Πώς κινήθηκαν οι ταξινομήσεις το πρώτο εξάμηνο - Κρατά τα σκήπτρα η Toyota - Άφαντες οι ακριβές μάρκες

Μόλις 36 αυτοκίνητα λιγότερα πουλήθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2022 έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος στη Θεσσαλονίκη με την Toyota να κρατά τα σκήπτρα στις επιλογές των Θεσσαλονικέων και τη Hyundai να την ακολουθεί.

Είναι χαρακτηριστικό πως τους πρώτους έξι μήνες του έτους στη Θεσσαλονίκη, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, πουλήθηκαν 3.964 αυτοκίνητα έναντι 4.000 οχημάτων το πρώτο εξάμηνο του 2021.

Οι προτιμήσεις

Αναμφίβολα οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν το δικό τους κοινό που τα επιλέγει βάσει των αναγκών, των απαιτήσεων αλλά και του ποσού που είναι διατεθειμένος να δαπανήσει ο εκάστοτε αγοραστής, ωστόσο υπάρχουν και κάποιες, άκρως πολυτελείς μάρκες, που το πρώτο εξάμηνο του 2022 δεν επιλέχθηκαν από ούτε έναν Θεσσαλονικιό.

Εξετάζοντας λοιπόν τις εμπορικές επιδόσεις των κατασκευαστών στη Θεσσαλονίκη, το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, διαπιστώνεται ότι η Jaguar, η Maserati, η Lamborghini και η Bentley είχαν μηδενικές ταξινομήσεις. Στον αντίποδα βρίσκεται η Porsche καθώς πουλήθηκαν 9 οχήματα της εταιρείας.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως πανελλαδικά μηδενικές ταξινομήσεις έχει η Ferrrari, ακολουθώντας ένα αρνητικό σερί μηδενικών ταξινομήσεων που κρατά από το 2012, όταν και είχε ταξινομηθεί το τελευταίο καινούργιο αυτοκίνητο με έμβλημα το «αλογάκι» στη χώρα μας. Αποθαρρυντικές είναι οι επιδόσεις και της Rolls-Royce με την εμπορική της ανομβρία στην Ελλάδα να κρατά τουλάχιστον δυο δεκαετίες.

Μηδενικές ταξινομήσεις πανελλαδικά αριθμούν επίσης η Bugatti, όπως και οι McLaren, Aston Martin και Morgan, με τις δύο πρώτες να μην εισάγονται καν στη χώρα μας.

Η ακτινογραφία των πωλήσεων στη Θεσσαλονίκη

Καλύτερος μήνας για το 2022 αναφορικά με τις πωλήσεις αυτοκινήτων στη Θεσσαλονίκη ανακηρύσσεται μέχρι στιγμής ο Ιούνιος καθώς ταξινομήθηκαν νέα 856 οχήματα ενώ οι λιγότερες πωλήσεις καταγράφηκαν τον Ιανουάριο με 469 νέα οχήματα να βγαίνουν στην κυκλοφορία.

Tους πρώτους έξι μήνες του έτους στη Θεσσαλονίκη πουλήθηκαν 908 Toyota, με μερίδιο αγοράς 22,4%, ενώ η Hyundai πούλησε 471 αυτοκίνητα με το μερίδιο αγοράς της να βρίσκεται στο 11,4%. Τρίτη στη σειρά είναι η Volkswagen και ακολουθεί η Peugeot.

Στο μεταξύ, κατά το ίδιο διάστημα στη Θεσσαλονίκη πωλήθηκαν 120 BMW, με το μερίδιο αγοράς τής εν λόγω αυτοκινητοβιομηχανίας να είναι για τους πρώτους έξι μήνες του έτους στο 3,1% ενώ κατά το ίδιο διάστημα πωλήθηκαν 194 Mercedes, ήτοι 4,5%.

Η εικόνα του 2021

Την περσινή χρόνια πωλήθηκαν 7.307 οχήματα στη Θεσσαλονίκη με περισσότερο αποδοτικό μήνα τον Ιούνιο, όποτε διατέθηκαν 866 αυτοκίνητα.

Συνολικά, το 2021, στην Ελλάδα πουλήθηκαν 100.911 καινούργια αυτοκίνητα, έναντι 80.977 το 2020 όπου η κίνηση στην αγορά μειώθηκε σημαντικά λόγω των περιοριστικών μέτρων που έφερε στη ζωή μας η πανδημία. Ωστόσο, η αγορά έμεινε σημαντικά πίσω κατά περίπου 13.000 αυτοκίνητα, σε σύγκριση με τα 114.109 που πουλήθηκαν το 2019.

Σημειώνεται πως πανελλαδικά το πρώτο εξάμηνο του 2022 πουλήθηκαν 54.797 οχήματα.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ