Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2020
x

ΠΑΠΠΑΣ: ΤΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ ΓΙΑ ΞΥΛΙΝΟ ΝΤΕΚ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ ΚΑΙ Η ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ

Άρθρο στη Voria.gr του Θανάση Παππά, πρώην αντιδημάρχου Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας, για την ξύλινη εξέδρα στην παλαιά παραλία.

του Θανάση Παππά*

Υπενθυμίζω ότι η προηγούμενη διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης, όταν παρουσίαζε τον προηγούμενο Μάρτιο το στρατηγικό πλαίσιο ανάπτυξης του παραλιακού μετώπου του δήμου, μήκους 8,5 χιλιομέτρων, έθεσε την πρότασή της για την παλιά παραλία με την οποία προβλέπεται «επέκτασή της με τη δημιουργία ξύλινης εξέδρας για πεζούς».

Επιπλέον σημειώθηκε πως η αστική ανανέωση της περιοχής (Ζώνη Β'), όπως αναφέρεται στο στρατηγικό σχέδιο, θα επιτευχθεί μέσω επικεντρωμένων αναπλάσεων, μερικές από τις οποίες έχουν ήδη προγραμματιστεί, όπως η επέκταση της παλιάς παραλίας με τη δημιουργία ξύλινης εξέδρας, η πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας και η ανάπλαση της Δημητρίου Γούναρη και της πλατείας Φαναριωτών.

Η ανάπλαση της παλιάς παραλίας σχετίζεται με τις προβλέψεις του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου του Δήμου και τη μετατροπή της λεωφόρου Νίκης σε πεζόδρομο με πρόβλεψη μιας «μικρής υποθαλάσσιας αρτηρίας». Αυτά όμως θέλουν δρόμο, αφού ήδη έχουν φόρτιση από τις ανεπιτυχείς προσπάθειες του παρελθόντος.

Το ξύλινο deck όμως είναι ένα σχετικά μικρό έργο, μικρού προϋπολογισμού και μικρού χρόνου κατασκευής, με σημαντικότατα όμως οφέλη για την αναβάθμιση των λειτουργιών της πόλης. Γι' αυτό η πρόθεση υλοποίησης του ξύλινου κρηπιδώματος, ως μια αναστρέψιμη κατασκευή, είναι απόλυτα επιθυμητή.

Οι νέες προθέσεις

Από τα δημοσιεύματα προκύπτει πως η νέα διοίκηση του δήμου τονίζει πως «έχει ξεκινήσει η προμελέτη για την επέκταση της παλιάς παραλίας. Θα είναι μία ελαφριά κατασκευή και η χρηματοδότηση θα είναι μάλλον από την Περιφέρεια…».

Ακόμα αναφέρεται πως «το εντάσσουμε στο Τεχνικό Πρόγραμμα του δήμου Θεσσαλονίκης για το 2020, ως μελέτη κατασκευής, και πραγματοποιούμε τις πρώτες συναντήσεις με τις δημόσιες υπηρεσίες που εμπλέκονται στην αδειοδότηση και αμέσως μετά θα ακολουθήσει από την υπηρεσία η φάση της προμελέτης».

Και έχει ξεκινήσει και το εντάσσουμε! Η πραγματικότητα είναι πως το έργο θα ενταχθεί στο Τεχνικό Πρόγραμμα έτους 2020, ως νέα ένδειξη, προϋπολογισμού για το 2020 με 100 χιλ.€, για την εκπόνηση των μελετών.

Ο μηχανισμός υλοποίησης-χρηματοδότησης

Όμως στις 15-2-2018 ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γ. Μπουτάρης είχε αποστείλει επιστολή στον Υπουργό Υποδομών, για την ανάληψη πρωτοβουλιών ώστε με τον καλύτερο τρόπο και με εξασφάλιση χρηματοδότησης να υλοποιηθεί γρήγορα το έργο.

Στις 16-6-2018 με κοινή απόφαση (ΚΥΑ) Υπουργών Υποδομών (Σπίρτζης) και Οικονομίας-Ανάπτυξης (Χαρίτσης), η οποία δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, αναθέτουν την υλοποίηση του έργου στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ, η οποία αναλαμβάνει αρμοδιότητα διαχείρισης και διοίκησης μελετών και κατασκευών.

Αναλαμβάνει επίσης την ευθύνη για τον σχεδιασμό, την ωρίμανση και την κατασκευή του έργου και την άμεση ολοκλήρωση α) της προμελέτης λιμενικών έργων β) την πλήρη μελετητική ωρίμανση γ) την εξασφάλιση αδειοδοτήσεων για δημοπράτηση, εκτέλεση και επίβλεψη του έργου.

Προβλέπεται δε η χρηματοδότηση του έργου από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Και τίθεται το ερώτημα γιατί δεν ακολουθείται ο δρόμος αυτός, για ένα έργο με πολλούς εμπλεκόμενους και με αβέβαιη τη χρηματοδότηση από το δημοτικό ταμείο; Δεν είναι προς το συμφέρον του δήμου και της πόλης;

Θυμίζω μόνο πόσο καιρό θέλαμε για την αδειοδότηση για το γλυπτό Βαρώτσου, στη νέα παραλία, σε ένα νέφος γραφειοκρατίας που ακόμα υφίσταται.

*Ο Θανάσης Παππάς είναι πρώην αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας του δήμου Θεσσαλονίκης

Φωτογραφία: ΑΠΘ-Πλωτές κατασκευές στην παλιά παραλία - Τ.Παπαδοπούλου/Μ.Παπανικολάου/Π.Χατζητσακύρης, 2012-2013




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ