Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2019
x

ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΣΤΑ DISCOUNTER ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ


Η ραγδαία αύξηση της ζήτησης για βιολογικά προϊόντα στη Γερμανία αναγκάζει και τα εκπτωτικά σούπερ μάρκετ να προσαρμόσουν τη στρατηγική τους.

Η απόφαση των Lidl να βάλουν στα βιολογικά τους προϊόντα τη σφραγίδα Bioland-Qualität, την ετικέτα συνδέσμου που προβλέπει αυστηρότατες προδιαγραφές ποιότητας και ελέγχου -πιο αυστηρές ακόμη και από εκείνες της ΕΕ- ισοδυναμούν αναμφίβολα με μια μικρή επανάσταση στο χώρο των λεγόμενων εκπτωτικών σούπερ μάρκετ. Είναι η πρώτη αλυσίδα discounter που πουλάει πλέον τα βιολογικά του προϊόντα με την αυστηρή αυτή σφραγίδα ποιότητας. Πόσο συμβατή είναι όμως η στρατηγική χαμηλού κόστους των εκπτωτικών σούπερ μάρκετ με τα οικολογικά ιδεώδη μιας βιώσιμης και φιλικής προς το περιβάλλον παραγωγής;

Γεγονός είναι ότι οι Γερμανοί αγοράζουν όλο και περισσότερα βιολογικά προϊόντα. Σύμφωνα με τον Ομοσπονδιακό Σύνδεσμο Φυσικών Προϊόντων ΒΝΝ ο περσινός τζίρος ήταν αυξημένος κατά 5,2% σε σχέση με το 2017 και ανήλθε στα 3,46 δις ευρώ. Το 2017 και ο Σύνδεσμος Οικολογικών Τροφίμων κατέγραψε για πρώτη φορά τζίρο άνω των 10 δις ευρώ. «Όλο και περισσότεροι καταναλωτές αγοράζουν όλο και περισσότερα βιολογικά προϊόντα», αναφέρει ο σύνδεσμος.

Αλλάζει η νοοτροπία των καταναλωτών

Η υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Γιούλια Κλέκνερ από την πλευρά της εκτιμά ότι «οι καταναλωτές δίνουν πλέον ιδιαίτερη βαρύτητα στην καλή μεταχείριση των ζώων, σε τοπικά προϊόντα και στη βιωσιμότητα, τόσο στις αγορές στο σούπερ μάρκετ όσο και στα εστιατόρια. Και είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα χρήματα».

Αρκετοί ειδικοί του κλάδου χαιρετίζουν τη μετεξέλιξη αυτή των βιολογικών προϊόντων από μια αγορά για λίγους σε μια μαζική αγορά. «Πρέπει να απευθυνθούμε μαζικά εάν θέλουμε να πετύχουμε τους στόχους μας», λέει ο επικεφαλής του Συνδέσμου Οικολογικών Τροφίμων Λεβενστάιν. Όλο και περισσότεροι αγρότες επενδύουν στη βιολογική παραγωγή, όπως λέει και γι΄αυτό είναι θετικό που αυξάνεται και η ζήτηση για τα βιολογικά προϊόντα. Η αύξηση της παραγωγής οδηγεί και σε μείωση των τιμών. Η τάση αυτή, όπως εκτιμά, δεν εγκυμονεί κινδύνους για το παραδοσιακό εμπόριο βιολογικών προϊόντων καθώς σε σύγκριση με τα σούπερ μάρκετ, τα καταστήματα αυτά προσφέρουν πολύ μεγαλύτερη ποικιλία αλλά και εξειδικευμένη εξυπηρέτηση.

Όλο και πιο φθηνά;

Η επικεφαλής του Ομοσπονδιακού Συνδέσμου Φυσικών Προϊόντων ΒΝΝ αντίθετα, αντιμετωπίζει την εξέλιξη με μάλλον κριτική διάθεση. Μπορεί, όπως λέει, να υπάρχει μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση των καταναλωτών για τη βιωσιμότητα και την οικολογική παραγωγή, την ίδια ώρα όμως εκπέμπεται το μήνυμα ότι τα βιολογικά προϊόντα είναι φθηνά και πως στις τιμές των τροφίμων υπάρχουν πάντα περιθώρια περαιτέρω μείωσης. Σύμφωνα με την ίδια, αυτό οδηγεί σε ακόμη μεγαλύτερο ανταγωνισμό και ενδεχομένως να αναγκάσει πολλούς αγρότες να εγκαταλείψουν τη βιολογική παραγωγή, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους καταναλωτές και, κυρίως, για το περιβάλλον και τα ζώα.

Χέρμπερτ Μάκερτ (dpa)

Επιμέλεια: Κώστας Συμεωνίδης

Πηγή: Deutsche Welle




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ