Τετάρτη 8 Ιουλίου 2020
x

ΟΑΣΘ: 10% Η ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ, ΜΕΙΩΣΗ 97% ΣΤΑ ΕΣΟΔΑ - ΠΟΥ ΥΠΗΡΞΑΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

Εξανεμίστηκαν τα έσοδα εν μέσω κορωνοϊού - Πρόσφυγες και μετανάστες ανεβαίνουν μαζικά και χωρίς μάσκες, ακινητοποιούν τα λεωφορεία οι οδηγοί

Χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα κύλησε η πρώτη εβδομάδα, μετά την άρση της καραντίνας, για τις αστικές συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΘ Γιώργο Σκόδρα στη διάρκεια αυτής της εβδομάδας τα προβλήματα τα οποία παρουσιάστηκαν ήταν ελάχιστα. Αφορούσαν μετρημένους στα δάκτυλα επιβάτες οι οποίοι επιχείρησαν να επιβιβαστούν χωρίς μάσκα, όπως επίσης και μια δύο γραμμές που εξυπηρετούν τη δομή φιλοξενίας προσφύγων στο πρώην στρατόπεδο Αναγνωστοπούλου. “Οι πρόσφυγες και μετανάστες ανεβαίνουν μαζικά, πολλοί χωρίς μάσκες με αποτέλεσμα να αναγκάζεται ο οδηγός να ακινητοποιεί το λεωφορείο προκειμένου να εξασφαλιστεί η πληρότητα του 50%. Αυτό είναι ένα πρόβλημα, ελπίζουμε να το λύσουμε σύντομα”, αναφέρει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ.

Σε κάθε λεωφορείο υπάρχουν αντισηπτικά, ενώ στις γραμμές με τη μεγαλύτερη κίνηση υπάρχει ο συνοδός γραμμής ο οποίος φροντίζει για την τήρηση των μέτρων και τη διευκόλυνση των επιβατών. Επίσης συνεχίζεται η καθημερινή απολύμανση των λεωφορείων. Τις προηγούμενες ημέρες κυκλοφορούσαν περί τα 340 με 350 λεωφορεία εκ των οποίων τα 125 είναι των ΚΤΕΛ.

Εξανεμίστηκαν τα έσοδα

Πάντως η επιβατική κίνηση σημείωσε μια μικρή αύξηση την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά απέχει έτη φωτός από εκείνην προ κορωνοϊού. Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΘ “η πληρότητα των λεωφορείων δεν ξεπερνά το 10%, όταν το όριο ασφαλείας γι' αυτήν την περίοδο είναι στο 50%”. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σκόδρας είναι ενδεικτικό ότι ο μέσος όρος εισιτηρίων την προηγούμενη εβδομάδα ήταν 76 ανά όχημα καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Η κατακόρυφη πτώση της επιβατικής κίνησης την περίοδο της πανδημίας είχε ως αποτέλεσμα αντίστοιχη πτώση, έως σχεδόν εκμηδενισμού και των εσόδων του Οργανισμού. “Τα έσοδά μας έχουν μειωθεί κοντά στο 97%” αναφέρει ο κ. Σκόδρας. Είναι ενδεικτικά τα στοιχεία τα οποία παρουσίασε προς την Voria.gr. Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΘ, στο διάστημα από την 1η Ιανουαρίου έως 15 Μαρτίου ο Οργανισμός είχε περίπου 3,5 εκατ. εισπράξεις από εισιτήρια και άλλα 2,2 εκατ. από κάρτες. Το διάστημα από 16 Μαρτίου έως και 7 Μαΐου οι εισπράξεις από εισιτήρια ήταν μόλις 207.000 ενώ από κάρτες ανήλθαν σε 300.000.

Τα λεωφορεία από τη Λειψία

Σήμερα συζητείται στο δ.σ. του ΟΑΣΘ, παράλληλα με την αντίστοιχη συζήτηση η οποία γίνεται στο δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης, το σχέδιο προγραμματικής σύμβασης μεταξύ ΟΑΣΘ και δήμου για τη δωρεά πενήντα μεταχειρισμένων λεωφορείων τα οποία θα αγοράσει ο δήμος και θα τα δώσει στον ΟΑΣΘ. Ερωτηθείς για την καταλληλότητα αυτών των λεωφορείων ο κ. Σκόδρας είπε πως “κατ' αρχήν φαίνονται ότι μας κάνουν, το ότι έχουν πιθανότατα δύο πόρτες δεν είναι πρόβλημα κατά τη γνώμη μου, ωστόσο, θα πρέπει να τα δούμε από κοντά, να ελέγξουμε και άλλες παραμέτρους”. Το πότε θα γίνει αυτό παραμένει προς το παρόν άγνωστο καθώς οι αεροπορικές μετακινήσεις είναι “παγωμένες” και κανείς δεν ξέρει πότε θα επαναλειτουργήσουν.

“Αλμυρή” η πρόταση της Volvo

Στον ΟΑΣΘ έφτασε πριν από μερικές ημέρες η πρόταση της Volvo σχετικά με το κόστος επισκευής των συνολικά 136 λεωφορείων τα οποία, αν και δεν είναι από τα παλαιότερα, έχουν παροπλιστεί σχεδόν στο σύνολό τους, εξ αιτίας ρηγματώσεων στο σασί τους. Τον περασμένο Φεβρουάριο είχε έρθει στη Θεσσαλονίκη κλιμάκιο της σουηδικής εταιρείας για να εξετάσει αυτά τα οχήματα και πριν από μερικές ημέρες απέστειλαν την πρότασή τους. Σύμφωνα με τον κ. Σκόδρα η τιμή που προτείνεται από τους σουηδούς είναι αρκετά ακριβή, υπερβαίνει ακόμη και τα 10.000 ευρώ ανά όχημα. Αυτό σημαίνει ότι εάν ο Οργανισμός αποφάσιζε να επισκευάσει όλα τα οχήματα θα έπρεπε να δαπανήσει κοντά στο 1,5 εκατ. ευρώ.

“Θα εξετάσουμε διεξοδικά αυτή την πρόταση, θα δούμε πόσα από τα 136 λεωφορεία αξίζει να επισκευαστούν, θα συζητήσουμε με τη σουηδική εταιρεία και μετά θα αποφασίσουμε”, τονίζει ο κ. Σκόδρας.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ