Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2020
x

ΟΑΣΘ: ΟΙ ΦΗΜΕΣ, ΤΑ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ ΚΑΙ Η ΑΥΡΙΑΝΗ ΑΠΕΡΓΙΑ

Τι συνέβη με την ανυπόστατη φήμη η οποία έκανε λόγο για αντικατάσταση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΑΣΘ Γιώργου Σκόδρα.

Γράφει ο Σαλονικιός

Πολλά και ενδιαφέροντα νέα υπάρχουν από το μέτωπο των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Από που να πρωτοξεκινήσει κανείς. Θ’ αρχίσω από μια ανυπόστατη φήμη η οποία κυκλοφόρησε στα μέσα της εβδομάδας, σύμφωνα με την οποία η κυβέρνηση είχε αποφασίσει να προχωρήσει σε αντικατάσταση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΑΣΘ Γιώργου Σκόδρα. Μάλιστα, εκείνοι που τη διέδωσαν, έδιναν και το όνομα του αντικαταστάτη του, ενός υποψηφίου της Νέας Δημοκρατίας στην Α’ Θεσσαλονίκης, προσκείμενο σε πρωτοκλασάτο υπουργό που εκλέγεται στην Αττική και ο οποίος υπέστη αφαίμαξη αρμοδιοτήτων κατά τον πρόσφατο (ας πούμε) ανασχηματισμό.

Από την έρευνα που έκανα διαπίστωσα ότι οι φήμες προέρχονταν από το εσωτερικό του ΟΑΣΘ, άρα θα μπορούσε να μιλήσει κανείς και για ευσεβείς πόθους. Έφτασαν μάλιστα μέχρι και σε υπουργικά στελέχη τα οποία δεν κουράζονταν να τις διαψεύδουν. Αφορμή γι' αυτή τη φημολογία ήταν το γεγονός ότι τυπικά, η θητεία της παρούσας διοίκησης έληξε στο τέλος Ιουλίου. Ωστόσο, όπως με πληροφόρησε κυβερνητική πηγή, εντός των ημερών πρόκειται να υπογραφεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση ανανέωσης της θητείας του Σκόδρα, την οποία υπογράφουν οι υπουργοί Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής και Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, που είναι και οι μοναδικοί μέτοχοι του κρατικού ΟΑΣΘ.

Χωρίς λεωφορεία

Ας περάσω, όμως, σ' αυτά που ενδιαφέρουν πραγματικά το επιβατικό κοινό. Θυμίζω ότι αύριο το πρωί, από τις 5 ως τις 9 δεν θα υπάρχουν αστικά λεωφορεία εξ αιτίας της τετράωρης προειδοποιητικής στάσης εργασίας των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ. Η κινητοποίηση γίνεται επειδή η διοίκηση του Οργανισμού, εδώ και έναν χρόνο, δεν εφαρμόζει όρους της προηγούμενης επιχειρησιακής συλλογικής σύμβασης εργασίας οι οποίοι προβλέπουν καταβολή κάποιων επιδομάτων.

Η διοίκηση του ΟΑΣΘ πετά το μπαλάκι στο υπουργείο Οικονομικών το οποίο δεν εγκρίνει τα σχετικά κονδύλια ώστε να καταβληθούν τα επιδόματα. Παράλληλα, οι εργαζόμενοι ζητούν να υπογραφεί νέα επιχειρησιακή σύμβαση μιας και η προηγούμενη έχει λήξει. Όπως μου εξήγησε ο πρόεδρος του Συνδικάτου Δημήτρης Τσερμενίδης, μετά την αυριανή, θα ακολουθήσουν και άλλες κινητοποιήσεις για τις οποίες έχει ήδη ενημερώσει με εξώδικα τη διοίκηση του ΟΑΣΘ και τα συναρμόδια υπουργεία. Καλό μας κουράγιο!

Μεταχειρισμένα ίσως τον Σεπτέμβριο

Να σας ενημερώσω, τέλος, σχετικά με την πορεία του διαγωνισμού για τη μίσθωση των 180 μεταχειρισμένων λεωφορείων. Όπως εγκαίρως έγραψε η Voria.gr στο παιχνίδι έχει απομείνει μόνον ένας υποψήφιος ανάδοχος, η εταιρεία MED BUSS & TRUCK CENTER AE του ομίλου Παπαδάκη καθώς η συμμετοχή του Συνεταιρισμού ΚΤΕΛ Μακεδονία απορρίφθηκε επειδή δεν πληρούσε κάποιους από τους όρους της διακήρυξης. Πληροφορούμαι πως ο Συνεταιρισμός δεν σκοπεύει να κάνει ένσταση, εικάζω ότι μάλλον ανακουφίστηκε από τον αποκλεισμό του. Αυτό σημαίνει ότι ο διαγωνισμός μπορεί να τρέξει κανονικά, αποφεύγοντας διαδικαστικά, χρονοβόρα, εμπόδια.

Μαθαίνω πως ο έλεγχος του τεχνικού φακέλου του μοναδικού υποψηφίου αναδόχου έχει ολοκληρωθεί και πιθανότατα αύριο θα αποσφραγιστεί και η οικονομική προσφορά. Εάν δεν υπάρξουν απρόοπτα, έως το τέλος της εβδομάδας αναμένεται να έχει ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος. Από κει και μετά θα συνταχθεί σχέδιο σύμβασης το οποίο θα πρέπει να εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Αυτή η διαδικασία ενδέχεται να κρατήσει ακόμη και μήνα εκτός εάν η κυβέρνηση ζητήσει να επισπευσθεί. Και έχει τους λόγους της να το κάνει.

Ο πρώτος είναι ότι το Μέγαρο Μαξίμου επιθυμεί διακαώς η όλη υπόθεση να έχει τελειώσει ως τις 5 Σεπτεμβρίου ώστε, όταν ανέβει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη ΔΕΘ (εφόσον φυσικά γίνει η διοργάνωση), να έχει να πει συγκεκριμένα πράγματα για τις αστικές συγκοινωνίες· και πέραν των μεταχειρισμένων δεν νομίζω ότι έχει να πει κάτι άλλο. Ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με την αδήριτη ανάγκη για ενίσχυση του στόλου του ΟΑΣΘ ενόψει και της επαναφοράς του χειμερινού προγράμματος δρομολογίων. Όπως, πάντως, με διαβεβαιώνει αρμόδια πηγή, ο υποψήφιος ανάδοχος είναι έτοιμος, την επομένη της υπογραφής της σύμβασης, να φέρει στη Θεσσαλονίκη τα πρώτα τριάντα με σαράντα λεωφορεία. Για να δούμε...




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ