Δευτέρα 1 Ιουνίου 2020
x

ΟΑΣΘ: ΟΙ ΔΙΑΦΩΝΙΕΣ, ΟΙ ΚΑΒΓΑΔΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ ΤΩΝ ΚΑΡΑΤΟΜΗΣΕΩΝ

Το παρασκήνιο με τις διαφωνίες και τους πολλούς καβγάδες που οδήγησαν στην απομάκρυνση του Σπανού και την ισχυροποίηση του Σκόδρα.

Οι αλλαγές στα ηγετικά κλιμάκια και στη σύνθεση του διοικητικού συμβουλίου του ΟΑΣΘ μπορεί να φάνηκαν κάπως αιφνίδιες, αλλά για όσους γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα ήταν αναπόφευκτες. Ήδη, από τις 12 Μαρτίου η Voria.gr έκανε λόγο για “τριβές στα ηγετικά κλιμάκια του Οργανισμού”. Τελικά, με απόφαση των υπουργών Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα, που είναι οι εκπρόσωποι του μοναδικού μετόχου του ΟΑΣΘ, η οποία υπεγράφη στις 31 Μαρτίου εν είδει πρακτικού της γενικής συνέλευσης των μετόχων του Οργανισμού, απομακρύνθηκε από τη θέση του διευθύνοντα συμβούλου του ΟΑΣΘ ο Γιώργος Σπανός και οι αρμοδιότητές του πέρασαν στον πρόεδρο Γιώργο Σκόδρα ο οποίος θα κατέχει πλέον και τις δύο θέσεις.

Παράλληλα αναβαθμίστηκε το μέλος του δ.σ. του ΟΑΣΘ, ο πολιτικός μηχανικός Ιωάννης Ρεντζεπέρης ο οποίος θα ασκεί και καθήκοντα γενικού διευθυντή. Επίσης, παύθηκε από μέλος του δ.σ., ο καθηγητής του ΑΠΘ Ιωάννης Βλαχάβας. Στις θέσεις των κ. Σπανού και Βλαχάβα τοποθετήθηκαν ο νομικός – οικονομολόγος Γιώργος Ηλιάδης και ο καθηγητής πανεπιστημίου Ιωσήφ Κιοσέογλου.

Οι προστριβές και οι καβγάδες

Της απομάκρυνσης του κ. Σπανού προηγήθηκαν πολλές διαφωνίες και πολλοί καβγάδες μεταξύ του ιδίου και του κ. Σκόδρα, αλλά και μπόλικο παρασκήνιο. Σύμφωνα με έγκυρη πηγή, το τελευταίο επεισόδιο ανάμεσά τους, το οποίο ήταν και το πλέον έντονο και ίσως να αποτέλεσε τη σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι, συνέβη στο τέλος της περασμένης εβδομάδας. Ο καβγάς τους έγινε σε τόσο υψηλούς τόνους που οι φωνές τους έφτασαν ως και στους χαμηλούς ορόφους του κτιρίου διοίκησης του ΟΑΣΘ. Ωστόσο οι διαφωνίες τους ξεκίνησαν πολύ καιρό πριν.

Όσοι συνεργάστηκαν μαζί τους μιλούν για δύο τελείως διαφορετικούς χαρακτήρες. Ο ένας, ο Σκόδρας, περισσότερο αποφασιστικός, κυριαρχικός και ενίοτε συγκρουσιακός, ο δε Σπανός, πιο διστακτικός, πιο γραφειοκρατικός, πιο άκαμπτος, αλλά και πιο βαθύς γνώστης του Οργανισμού καθώς προέρχεται από τα σπλάχνα του.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο Σκόδρας επέμενε εδώ και μήνες να γίνει ένας μεγάλος διαγωνισμός προμήθειας ανταλλακτικών προκειμένου να βγουν και άλλα λεωφορεία στους δρόμους. Ο διαγωνισμός τελικά δεν έγινε και αυτό ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ το χρέωνε στον τέως πλέον, διευθύνοντα σύμβουλο. Σε αντίποινα, δε, έπαψε κατά τους τελευταίους δύο μήνες να υπογράφει κάθε εντολή για προμήθεια ανταλλακτικών με απ' ευθείας αναθέσεις, με αποτέλεσμα να στεγνώσουν οι αποθήκες και να μειωθεί ακόμη περισσότερο η δύναμη του στόλου του ΟΑΣΘ.

Σε βάρος του Σπανού ορισμένοι καταλογίζουν και ότι ήταν αντίθετος με την εκχώρηση λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ. Επίσης του χρεώνουν ότι δεν μπορούσε να συνεργαστεί αποτελεσματικά με αρκετά από τα στελέχη του Οργανισμού. Κάποιοι το αποδίδουν στο γεγονός ότι τα στελέχη αυτά είχαν ταχθεί στο πλευρό της διοίκησης του Στέλιου Παππά όταν ο τέως πρόεδρος του ΟΑΣΘ είχε εκδικητικά υποβαθμίσει τον Σπανό, από διευθυντή Κίνησης σε τμηματάρχη.

Τέλος, σύμφωνα με ορισμένους, η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών εμφανιζόταν κάπως δυσαρεστημένη απέναντι στον Σπανό επειδή ο τελευταίος φέρεται να ήταν αντίθετος με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού, προϋπολογισμού κοντά 42 εκατ. ευρώ, για τον ηλεκτρονικό εκσυγχρονισμό του ΟΑΣΘ. Συγκεκριμένα, ο Σπανός φέρεται να θεωρούσε το ποσό υπέρογκο, αλλά και το έργο, εν μέρει αχρείαστο.

«Ή αυτός ή εγώ!»

Όπως ήταν φυσικό, η διαμάχη του με τον Σκόδρα έφτασε στο γραφείο του υπουργού Κώστα Καραμανλή. Σύμφωνα με αρμόδια πηγή ο Σκόδρας έθεσε κάποια στιγμή το δίλημμα “ή τον απομακρύνετε ή φεύγω εγώ”. Κι εκεί ο Σπανός δεν είχε πλέον καμία τύχη, καθώς δεν έχει σχέση με το κυβερνών κόμμα και οι μόνες δάφνες του ήταν ότι είχε υποβαθμιστεί από τη διοίκηση Παππά. Αλλά, οποία ειρωνεία, υφίσταται τώρα και δεύτερη καρατόμηση, μετά την ολιγόμηνη αναβάθμισή του, για να επιστρέψει ξανά στη θέση ενός απλού τμηματάρχη, στη θέση δηλαδή που τον είχε υποβαθμίσει η προηγούμενη διοίκηση.

Μαζί με τον Σπανό απομακρύνθηκε και ο Ι. Βλαχάβας. Ο ίδιος αρνήθηκε να κάνει οποιοδήποτε σχόλιο στη Voria.gr ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, απέστειλε επιστολή προς τον Σκόδρα, με κοινοποίηση και προς τα υπόλοιπα μέλη του δ.σ. του ΟΑΣΘ. Σε αυτήν, σύμφωνα με πληροφορίες, αφήνει σαφείς αιχμές προς το πρόσωπο του προέδρου του ΟΑΣΘ, θεωρώντας πως εκείνος ζήτησε και τη δική του απομάκρυνση, μαζί με αυτήν του Σπανού.

Πλέον, τα ηνία του ΟΑΣΘ θα κινεί το δίδυμο Σκόδρα - Ρεντζεπέρη, οι οποίοι διατηρούν άριστες προσωπικές σχέσεις και είχαν συνυπάρξει παλαιότερα και στην Εγνατία Οδό Α.Ε.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ