Κυριακή 11 Απριλίου 2021
x

ΝΑ ΕΙΣΑΧΘΟΥΝ ΟΙ ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΤΙΣ ΔΥΟ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ Β΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΖΗΤΑ ΤΟ ΟΕΕ

Το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδας ζητά από την υπουργό Παιδείας να εισαχθεί το μάθημα Αρχές Οικονομίας και στις δύο κατευθύνσεις της Β' Λυκείου.

Την εισαγωγή του μαθήματος, Αρχές Οικονομίας, και στις δύο κατευθύνσεις του Προγράμματος Σπουδών της Β’ Λυκείου, από το σχολικό έτος 2021 – 2022, ζητά, με επιστολή του προς την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, ο Πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας, Κωνσταντίνος Κόλλιας, μετά από εισήγηση της αρμόδιας Επιτροπής του ΟΕΕ.

Όπως αναφέρει ο Πρόεδρος του ΟΕΕ, «η ενίσχυση της οικονομικής παιδείας στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας μπορεί να συμβάλει στην καλλιέργεια της οικονομικής σκέψης των πολιτών της και θεωρείται απαραίτητο στοιχείο για την οικονομική της ανάπτυξη. Σήμερα σε μια περίοδο ύφεσης και συνεχούς ανάγκης για τη λήψη κρίσιμων οικονομικών αποφάσεων από τις κυβερνήσεις των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και της υφηλίου, οι μαθητές μας δεν γνωρίζουν βασικές έννοιες των Αρχών της Οικονομίας».

Σύμφωνα με το ΟΕΕ, οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους:

  • Το 50% των τελειόφοιτων των λυκείων της χώρας μας έγραψε κάτω από τη βάση στον μεγάλο πανελλαδικό οικονομικό διαγωνισμό, που διοργανώθηκε φέτος από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών σε συνεργασία με το Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας.
  • Το 68,62% του πλήθους των υποψηφίων για τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα δεν γνωρίζουν καν την ύπαρξη της Οικονομικής Επιστήμης, αφού αυτή διδάσκεται μόνο στους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, που ακολουθούν τον Προσανατολισμό Οικονομίας και Πληροφορικής.

«Δεδομένου, λοιπόν, ότι η οικονομική γνώση καθίσταται, ιδιαίτερα σήμερα, επιτακτική ανάγκη, είναι κάτι παραπάνω από αυτονόητη η αναβάθμιση της οικονομικής εκπαίδευσης, που οι Έλληνες μαθητές σήμερα λαμβάνουν», αναφέρεται στο κείμενο της επιστολής.

Αναλυτικά η επιστολή: 

«Προς
- Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
κ. Νίκη Κεραμέως
- Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
κ. Σοφία Ζαχαράκη
- Γενική Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής
κ. Αναστασία Γκίκα
- Πρόεδρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής
κ. Ιωάννη Αντωνίου

Θέμα: «Πρόταση για την εισαγωγή οικονομικού μαθήματος στη Β΄ Λυκείου».

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

Η ενίσχυση της οικονομικής παιδείας στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας μπορεί να συμβάλει στην καλλιέργεια της οικονομικής σκέψης των πολιτών της και θεωρείται απαραίτητο στοιχείο για την οικονομική της ανάπτυξη. Σήμερα σε μια περίοδο ύφεσης και συνεχούς ανάγκης για τη λήψη κρίσιμων οικονομικών αποφάσεων από τις κυβερνήσεις των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και της υφηλίου, οι μαθητές μας δεν γνωρίζουν βασικές έννοιες των Αρχών της Οικονομίας. Απόδειξη του οικονομικού αναλφαβητισμού στη χώρα μας είναι το ποσοστό του 50% των τελειόφοιτων των λυκείων της χώρας μας, που έγραψε κάτω από τη βάση στον μεγάλο πανελλαδικό οικονομικό διαγωνισμό που διοργανώθηκε την περασμένη άνοιξη από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών σε συνεργασία με το Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας.

Στο πλαίσιο της αναβάθμισης της οικονομικής εκπαίδευσης, που οι Έλληνες μαθητές σήμερα λαμβάνουν και μετά από εισήγηση της αρμόδιας Επιτροπής του ΟΕΕ, προτείνουμε την εισαγωγή του μαθήματος «Αρχές Οικονομίας» και στις δύο κατευθύνσεις του Προγράμματος Σπουδών της Β’ Λυκείου.

Ο λόγος που τεκμηριώνει την ανωτέρω πρόταση είναι ότι ενώ οι μαθητές που ακολουθούν τις κατευθύνσεις «Ανθρωπιστικών Σπουδών», «Θετικών και Τεχνολογικών Σπουδών» και «Επιστημών Υγείας», παρακολουθούν στη Β΄ Λυκείου μαθήματα σχετικά με την κατεύθυνσή τους, αντιθέτως οι μαθητές που ακολουθούν την κατεύθυνση σπουδών «Οικονομίας & Πληροφορικής» δεν παρακολουθούν στη Β΄ Λυκείου - αλλά και σε καμία
άλλη τάξη εκτός της Γ΄ Λυκείου - κάποιο οικονομικό μάθημα.

Είναι γεγονός ότι από το 2000 μέχρι το 2013 (ΦΕΚ 1163/2012 - Αριθμ.36797/Γ2) διδάσκονταν το μάθημα «Αρχές Οικονομίας» στην Α΄ τάξη του Γενικού Λυκείου και ικανοποιείτο σε έναν βαθμό η οδηγία 18.12.2007 COM (2007) 808, της Επιτροπής Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων για την χρηματοοικονομική και γενικότερα την Οικονομική Εκπαίδευση.

Όμως, από το σχολικό έτος 2013-14 το ανωτέρω μάθημα αντικαταστάθηκε από το μάθημα «Πολιτική Παιδεία» (Απόφαση 21-08-2013, Αρ. Πρωτ. 115478/Γ2), το οποίο περιλαμβάνει αποσπασματικά τρεις μόνο ενότητες - θέματα οικονομικού περιεχομένου, που δεν καλύπτουν το τη διδακτική της Οικονομικής Επιστήμης.

Σήμερα, με τα νέα ωρολόγια προγράμματα, το σύνολο σχεδόν των μαθητών δεν έρχεται σε επαφή με την οικονομική σκέψη σε όλη τη διάρκεια των σπουδών του στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Πιο αναλυτικά, το 68,62% του πλήθους των υποψηφίων για τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα δεν γνωρίζουν καν την ύπαρξη της Οικονομικής Επιστήμης, αφού αυτή διδάσκεται μόνο στους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, που ακολουθούν τον
Προσανατολισμό Οικονομίας και Πληροφορικής.

Παρακαλούμε όπως εξετάσετε την πρότασή μας για την εισαγωγή του μαθήματος «Αρχές Οικονομίας» στη Β΄ Λυκείου από το σχολικό έτος 2021 – 2022, δεδομένου ότι η οικονομική γνώση καθίσταται, ιδιαίτερα σήμερα, επιτακτική ανάγκη.

Με εκτίμηση,
Ο Πρόεδρος του ΟΕΕ
Κωνσταντίνος Β. Κόλλιας».




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ