Σάββατο 30 Μαΐου 2020
x

ΜΙΑ 28ΧΡΟΝΗ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΕΠΙΠΛΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

15/12/2019, 07:34 |
από Μαρία Μαθιοπούλου

ΜΙΑ 28ΧΡΟΝΗ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΕΠΙΠΛΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

A+
A-

Η Βίβιαν Παράσχου ίδρυσε πριν από τρία χρόνια την εταιρεία επίπλων INOMO, αξιοποιώντας ως πρώτη ύλη τη συνθετική ρητίνη, την οποία γνωρίζει καλά

Θέλει να βρίσκεται μπροστά από την αλλαγή, να προλαβαίνει τις εξελίξεις και να αφήνει το δικό της, καινοτόμο και δημιουργικό αποτύπωμα στα πράγματα. Άλλωστε, βλέποντας κανείς τα έπιπλά της, καταλαβαίνει το ανήσυχο πνεύμα που τη διέπει στα 28 της χρόνια, αλλά και την επιθυμία της να επαναπροσδιορίζει συνεχώς τη φόρμα. Η Βίβιαν Παράσχου από τη Θεσσαλονίκη δημιούργησε πριν από τρία χρόνια την εταιρεία επίπλων INOMO, αξιοποιώντας ένα υλικό, τη συνθετική ρητίνη, το οποίο γνωρίζει καλά. Αποτέλεσε, άλλωστε, τη βάση της επιχείρησης της οικογένειάς της, για βιομηχανικές όμως εφαρμογές.

Η INOMO –που μεταφράζεται ως «μέσα στον άνθρωπο»- έχει εστιάσει σε μεγάλο βαθμό στον κλάδο του τουρισμού και δη των ξενοδοχείων, με εξατομικευμένες προτάσεις, ενώ απευθύνεται και σε αρχιτέκτονες, αλλά και γενικότερα σε επαγγελματίες που ενδιαφέρονται για το design και την εμπειρία που αυτό προσφέρει. Πελάτες της είναι σήμερα, εκτός από ξενοδοχεία, μεγάλα εμπορικά κέντρα, μουσεία, ινστιτούτα, αλλά και καταστήματα και εστιατόρια, ενώ έχει υλοποιήσει και έργα σε δημόσιους χώρους.

Σε αυτά τα τρία χρόνια η Βίβιαν Παράσχου κατάφερε να πετύχει σημαντικές συνεργασίες, ειδικά στον ξενοδοχειακό κλάδο, να δημιουργήσει μια καινοτόμα συλλογή με floating έπιπλα, έπιπλα που… επιπλέουν, να βραβευθεί πολλές φορές για το καινοτόμο βλέμμα της και να προκαλέσει το ενδιαφέρον και της διεθνούς αγοράς. Μάλιστα, ήδη η INOMO, που απασχολεί 15 άτομα, κάνει εξαγωγές στα Βαλκάνια, ενώ έχει γίνει αποδέκτης ενδιαφέροντος από τις ΗΠΑ, τη Γαλλία και τη Βρετανία. Πρόσφατα δε η Βίβιαν Παράσχου προσκλήθηκε από την πολύ σημαντική διεθνή έκθεση Maison et Objet του Παρισιού για να εκθέσει τις δημιουργίες της ως young designer. Το όνειρό της είναι σε μερικά χρόνια η INOMO να έχει καθιερωθεί στον χώρο του τουρισμού και να είναι αναγνωρίσιμο brand και στο εξωτερικό. Παράλληλα, με δεδομένο ότι έχει μεγάλο ενδιαφέρον για τον δημόσιο χώρο, θα ήθελε να αφήσει με τις δημιουργίες της INOMO το στίγμα της και εκεί, φέρνοντας μια ευρωπαϊκή πνοή στον αστικό ιστό.

Έπιπλα βγαλμένα από το μέλλον

Τα έπιπλα της INOMO μοιάζουν βγαλμένα από το μέλλον, απλώνονται σε μια μεγάλη γκάμα, από καθρέφτες και φωτισμό μέχρι καναπέδες και πολυθρόνες, και είναι τόσο εσωτερικού όσο και εξωτερικού χώρου. Με επιρροές από την διεθνούς φήμης αρχιτέκτονα Zaxa Hadid, σαφείς αναφορές στο κίνημα του φουτουρισμού και μινιμαλιστικό χαρακτήρα, τα έπιπλά της, πέραν της λειτουργικότητάς τους, έχουν στόχο, όπως λέει στη Voria.gr η Βίβιαν Παράσχου, να προσφέρουν μια ξεχωριστή εμπειρία σε αυτόν που τα χρησιμοποιεί. «Θέλουμε να συμβάλλουμε στην εμπειρία του επισκέπτη. Πολλά ξενοδοχεία μάλιστα με τα οποία συνεργαζόμαστε χρησιμοποιούν τα έπιπλά μας για να δημιουργούν VIP γωνιές, αξιοποιώντας την υπεραξία τους» εξηγεί.

Ένα από τα αγαπημένα της έργα είναι αυτό στον εξωτερικό χώρο της Γενναδίου Βιβλιοθήκης στην Αθήνα, μια εγκατάσταση που αποτελείται από 12 μεγάλα σκαμπό, στην επιφάνεια των οποίων είναι τυπωμένα αντίστοιχα τα 12 φύλλα της Χάρτας του Ρήγα Φεραίου, αυθεντικό αντίγραφο της οποίας υπάρχει στη Βιβλιοθήκη. «Είναι μια εγκατάσταση που πέραν της χρηστικής της λειτουργίας έχει κι έναν σημαντικό εκπαιδευτικό χαρακτήρα» λέει.

Το παιδικό παιχνίδι

Η Βίβιαν Παράσχου θυμάται παιδί να αντιμετωπίζει τη συνθετική ρητίνη ως παιχνίδι, αφού μαζί με τον παππού της έπαιζε με το υλικό, το ζωγράφιζε όταν αυτό στερεοποιούνταν, περιεργαζόταν τα δείγματα και μάθαινε τα μυστικά του. Έτσι η συνθετική ρητίνη ενσωματώθηκε στη ζωή της και όταν ήρθε η στιγμή να αποφασίσει ποιο θα είναι το επαγγελματικό της μέλλον, το υλικό έκανε την εμφάνισή του δυναμικά. «Είναι ένα ιδιαίτερο υλικό. Το βλέπεις σε υγρή μορφή και δεν μπορείς να φανταστείς ότι τόσα πολλά αντικείμενα μπορούν να προκύψουν από αυτό και ότι έχει εφαρμογές μέχρι και στην αεροναυπηγική» αναφέρει, σημειώνοντας πάντως πως στο εξωτερικό το χρησιμοποιούν πολλοί αρχιτέκτονες, ενώ στις δεκαετίες του ’60 και του ’80 ήταν αγαπημένο υλικό.

Αν και η Βίβιαν Παράσχου ήθελε να σπουδάσει αρχιτεκτονική τελικά κατευθύνθηκε στα χρηματοοικονομικά. Δεν έχασε όμως στιγμή το ενδιαφέρον της για το design και μελετούσε συστηματικά, παρακολουθούσε όλες τις αρχιτεκτονικές τάσεις και ενημερωνόταν. Παράλληλα, όσο ήταν φοιτήτρια στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας είχε και πολλές επιχειρηματικές ανησυχίες, αφού το επιχειρείν υπήρχε στο οικογενειακό DNA, ενώ έδειχνε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για κάθε τι καινοτομικό. Μπορεί να έχανε τους καφέδες με τους φίλους της, όπως λέει, έτρεχε όμως σε συλλόγους επιχειρηματικότητας. Μάλιστα, το μεταπτυχιακό της στο Πανεπιστήμιο του Sheffield, αφορούσε τη διαχείριση της καινοτομίας στις επιχειρήσεις. Πάντως το επαγγελματικό της ξεκίνημα δεν έγινε στο έπιπλο, αλλά στα χρηματοοικονομικά, μια εμπειρία που την έμαθε πολλά και ουσιαστικά την προετοίμασε για το επόμενο βήμα της. Έτσι δεν δίστασε να παραιτηθεί από τη δουλειά της και να δημιουργήσει την INOMO.

Μάλιστα, στην προσπάθειά της να επιχειρήσει το διαφορετικό, δημιούργησε σε συνεργασία με τον designer Μάνο Τσικλιώτη τα πρώτα floating sunbeds, σε μια συλλογή πατενταρισμένη, με πιστοποίηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και ναυτική πιστοποίηση, η οποία έκανε αίσθηση στον χώρο.

Για να βρίσκεται ένα βήμα μπροστά, η μελέτη που απαιτείται είναι συνεχής. Έτσι, η μοντέρνα τέχνη, τα μουσεία, η αρχιτεκτονική και δη τα ρεύματα μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, είναι παρόντα στην καθημερινότητα της Βίβιαν Παράσχου και αποτελούν πηγές έμπνευσης.

Στα επόμενα σχέδια της INOMO είναι η δημιουργία μιας νέας, περισσότερο ολιστικής, υπηρεσίας για τον τουρισμό, η προσθήκη κάποιων ακόμη πιο καινοτομικών designs, ο σχεδιασμός ενός φουτουριστικού πιάνου, αλλά και η επέκταση στο εξωτερικό.

 

 









ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ