Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2019
x

ΜΕΤΡΟ: ΣΥΝΤΟΜΑ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΠΑΣΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΣΤΗ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ

Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Νίκος Ταχιάος άσκησε κριτική στην προηγούμενη διοίκηση για την παρουσίαση σταθμών, που δεν είναι έτοιμοι.

Πολύ σύντομα θα παρουσιαστεί η πρόταση για την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων της Βενιζέλου από την Αττικό Μετρό, όπως τόνισε ο πρόεδρος της εταιρείας Νίκος Ταχιάος. Μιλώντας στο Ράδιο Θεσσαλονίκη ο κ.Ταχιάος γνωστοποίησε ότι έχει γίνει μία σοβαρή προεργασία από τις τεχνικές υπηρεσίες σε συνεργασία με τον ανάδοχο στις λίγες ημέρες που ανέλαβε η νέα διοίκηση για μία λύση, που θα έχει πολύ χαμηλότερο κόστος και ακριβώς το ίδιο αποτέλεσμα όσον αφορά τα αρχαία.

Ο ίδιος εξήγησε ότι με την πρόταση της παραμονής των αρχαίων το κόστος του σταθμού της Βενιζέλου σύμφωνα με τον αρχικό υπολογισμό θα έφθανε στα 85-90 εκατ.ευρώ, δηλαδή 40 εκατ.ευρώ περισσότερα από το συμβατικό κόστος ενός σταθμού. «Θα κάναμε ένα μουσείο 1.600 μέτρων, που θα κόστιζε 40 εκατ.ευρώ. Είναι τρομακτικό το κόστος», σημείωσε.

Παράλληλα, ζήτησε να μην ενοχοποιείται η απόσπαση και επανατοποθέτηση. «Το αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Έχουμε το παράδειγμα της Ρωμαϊκής Αγοράς όπου όχι μόνο έγινε επανατοποθέτηση αλλά και ανάδειξη με προσθήκη νέων κατασκευών. Επιπλέον, οι ίδιοι οι αρχαιολόγοι είχαν επιβάλλει στην Αττικό Μετρό να αποσπάσει αρχαιότητες στις νέες ανασκαφές που θα έκανε στη βόρεια και νότια είσοδο της Βενιζέλου και να τις επαναφέρει μετά. Μάλιστα, εκεί προβλέπεται να βρεθούν και δύο πεσσοί. Ξέρουν πολύ καλά ότι η λύση της απόσπασης επαναφέρει τα πράγματα στην αρχική τους εικόνα», υποστήριξε.

Σύμφωνα με τον κ.Ταχιάο, η μελέτη της απόσπασης και επανατοποθέτησης είναι μία πολύ κλασική υπόθεση. «Ούτως ή άλλως έγινε η απόσπαση του ίδιου δρόμου του Decumanus Maximus στην Αγίας Σοφίας, αλλά και η απόσπαση 8 μέτρων του δρόμου που βρέθηκε στη Βενιζέλου. Κατά συνέπεια γνωρίζουμε πόσο κοστίζει και πώς γίνεται τεχνικά. Είναι μία μελέτη μέσα στα όρια των πιθανών αποκλίσεων του έργου αλλά σε κάθε περίπτωση το κόστος δεν μπορεί να εκτοξευθεί σε δυσθεώρητα ύψη. Σας εγγυώμαι ότι το αποτέλεσμα θα είναι άψογο», τόνισε.

Όπως διευκρίνισε, η μεγαλύτερη κάθοδος των επιβατών θα είναι από τη νότια πλευρά της Εγνατίας (πλατεία Καπνεργάτη) και η μικρότερη κάθοδος από την βόρεια πλευρά (Αλκαζάρ) από όπου θα γίνεται η επίσκεψη των αρχαίων στην πρώτη στάθμη και μετά οι επισκέπτες εφόσον θέλουν να επιβιβαστούν στο μετρό περνούν απέναντι και από εκεί κατεβαίνουν στη δεύτερη στάθμη όπου θα είναι η κεντρική είσοδος του σταθμού. Οι επισκέπτες θα βλέπουν σε ένα μήκος 75 μέτρων στην άκρη τις αρχαιότητες.

«Αν δεν συνδυαστεί ο σταθμός της Βενιζέλου με το συνολικό έργο δεν θα γίνει ποτέ. Και αν δεν γίνει θα έχουμε ένα κολοβό μετρό», είπε ο κ.Ταχιάος.

«Το Μετρό ξεκίνησε να μας διχάζει από όταν έπεσε στο τραπέζι. Η μοίρα του είναι τέτοια να πάει έτσι μέχρι τέλους. Στόχος μου να γίνει το μετρό με τον πιο συναινετικό τρόπο» ανέφερε.

Ο κ.Ταχιάος επισήμανε ότι εφεξής η πόλη θα γνωρίζει διαρκώς την πρόοδο του έργου του Μετρό και κυρίως «δεν θα πουλάμε παραμύθι ούτε θα εγκαινιάζουμε μουσαμάδες». Μάλιστα, άσκησε κριτική στην προηγούμενη διοίκηση της Αττικό Μετρό για την παρουσίαση σταθμών, που δεν είναι έτοιμοι. «Στον Ευκλείδη μπήκε ψευδοροφή για να παρουσιαστεί ότι ο σταθμός είναι έτοιμος και τώρα πρέπει να αποξηλωθεί για να γίνουν οι καλωδιώσεις», είπε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τον νέο πρόεδρο της Αττικό Μετρό στόχος της κυβέρνησης Μητσοτάκη είναι να μην χειριστεί το έργο επικοινωνιακά. «Το έργο πρέπει να τελειώσει. Για κάποιους στην πόλη θεωρείται ανέκδοτο και για κάποιους τραγωδία. Εμείς θέλουμε να το δούμε σοβαρά και τεχνοκρατικά» σχολίασε.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ