Δευτέρα 26 Οκτωβρίου 2020
x

ΚΟΖΑΝΗ: ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΝΑΝ ΜΗΝΑ ΕΚΤΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΜΕΑ ΜΑΘΗΤΗΣ ΛΟΓΩ ΚΕΝΟΥ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Εκτός σχολείου παραμένει μαθητής Γυμνασίου στην Κοζάνη που πάσχει από σπαστική τετραπληγία λόγω ασθενείας του ειδικού βοηθητικού προσωπικού.

Το κουδούνι στο 6ο Γυμνάσιο Κοζάνης χτύπησε στις 14 Σεπτεμβρίου συγκεντρώνοντας ξανά όλους τους μαθητές στην αυλή. Όλους εκτός από έναν. Ο Νικάνορας, μαθητής της β’ Γυμνασίου, παρότι ετοιμαζόταν με ενθουσιασμό για τη νέα του σχολική χρονιά, δεν κατάφερε να παραβρεθεί στο ραντεβού του Σεπτεμβρίου επειδή που το ειδικό βοηθητικό προσωπικό που τον βοηθάει στο σχολείο έλαβε 15ήμερη άδεια προκειμένου να εισαχθεί αιφνιδιαστικά στο νοσοκομείο για εγχείρηση.

Για τον Νικάνορα, μαθητή με σπαστική τετραπληγία που χρειάζεται ένα άτομο για να τον βοηθήσει να καλύψει τις βασικές του ανάγκες στο σχολείο, αυτό αυτομάτως σήμαινε πως θα αναγκαζόταν να μείνει για κάποιες ημέρες στο σπίτι με όλες τις συνέπειες που αυτό μπορεί να  έχει στην εκπαίδευση, την εξέλιξη και την ψυχολογία του. Η δύσκολη όμως κατάσταση που βίωνε ο ίδιος και η οικογένεια του έμελλε να επιδεινωθεί όταν ο διευθυντής του σχολείου τούς ενημέρωσε πως η άδεια της βοηθού του μαθητή θα παρατεινόταν ακόμα 15 ημέρες φτάνοντας τον μήνα, χωρίς να είναι γνωστό αν θα ζητηθεί και ακόμα μία παράταση.

Εκεί η οικογένεια του Νικάνορα ήρθε αντιμέτωπη με ένα σημαντικό κενό στο δημόσιο σύστημα καθώς ενημερώθηκαν πως τα σχολεία δεν μπορούν να ζητήσουν αναπλήρωση βοηθητικού προσωπικού εάν το βοηθητικό προσωπικό δεν ζητήσει μακροχρόνια άδεια, άδεια δηλαδή άνω του ενός μήνα. Στην περίπτωση που η άδεια θεωρηθεί μακροχρόνια, τότε η διεύθυνση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πρέπει να περιμένει την πρόσκληση του υπουργείου Παιδείας ώστε να καταχωρήσει το κενό που προέκυψε και να ζητήσει αναπλήρωση. Μέχρι να σταλούν τα κενά και να διορίσει το υπουργείο τον επόμενο αναπληρωτή, το παιδί με ειδικές ανάγκες παραμένει χωρίς βοηθητικό προσωπικό, κάτι που στην περίπτωση του Νικάνορα συνεπάγεται με την παραμονή του στην οικία του και το χάσιμο πολύτιμων σχολικών ωρών.

Το θέμα δημοσιοποίησε ο αδελφός του μαθητή, Γιώργος Μπιλιώνης, με ανάρτησή του στο Facebook, η οποία μάλιστα ξεπέρασε τις 440 κοινοποιήσεις. «Είναι εύκολο να κλείνουμε τα μάτια και να πούμε “θα λυθεί”. Ο χρόνος όμως είναι αντίπαλος για τα παιδιά με αναπηρία. Όταν χάνουν χρόνο, χάνουν έδαφος από την εξέλιξή τους», αναφέρει ο ίδιος μεταφέροντας το πόσο απογοητευμένος είναι ο Νικάνορας που πρέπει να παραμένει στο σπίτι. «Για παιδιά με αναπηρίες το σχολείο είναι ένα βασικό μέσο κοινωνικοποίησης. Είναι εκεί που θα δουν τους φίλους τους. Τώρα ο Νικάνορας το στερείται αυτό», σημειώνει. Ο κ. Μπιλιώνης περιγράφει πως τα τελευταία δύο χρόνια το βοηθητικό προσωπικό διορίζεται στην ώρα του και βρίσκεται στις αντίστοιχες θέσεις από την αρχή της χρονιάς. «Όταν ο Νικάνορας ήταν στο δημοτικό, το βοηθητικό προσωπικό μπορεί να ερχόταν τον Νοέμβριο ή ακόμα και αργότερα στο σχολείο. Τότε, αναλάμβανε η μητέρα μου να πηγαίνει στο σχολείο και να βοηθάει τον αδελφό μου. Φέτος όμως η ίδια αδυνατεί να το κάνει αυτό», σημειώνει διευκρινίζοντας πως κάτι τέτοιο δεν επιτρέπεται πλέον από τον νόμο. 

«Θυμάμαι στο σχολείο πως αν κάποια στιγμή αρρώσταινε ένας καθηγητής, αμέσως το σχολείο φρόντιζε να αντικατασταθούν οι ελεύθερες ώρες από κάποιον άλλο διδάσκοντα. Εδώ γιατί είναι λογικό ο Νικάνορας και κάθε παιδί με αναπηρία να χάσει όχι μόνο ώρες αλλά ημέρες διδασκαλίας;», αναρωτιέται ο Γιώργος Μπιλιώνης.

Η Voria.gr επικοινώνησε με τη διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Κοζάνη, η οποία την ενημέρωσε πως έγιναν προσπάθειες μεταφοράς υπάρχοντος βοηθητικού προσωπικού από την περιοχή στο 6ο Γυμνάσιο προκειμένου να υποστηρίξει τον Νικάνορα έως ότου λήξει η άδεια της συναδέλφου τους. Κάτι τέτοιο ωστόσο κατέστη αδύνατο καθώς οι δύο γυναίκες που εργάζονται ως ειδικό βοηθητικό προσωπικό στην περιοχή είναι απολύτως απαραίτητες για τα σχολεία τους υποστηρίζοντας η καθεμία δύο μαθητές. Η μόνη λύση σε περίπτωση που η άδεια της γυναίκας στο σχολείο του Νικάνορα ξεπεράσει τον ένα μήνα, είναι η υπηρεσία να περιμένει την πρόσκληση του υπουργείου για να δηλώσει κενό. Άρα η μόνη εναλλακτική προς το παρόν, σύμφωνα με τη διεύθυνση, είναι η οικογένεια να προσλάβει ένα ιδιώτη βοηθό, ο οποίος θα πηγαίνει στο σχολείο με τον μικρό μαθητή ώστε να τον υποστηρίζει για να συνεχίσει κανονικά την εκπαίδευσή του έως ότου επιστρέψει η βοηθός του δημοσίου ή έρθει η αναπληρώτριά της.

 




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ