Τρίτη 2 Ιουνίου 2020
x

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: ΠΩΣ ΘΑ ΜΕΙΩΣΕΤΕ ΤΙΣ ΕΝΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗ ΣΧΕΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

Το άγχος που βιώνουμε λόγω του κορωνοϊού δεν χρειάζεται να μεταφραστεί σε ένταση στη σχέση. Πρακτικές συμβουλές για να αποφευχθούν οι συγκρούσεις.

της Γεωργίας Γούναρη

Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε πάρα πολλές δραστηριότητες στην καθημερινότητά μας εκτός σπιτιού και πιστεύαμε πως ο ελεύθερος χρόνος ή χρόνος στο σπίτι θα ήταν ένα άπιαστο όνειρο. Πλέον, λόγω του κορωνοϊού και των οδηγιών για προσωπική απομόνωση, έχουμε βρεθεί να περνάμε πολλές ώρες μέσα στο σπίτι με την οικογένεια ή με τον σύντροφό μας. Κάτι που μπορεί να δημιουργήσει αρκετή πίεση στα άτομα αλλά και στη σχέση.

Ο φόβος για την υγεία μας αλλά και των δικών μας, η μείωση του εισοδήματος, η αβεβαιότητα για το αύριο κα μπορούν να αυξήσουν το άγχος και την πίεση που βιώνουμε. Από μόνα τους τα παραπάνω είναι αρκετά για να έχουν αρνητική επίδραση και στις υγιέστερες των σχέσεων, πόσο μάλλον σε σχέσεις που ήταν ήδη προβληματικές και δυσλειτουργικές.

Εδώ πρέπει να αναφερθεί ότι η απομόνωση στο σπίτι για κάποια άτομα μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες να υποστούν βία. Παγκόσμια έχει παρατηρηθεί μια αύξηση των κρουσμάτων ενδο-οικογενειακής βίας της τάξεως του 30%.

Τα άτομα που πιστεύουν ότι μπορεί να κινδυνεύουν ή έχουν βιώσει ήδη κάποια μορφής βία από τον σύντροφο, πρέπει να απευθυνθούν στις αρμόδιες αρχές ή ομάδες υποστήριξης ή άτομα που θα μπορούσαν να τους φιλοξενήσουν.

Η πίεση στα ζευγάρια

Στα ζευγάρια που νοιώθουν πίεση τα νέα δεν είναι τραγικά. Παρόλο που βιώνουμε άγχος, δεν χρειάζεται να μεταφραστεί σε ένταση στη σχέση. Η ικανότητα να αναγνωρίζουμε πως υπάρχουν πάνω από μια λύσεις σε ένα πρόβλημα και η ανοιχτή συζήτηση με σεβασμό προς τον συνομιλητή μας (σύντροφο, παιδί) έχει δείξει από έρευνες ότι βοηθάει στην επίλυση προβλημάτων και στη μείωση των εντάσεων στην οικογένεια- ζευγάρι αλλά και τη μείωση του άγχους και της νευρικότητας.

Ακόμα το να μπορούμε να ηρεμούμε τον εαυτό μας και να τον επιβεβαιώνουμε ότι όλα θα πάνε καλά, όπως και η σωστή διαχείριση των αρνητικών σκέψεων και η αυτοπεποίθηση μπορεί να μειώσουν το βάρος και την ευθύνη που νοιώθουν τα άτομα που πρέπει να φροντίσουν άλλους κατά την διάρκεια αυτής της πανδημίας (τα παιδιά ή τον σύντροφο).

Γενικά, είναι πολύ σημαντικό να αγαπάμε και να προσέχουμε τον εαυτό μας, να κρατάμε ανοιχτή την επικοινωνία με τον σύντροφο και ή τα παιδιά και να δείχνουμε κατανόηση στα αισθήματα των άλλων.

Κάποιες πρακτικές συμβουλές για να αποφευχθούν οι συγκρούσεις

Δημιουργήστε ως ζευγάρι ένα πρόγραμμα με τις υποχρεώσεις, που θα επιτρέπει και στους δύο να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους (εργασία από το σπίτι) και τις ανάγκες των παιδιών, τώρα που δεν πηγαίνουν σχολείο.

Δημιουργήστε προσωπικό χώρο και χρόνο, έστω και αν είναι μόνο για λίγα λεπτά. Αν υπάρχουν παιδιά, μοιραστείτε τις δραστηριότητες και το χρόνο με τα παιδιά.

Δημιουργήστε ποιοτικό χρόνο με τον σύντροφο, στη διάρκεια του οποίου μπορείτε να κάνετε κάποια δραστηριότητα μαζί. Να παίξετε κάποιο παιχνίδι, να ακούσετε μουσική, να πιείτε ένα κρασί, να δείτε μία ταινία. Προσοχή, είναι σημαντικό αν η τηλεόραση είναι ανοιχτή να μην βλέπετε ειδήσεις ή ενημερωτικές εκπομπές.

Διατηρήστε την προσωπική σας υγιεινή και καθαριότητα και αφιερώστε χρόνο για να είστε σεξουαλικά ενεργοί με τον σύντροφό σας. Η τρυφερότητα, η οικειότητα και η εκτόνωση που νοιώθουν τα άτομα κατά τη διάρκεια μιαςσεξουαλικής εμπειρίας έχει βρεθεί ότι μειώνει την ένταση και τους διαπληκτισμούς στη σχέση.

Παρόλα αυτά, αν διαπιστώσετε ότι δεν μπορείτε να διαχειριστείτε οι ίδιοι τα προβλήματα στις σχέσεις σας μη διστάσετε να απευθυνθείτε σε κάποιον σύμβουλο σχέσεων, καθώς υπάρχει η δυνατότητα οι συνεδρίες να γίνουν με τη χρήση της τεχνολογίας εξ αποστάσεως.

*Η Γεωργία Γούναρη είναι σεξολόγος σύμβουλος σχέσεων και ψυχολόγος υγείας Msc




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ