Τετάρτη 27 Μαΐου 2020
x

ΚΑΤΕΔΑΦΙΖΟΥΝ ΤΗ ΓΕΦΥΡΑ – ΕΡΕΙΠΙΟ ΤΟΥ ΑΞΙΟΥ 20 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ...

Επιτέλους κατεδαφίζεται το «κουφάρι» και απομακρύνονται τα μπάζα σε ενάμιση μήνα. «Ανάσα» για τον Αξιό. Ποιες είναι οι δύο επόμενες παρεμβάσεις.

Σε περίπου ενάμιση μήνα θα ολοκληρωθεί η κατεδάφιση της παλιάς και αχρηστεμένης γέφυρας του ποταμού Αξιού, που έστεκε σαν «κουφάρι» εδώ και περίπου 20 χρόνια στην περιοχή, δημιουργώντας μάλιστα σημαντικά προβλήματα στην παροχετευτικότητα του ποταμού.

Η γέφυρα έχει αντικατασταθεί εδώ και δυο δεκαετίες από νέα, η οποία εξυπηρετεί τις συνδέσεις της Χαλάστρας και των Κουφαλίων και ενώ είχε διαγνωστεί η ανάγκη να κατεδαφιστεί, μόλις πριν από λίγο καιρό η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ανέλαβε να την κατεδαφίσει και να απομακρύνει τα μπάζα, δίνοντας την απαιτούμενη «ανάσα» στη ομαλή ροή του ποταμού.

Όπως αναφέρει μάλιστα σε ανάρτησή του στο facebook ο αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, Κώστας Γιουτίκας, «συνεχίζονται απρόσκοπτα οι εργασίες για την κατεδάφιση της παλαιάς γέφυρας του ποταμού Αξιού. Πρόκειται για ένα έργο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας που θα διευκολύνει την ομαλή ροή του ποταμού, αφού έχουν συσσωρευτεί τεράστιοι όγκοι φερτών υλών, κλαδιά και δέντρα. Για να επιτευχθεί όμως η πλήρη διευθέτηση του προβλήματος είναι αναγκαίο όσο ποτέ, ένα νέο ολοκληρωμένο διαχειριστικό σχέδιο φερτών υλών για όλο το μήκος του ποταμού, από τα βόρεια σύνορα έως τις εκβολές του και ο ταυτόχρονος σχεδιασμός για την δημιουργία ταμιευτήρων νερού, ώστε να μην επαναληφθεί το φετινό καταστροφικό φαινόμενο της λειψυδρίας. Προϋπόθεση φυσικά αποτελεί η χρηματοδότηση από την κεντρική κυβέρνηση. Ας προχωρήσουμε πρώτα στα απαραίτητα υδραυλικά έργα που θα συμβάλλουν στην περαιτέρω ανάπτυξη της περιοχής και ας αφήσουμε, τουλάχιστον προς το παρόν, τη συζήτηση για σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τον Δούναβη μέσω Αξιού ποταμού η οποία έπεται».

Η εκκρεμότητα της κατεδάφισης θα έχει ολοκληρωθεί το αργότερο μέσα στο Σεπτέμβριο και με την απομάκρυνση των μπάζων θα αποκατασταθεί η παροχετευτικότητα του Αξιού στο συγκεκριμένο σημείο.

Ο κ. Γιουτίκας όμως επισημαίνει δυο σημαντικά ζητήματα που πρέπει να ακολουθήσουν, ώστε η παρέμβαση να έχει συνέχεια, αλλά και το μέγιστο δυνατό όφελος.

Το πρώτο αφορά στην εκπόνηση ενός διαχειριστικού σχεδίου του Αξιού από τα βόρεια σύνορα της χώρας μέχρι τις εκβολές του στο Θερμαϊκό κόλπο. Το διαχειριστικό σχέδιο θα αντιμετωπίσει το μεγάλο πρόβλημα των φερτών υλικών, που είναι τόσο μεγάλο στον Αξιό, ώστε να δημιουργεί πρόβλημα όχι μόνο στο ποτάμι και τη ροή του, αλλά ακόμη και στον Θερμαϊκό κόλπο, καθώς συμβάλει στον περιορισμό του βάθους του και στο διαρκές «μπάζωμά» του.

«Σε όλο το μήκος του Αξιού από τα πολλά φερτά υλικά δημιουργούνται μεγάλες και πολλές νησίδες. Αυτό δημιουργεί σημαντικά προβλήματα παροχέτευσης των νερών, αλλά και αντιπλημμυρικής προστασίας. Οφείλουμε να καθαρίσουμε τον Αξιό από τις νησίδες αυτές και να φροντίσουμε για τη διαχείριση των φερτών υλικών», εξήγησε ο κ. Γιουτίκας.

Το δεύτερο μεγάλο πρόβλημα είναι η λειψυδρία, από τη δραματική πτώση της στάθμης των νερών του ποταμού. Ειδικά τη θερινή περίοδο, ένα ποτάμι, με σημαντικές ποσότητες νερού «στεγνώνει» κι έτσι δημιουργούνται εξαιρετικά μεγάλα προβλήματα στην άρδευση των γύρω από αυτό καλλιεργήσιμων εκτάσεων σε όλο το μήκος του.

«Το νερό το καλοκαίρι δεν φτάνει για τα ποτίσματα των χωραφιών. Είναι έντονη η λειψυδρία και χωρίς σωστή διαχείριση των νερών –πόσω μάλλον χωρίς διαχείριση...- το πρόβλημα θα επιδεινώνεται κάθε χρόνο. Τόσο νερό καταλήγει ανεκμετάλλευτο στη θάλασσα... Είναι αδιανόητο. Κάλλιστα θα μπορούσαμε να κατασκευάσουμε τα απαιτούμενα υδραυλικά έργα, δηλαδή να δημιουργήσουμε ταμιευτήρες και να διαχειριστούμε με ορθολογικό τρόπο τις ποσότητες νερού του ποταμού, ώστε να μην έχουμε τέτοια προβλήματα», δήλωσε ο κ. Γιουτίκας.

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας μάλιστα φέρεται να προωθεί τις λύσεις γι' αυτά τα δυο μείζονα ζητήματα για τον Αξιό, με σημαντικές επιπτώσεις σε περιβαλλοντικό και κοινωνικοοικονομικό επίπεδο.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ