Σάββατο 30 Μαΐου 2020
x

«ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΤΥΡΟΚΟΜΙΚΑ»: Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΑΡΝΑΙΑΣ ΣΤΟ… ΠΙΑΤΟ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

15/05/2020, 06:17 |
από Μαρία Μαθιοπούλου

«ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΤΥΡΟΚΟΜΙΚΑ»: Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΑΡΝΑΙΑΣ ΣΤΟ… ΠΙΑΤΟ

A+
A-

Από τις βόρειες παρυφές του Χολομώντα και με σήμα κατατεθέν τη «Φέτα Καραγιάννη», η τυροκομική επιχείρηση κάνει την είσοδό της και στα κίτρινα τυριά.

Τα τυροκομικά της προϊόντα κατάφεραν να ταυτιστούν στη συνείδηση του καταναλωτή με την παράδοση, την ποιότητα και την αυθεντική γεύση, με φόντο όμως σύγχρονες παραγωγικές εγκαταστάσεις στις βόρειες παρυφές του Χολομώντα, στη Χαλκιδική.

Η «Καραγιάννης Θεόφιλος Τυροκομικά ΑΕ», λίγο έξω από την Αρναία, γνωστή για τη «Φέτα Καραγιάννη» και με παραγωγική έμφαση στο σκληρό κατσικίσιο τυρί, επεξεργάζεται ημερησίως 50 τόνους γάλακτος, συνεργάζεται με περίπου 250 γαλακτοπαραγωγούς, διαθέτει δικό της δίκτυο διανομής και υποκαταστήματα σε Θεσσαλονίκη, Σέρρες, Γιαννιτσά και Αθήνα, κάνει εξαγωγές σε Γερμανία και Σουηδία, ενώ απασχολεί συνολικά 45 άτομα.

Μεταξύ των προϊόντων της, που έχουν λάβει σημαντικές διεθνείς διακρίσεις, βρίσκονται το κατσικίσιο τυρί, το πανεράκι, η φέτα, το παραδοσιακό τυρί και το χωριάτικο, για την παραγωγή του οποίου μάλιστα αξιοποιούνται οι παραδοσιακές τσαντίλες.

Αυτή την περίοδο η τυροκομική επιχείρηση από την Αρναία κάνει την είσοδό της και στα κίτρινα τυριά, με τα πρώτα προϊόντα να βρίσκονται ήδη στην αγορά. Με δεδομένο δε ότι η ζήτηση έχει υπερβεί την παραγωγική της δυναμικότητα, στα σχέδια είναι και η περαιτέρω επέκταση των παραγωγικών εγκαταστάσεων, με τη δημιουργία μιας νέας μονάδας.

Στο «τιμόνι» της εταιρείας βρίσκεται ο Θεόφιλος Καραγιάννης, ένας άνθρωπος με βαθιά γνώση του αντικειμένου, ήδη από το πρώτο στάδιο της παραγωγής γάλακτος. Άλλωστε, η καταγωγή του από κτηνοτροφική οικογένεια τού έδωσε τη δυνατότητα να μπορεί να ξεχωρίζει τις καλύτερες πρώτες ύλες. Μάλιστα, μέχρι και σήμερα πηγαίνει ο ίδιος για να δει τα κοπάδια των ζώων και τις φάρμες από όπου θα προμηθευτεί το γάλα. «Δύο είναι τα μυστικά για ένα καλό προϊόν, η ποιοτική πρώτη ύλη και η αγάπη που βάζεις σε αυτό» λέει στη Voria.gr, σημειώνοντας πως γι’ αυτόν η τυροκομία είναι έρωτας.

Τα πρώτα βήματα και η σημαδιακή… Τρίτη

Ο Θεόφιλος Καραγιάννης μεγάλωσε σε κτηνοτροφική οικογένεια, οπότε η γνώση γύρω από τα ζώα και το γάλα ήρθε νωρίς. Το 2000 άρχισε δειλά να φτιάχνει το δικό του γιαούρτι και αργότερα και λίγο τυρί, σε έναν χώρο κάτω από το σπίτι του, και να τα διαθέτει, θεωρώντας πως είχε φτάσει η στιγμή να δημιουργήσει κάτι δικό του.

Το κομμάτι της παραγωγής όμως, ειδικά του τυριού, αποδείχθηκε δύσκολο και η πρώτη απογοήτευση ήρθε σύντομα. Έτσι μια Τρίτη πήρε την απόφαση να τα παρατήσει. Είχε παραδώσει την τελευταία παρτίδα τυριού σε ένα σούπερ μάρκετ στην Ιερισσό και επέστρεψε στην Αρναία αποφασισμένος να διακόψει την παραγωγή. Τότε δέχθηκε ένα τηλεφώνημα από τον ιδιοκτήτη του σούπερ μάρκετ που του ζητούσε να του φέρει περισσότερο από εκείνο το τυρί, στο οποίο του άρεσε ιδιαίτερα το ότι ήταν σκληρό. «Ο πατέρας μου έλεγε πάντα πως η Τρίτη δεν είναι καλή μέρα. ‘’Ό,τι είναι να κάνεις, κάντο την Τετάρτη’’ έλεγε και όπως αποδείχθηκε είχε δίκιο» λέει ο Θεόφιλος Καραγιάννης, που τελικά επέμεινε και όχι μόνο δεν εγκατέλειψε, αλλά σύντομα μπήκε για τα καλά στην παραγωγή.

Το 2000 επεξεργαζόταν περί τα 1.000 κιλά γάλα και όταν αυτή η ποσότητα έφτασε τους 6.000 τόνους, αποφάσισε να μεταφερθεί σε άλλο χώρο, δημιουργώντας την παραγωγική του μονάδα έξω από την Αρναία, το 2005, οπότε έκανε και την επίσημη είσοδό του στην παραγωγή των τυροκομικών ειδών. Η αρχή έγινε με 1.000 τ.μ. Με το πέρασμα των χρόνων όμως και την απήχηση των προϊόντων να αυξάνεται, η μονάδα επεκτάθηκε περαιτέρω κι έτσι η συνολική επένδυση ξεπέρασε τελικά τα 4 εκατ.ευρώ και η επιφάνεια των παραγωγικών εγκαταστάσεων έφτασε τα 3.500 τ.μ.

«Η σχέση μου με την αγορά είναι στενή. Από τα πρώτα μου βήματα, όταν έβγαινα με το προϊόν μου στις λαϊκές αγορές, ήξερα να αφουγκράζομαι τις ανάγκες του καταναλωτή και αυτό με βοήθησε» εξηγεί ο Θεόφιλος Καραγιάννης. Ο ίδιος βάζει πάνω από όλα τους αυστηρούς ποιοτικούς ελέγχους, ενώ θεωρεί πως είναι μεγάλη επιτυχία το ότι η επιχείρηση έχει καταφέρει να προσφέρει στους καταναλωτές μια σταθερότητα στο προϊόν, 12 μήνες τον χρόνο.









ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ