Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2019
x

Κ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ: ΧΩΡΙΣ ΚΕΝΑ ΚΑΙ ΚΤΙΡΙΑΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΟΥΔΟΥΝΙ

Ζήτημα προκύπτει για την επόμενη σχολική χρονιά, όπου η Περιφερειακή Διεύθυνση καλείται να βρει 90 αίθουσες για την υποχρεωτική δίχρονη εκπαίδευση.

Χωρίς ελλείψεις σε προσωπικό και με διευθετημένα όλα τα κτιριακά ζητήματα στα 2.523 σχολεία της Κεντρικής Μακεδονίας θα ακουστεί το πρώτο κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς την ερχόμενη Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου.

«Θα ανοίξουν όλα τα σχολεία, ακόμα και το πιο απομακρυσμένο μονοθέσιο. Παρά τα όποια κτιριακά προβλήματα παρουσιάστηκαν σε σχολικές μονάδες στη Χαλκιδική και τη Θεσσαλονίκη όπως το 1ο Πειραματικό και το 44ο Δημοτικό Σχολείο,  με πολύ κόπο και προσπάθεια θα λειτουργήσουν κανονικά όλα τα σχολεία» ανέφερε αρχικά ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας Αλέξανδρος Κόπτσης κατά την ενημέρωση δημοσιογράφων ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς, η οποία ήταν η πρώτη από την ημέρα ανάληψης των νέων του καθηκόντων.

Μένοντας στα κτιριακά υπογράμμισε ότι το ζήτημα της μετεγκατάστασης του 1ου Πρότυπου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης στην παλιά Οικοκυρική Σχολή επί της οδού Εγνατία, όπως μετέδωσε πρώτη η Voria.gr (δείτε εδώ), έχει μπει σε τελική ευθεία, το 44ο Δημοτικό Σχολείο από 6θέσιο γίνεται 3θέσιο και πηγαίνει στο 34ο Δημοτικό Σχολείο επί της Αρριανού και οι σχολικές μονάδες που υπέστησαν ζημιές από τη θεομηνία στη Χαλκιδική θα έχουν αποκατασταθεί μέχρι την 11η Σεπτεμβρίου.

Ο κ. Κόπτσης διαβεβαίωσε πως όλα τα κενά αναπληρωτών καθηγητών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση (500 συνολικά για κάθε βαθμίδα) θα καλυφθούν και τα ονόματά τους θα ανακοινωθούν την προσεχή Πέμπτη ή Παρασκευή. Επίσης, το πρόγραμμα των σχολικών γευμάτων, το οποίο αναμένεται φέτος να επεκταθεί, είναι εξασφαλισμένο, ενώ όλα τα σχολικά βιβλία για τη φετινή χρονιά έχουν παραληφθεί.

O ίδιος έκανε ιδιαίτερη μνεία στην εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης αφήνοντας αιχμές στην προηγούμενη κυβέρνηση για υποσχέσεις οι οποίες δεν υλοποιήθηκαν ποτέ. «Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε υποσχεθεί από το προηγούμενο έτος 38 αίθουσες προκάτ για στέγαση όλων των νηπίων και προνήπιων και δεν ήρθε ούτε μία αίθουσα. Παρά τις δυσκολίες που υπήρξαν κατορθώσαμε με μία υπεράνθρωπη προσπάθεια και συνεργασία με τους διευθυντές Περιφερειακής Εκπαίδευσης να απορροφήσουμε και τα 5.000 νήπια και προνήπια σε ολόκληρη την Κεντρική Μακεδονία» υποστήριξε.

Ωστόσο, μείζον θέμα προκύπτει για την επόμενη σχολική χρονιά, όπου η Περιφερειακή Διεύθυνση καλείται να βρει 90 αίθουσες (70 στον δήμο Θεσσαλονίκης και 20 στον δήμο Καλαμαριάς) για τη δίχρονη εκπαίδευση. «Θα ψάξουμε να βρούμε λύσεις από τώρα για την επόμενη χρονιά. Δεν θα αφήσουμε να φτάσει ο Μάιος» τόνισε ο κ. Κόπτσης.

Αναφορικά με τη μεταφορά των μαθητών σημείωσε πως μετά από επικοινωνία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία έχει και την ευθύνη μεταφοράς, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης πήρε την διαβεβαίωση πως το 97% των αιτούντων για μεταφορά θα ικανοποιηθεί διότι έχει γίνει πρόβλεψη από την προηγούμενη χρονιά, ώστε να ικανοποιηθούν και τα νέα προκύπτοντα δρομολόγια.

Για τις συγχωνεύσεις σχολείων ο κ. Κόπτσης επανέλαβε τη θέση του περί «εσκεμμένης παραπληροφόρησης» που ήθελαν τον ίδιο να κλείνει 96 σχολικές μονάδες στην Κεντρική Μακεδονίας. Ο ίδιος κατέστησε σαφές, όπως είχε γράψει η Voria.gr (δείτε εδώ), ότι μόνο 8 νηπιαγωγεία (δύο με κτιριακό πρόβλημα, δύο με μεταφορά σε συστεγαζόμενα και 4 με ελάχιστο αριθμό μαθητών) και δύο μονοθέσια δημοτικά σχολεία ανεστάλησαν φέτος.

Τέλος, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης ανακοίνωσε τη δημιουργία του Παρατηρητηρίου Διαχείρισης Κρίσεως στις σχολικές μονάδες, Πρόκειται για ένα διετές πιλοτικό πρόγραμμα που ξεκινά τον Οκτώβριο και περιλαμβάνει την εκπαίδευση τριμελούς ομάδας από κάθε σχολική μονάδα στην παροχή πρώτων βοηθειών και τη διαχείριση περιστατικών σχολικής βίας και φυσικών καταστροφών.

Επίσης, η Περιφερειακή Διεύθυνση θα διοργανώσει Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους με την αρωγή του Τμήματος Κινηματογράφου του ΑΠΘ, Φεστιβάλ Ρομποτικής και θεματικά σεμινάρια.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ