Τρίτη 9 Αυγούστου 2022
x

Η ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΣΤΑ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΤΗΡΙΟ ΔΕΙΠΝΟ ΤΟΥ ΠΡΕΣΒΗ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Ο νόμος και το καταστατικό για τα Επιμελητήρια, το χειρόφρενο των φορτηγατζήδων, το δείπνο του Πάιατ και η κινητικότητα στον ΣΕΒΕ

Η παράταση μέχρι το τέλος του 2023 της θητείας των διοικήσεων των Επιμελητηρίων, που έδωσε το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, χαροποίησε τους περισσότερους απ’ όσους μετέχουν στις διοικήσεις. Άλλωστε πρόκειται για τη δεύτερη παράταση, αφού στα τέλη του 2021 είχε δοθεί παράταση ενός χρόνου στη θητεία των διοικήσεων, λόγω πανδημίας. Κάπως έτσι όσοι πρόεδροι και μέλη Διοικητικών Συμβουλίων εκλέχτηκαν το 2017 για τέσσερα χρόνια θα παραμείνουν στις θέσεις τους έξι χρόνια. Pas mal, που λένε και οι Γάλλοι. Τουλάχιστον για τους ίδιους και τον υπουργό Άδωνι Γεωργιάδη, ο οποίος κατέθεσε τη σχετική τροπολογία με την απίθανη επιχειρηματολογία «Η Ένωση (σ.σ. η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος) μάς είπε ότι οι συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί από τον πόλεμο στην αγορά δεν είναι οι κατάλληλες για να αρχίσουν εκστρατείες και αντιδικίες μεταξύ τους». Ως αποτέλεσμα οι μεν επιμελητηριακοί –ας μη ξεχνάμε ότι ορισμένοι εξ αυτών ασχολούνται επαγγελματικά με το… σπορ- να είναι ευχαριστημένοι, ο δε θεσμός των Επιμελητηρίων να καταρρακώνεται. Διότι δεν είναι η πρώτη φορά που τα τελευταία χρόνια με κάποιαν «ασήμαντο αφορμή» παρατείνεται η θητεία των διοικήσεων στα Επιμελητήρια, σα να πρόκειται για… λάστιχο που τεντώνει. Δικαίως κάποιος αναρωτήθηκε: «Ποιο κύρος μπορεί να έχει ένας θεσμός όταν οι νομοθετικά κατοχυρωμένες διαδικασίες του –και οι εκλογές είναι κορυφαία διαδικασία- ακυρώνονται με μία υπουργική υπογραφή; Ή γιατί να ασχοληθούν άλλοι σοβαροί επιχειρηματίες με τα Επιμελητήρια όταν υπάρχουν τέτοιες στρεβλώσεις;». Ψιλά γράμματα…

Ο νόμος και το καταστατικό

Τώρα ίσως κάποιος σκεφτεί: «Ε και τι έγινε; Ως γνωστόν οι υπηρεσίες που παρέχουν τα Επιμελητήρια, κυρίως το Γενικό Εμπορικό Μητρώο και το Μητρώο Εξαγωγών, είναι αποσυνδεμένες από τις διοικήσεις και διεκπεραιώνονται από τον γραφειοκρατικό μηχανισμό των υπαλλήλων, αφού πρόκειται για Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου». Αλήθεια είναι αυτό, αλλά η αποστολή των Επιμελητηρίων, τουλάχιστον με βάση τον νόμο που διέπει τη λειτουργία τους και το περιεχόμενο των καταστατικών τους, απέχει από τη γραφειοκρατική εξυπηρέτηση κάποιων μητρώων. Πρόκειται για συμβούλους της πολιτείας σε θέματα αγοράς, αλλά και για δημιουργικούς συμπαραστάτες των μελών τους. Δεν είναι κρίμα, λοιπόν, να θαμπώνει το κύρος τους άνευ λόγου και ουσίας;

Αναμονή έναν χρόνο

Στη Θεσσαλονίκη, πάντως, δεν είναι όλοι οι διοικητικοί παράγοντες των Επιμελητηρίων της πόλης ενθουσιασμένοι από την παράταση που έδωσε το υπουργείο Ανάπτυξης. Για παράδειγμα, έμπειρος επιμελητηριακός, τον οποίο όλοι σέβονται και υπολήπτονται, έλεγε σε συνεργάτες του ότι ο ίδιος μετράει αντίστροφα για να αποχωρήσει κι επειδή θέλει να το κάνει ομαλά θα πρέπει τώρα να περιμένει έναν χρόνο ακόμη, δηλαδή 20 μήνες από σήμερα. Περαστικά!

Αναβάλλεται το χειρόφρενο των φορτηγών

Αναβολή δύο εβδομάδων, για την Τετάρτη 27 Απριλίου, πήρε η κινητοποίηση των ιδιοκτητών φορτηγών αυτοκινήτων Δημοσίας Χρήσεως, που είχε εξαγγελθεί για αύριο 13 του μηνός, με χειρόφρενο και παράταξη των οχημάτων στους δρόμους, όπου βρίσκεται ο χώρος εργασίας τους. Η Ομοσπονδία τους πήρε αυτή την απόφαση προκειμένου να μην υπάρξει αναστάτωση στην εφοδιαστική αγορά ενόψει της επερχόμενης εορταστικής περιόδου του Πάσχα. Σε κάθε περίπτωση τα προβλήματα του κλάδου είναι πολλά, με κυριότερο βέβαια τις μεγάλες αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων τους τελευταίους μήνες, που έχουν ως αποτέλεσμα να γίνονται δρομολόγια με ζημία και αρκετά φορτηγά να έχουν ακινητοποιηθεί διότι είναι ασύμφορο να κινηθούν. Ζητούν, λοιπόν, μέτρα από την Πολιτεία –από μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης, μέχρι εφάπαξ αποζημίωση ανά τύπο φορτηγού για να μην υπάρξουν μεγάλες αυξήσεις στα κόμιστρα και επιβαρυνθεί το κόστος των προϊόντων για την αγορά και τους καταναλωτές. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Απόστολο Κενανίδη από τα 36.500 φορτηγά Δ.Χ. που υπάρχουν στην Ελλάδα ένα ποσοστό 5% - 10% έχει ακινητοποιηθεί το τελευταίο διάστημα, δηλαδή γύρω στις 2.500 – 3.500 χιλιάδες οχήματα, για λόγους κόστους. Ο ίδιος ο κ. Κενανίδης έχει δύο φορτηγά στην ιδιοκτησία του, αλλά αυτή τη δύσκολη περίοδο κινεί μόνο το ένα. Πάντως, σήμερα το απόγευμα η Ομοσπονδία θα δει τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη για να συζητήσει μαζί του το θέμα του επίναυλου που εισπράττουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες –στο Ιόνιο και την Αδριατική εδώ και αρκετά χρόνια- με αφορμή την άνοδο στις τιμές των καυσίμων, που όμως δεν αίρεται όταν οι τιμές επιστρέφουν σε φυσιολογικά επίπεδα.

Πήραν το μήνυμα

Πήραν το μήνυμα στην Καβάλα και από τις οικονομικές συνέπειες που επικαλούνταν ότι θα υπάρξουν, εάν υιοθετηθεί η πρόταση για κλείσιμο του τμήματος Φυσικής του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος, που φιλοξενείται στην πόλη, το γύρισαν στην… υποβάθμιση των πανεπιστημιακών σπουδών. Το τι ακριβώς εννοούν στην όμορφη πόλη της Ανατολικής Μακεδονίας θα φανεί στη σημερινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που συνέρχεται γι’ αυτό το θέμα. Χθες, πάντως, ο δήμαρχος της πόλης Θόδωρος Μουσιάδης σε δηλώσεις του ξεκαθάρισε ότι οι οικονομικές επιπτώσεις που θα υπάρξουν για την τοπική αγορά σε μια τέτοια εξέλιξη είναι δευτερεύον ζήτημα μπροστά στην υποβάθμιση των πανεπιστημιακών σπουδών «που αφορά το μέλλον και τους νέους». Για την ιστορία να σημειώσουμε ότι στην Καβάλα φοιτούν συνολικά 5.000 – 6.000 φοιτητές και το τμήμα Φυσικής αντιπροσωπεύει το 10%.

Το δείπνο του πρέσβη

Σήμερα νωρίς το βραδάκι, σε μεγάλο ξενοδοχείο της Ανατολικής Θεσσαλονίκης, ο απερχόμενος πρεσβευτής των ΗΠΑ στην χώρα μας Τζέφρι Πάιατ παραθέτει αποχαιρετιστήριο δείπνο στους πολλούς γνωστούς και φίλους που έκανε στη Θεσσαλονίκη, αφού στη διάρκεια της θητείας του επισκεπτόταν τακτικά την πόλη, ενώ δήλωνε ευθαρσώς ότι πιστεύει στη γεωστρατηγική αναβάθμιση της ευρύτερου βορειοελλαδικού τόξου. Ίσως γι’ αυτό καλεσμένοι στο σημερινό δείπνο είναι παράγοντες, που προέρχονται από διάφορες περιοχές της Β. Ελλάδος.

Κινητικότητα στον ΣΕΒΕ

Κινητικότητα επικρατεί στον Σύνδεσμο Εξαγωγέων – ΣΕΒΕ, με φόντο την επερχόμενη Γενική Συνέλευση και τις εκλογές που θα γίνουν Μάιο ή Ιούνιο. Νεότερα από τις ζυμώσεις που γίνονται θα αποκαλυφθούν σίγουρα στο Διοικητικό Συμβούλιο της 3ης Μαΐου. Παγίως η διαδοχή στον ΣΕΒΕ γίνεται συναινετικά, με την εξεύρεση κοινά αποδεκτού από τα μέλη υποψηφίου προέδρου και χωρίς εξωθεσμικές –προσωπικές, πολιτικές κομματικές- παρεμβάσεις, που θα αποδυνάμωναν εκ των προτέρων τη νέα διοίκηση. Κάτι τέτοιο αναμένεται να γίνει και φέτος, αφού όλα τα στοιχεία δείχνουν πως τα μέλη του ΣΕΒΕ –στο σύνολό τους σοβαρές επιχειρήσεις- εξακολουθούν να πιστεύουν σε αυτή τη γραμμή. Το μήνυμα έχει φτάσει τόσο στον σημερινό πρόεδρο Γ. Κωνσταντόπουλο όσο και τους προηγούμενους προέδρους του ΣΕΒΕ, των οποίων ο λόγος μετράει. Άλλωστε όλοι τους –εκτός από μία περίπτωση- εξελέγησαν με τον ίδιο συναινετικό τρόπο. Αν κρίνει, μάλιστα, κανείς από το ειδικό επιχειρηματικό βάρος όσων κινούνται φέτος για την εξεύρεση αποδοτικής λύσης, η επόμενη περίοδος του ΣΕΒΕ αναμένεται εξαιρετικά παραγωγική.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ