Τετάρτη 8 Απριλίου 2020
x

Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΟΥ ΕΒΓΑΛΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΑΠΟ ΤΟ… ΜΠΑΟΥΛΟ

Οι τσάντες και τα resort wear της It’s All Greek On Me ταξιδεύουν την ελληνική παράδοση από την Αυστραλία και τις ΗΠΑ μέχρι το Μεξικό και την Αίγυπτο.

Δύο ξεχασμένα μπαούλα στη σοφίτα του πατρικού της, το ένα με προικιά από την προγιαγιά της και το άλλο με παλιά υφάσματα από το ραφείο του πατέρα της, έγιναν η έμπνευση, ενώ η αγάπη της για την ελληνική παράδοση ήταν η σπίθα. Η It’s All Greek On Me, μια θεσσαλονικιώτικη επιχείρηση που διαφημίζει με τις δημιουργίες της την Ελλάδα στο εξωτερικό, δημιουργήθηκε από την Ειρήνη Χαλκιά με στόχο να βγάλει από τα μπαούλα τα εργόχειρα, τα κοφτά κεντήματα, την ελληνική παράδοση και να τα προσαρμόσει στη μόδα του σήμερα, δίνοντας τους ένα νέο κύκλο ζωής, με τρόπο σύγχρονο, αλλά ταυτόχρονα και με έντονο τον αέρα του παρελθόντος.

Σήμερα οι τσάντες, τα αξεσουάρ και τα resort wear ενδύματά της έχουν παρουσία στην Αυστραλία, στο Ντουμπάι, στο Βέλγιο, στο Λουξεμβούργο, στις ΗΠΑ, στο Μεξικό, στην Αίγυπτο και στην Κύπρο και συνεχίζουν ακάθεκτα το ταξίδι τους. Άλλωστε, η Ειρήνη Χαλκιά θέλει με τις δημιουργίες της να συστήσει την Ελλάδα σε όσο το δυνατόν περισσότερες χώρες, μέσα από πρώτες ύλες όπως το καραβόπανο, η λινάτσα, η τσόχα και το μετάξι.

Τα σχέδιά της αντλούν την έμπνευσή τους από την Ιστορία και τη Λαογραφία, τις οποίες η Ειρήνη Χαλκιά μελετά συστηματικά, επηρεάζονται από τον πλούτο των ελληνικών μουσείων που επισκέπτεται συχνά και έχουν την δική της προσωπική αισθητική, που αγαπά τις λιτές, σχεδόν δωρικές, φόρμες με μια δόση… τσαχπινιάς όμως, όπως λέει χαρακτηριστικά. Μάλιστα, τα πρώτα της σχέδια ήταν επηρεασμένα από τα εργόχειρα της προγιαγιάς της.

Σήμα κατατεθέν της μπράντας είναι τα clutches, μικρά τσαντάκια με κεντήματα, που την έχουν κάνει ευρύτερα γνωστή. Χαρακτηριστικό δε είναι και το logo των δημιουργιών της, ο Λαβύρινθος, η επιλογή του οποίου δεν είναι τυχαία, καθώς για την ίδια αποτυπώνει τον δαιδαλώδη δρόμο προς τον εσωτερικό κόσμο του καθενός και εν προκειμένω τη δική της προσπάθεια να βρει αυτό που την εκφράζει. Τα σχέδια της εταιρείας όμως δεν περιορίζονται μόνο στη μόδα. Το επόμενο της πρότζεκτ αφορά τον ξενοδοχειακό κλάδο, αφού η It’s All Greek On Me θα δώσει την αισθητική της στη διακόσμηση ενός ξενοδοχείου στη Χαλκιδική.

Η αγάπη για τη μόδα και η αναζήτηση μέσα στην κρίση

Η Ειρήνη Χαλκιά αγαπούσε τη μόδα από παιδί. Μάλιστα, σχεδίαζε σε χαρτί πώς φανταζόταν τα ρούχα της και όταν η μοδίστρα της μητέρας της ερχόταν στο σπίτι, της έδινε τα σχέδια για να βγάλει το πατρόν και να τους δώσει ζωή. Η αγάπη της για τη μόδα ήταν που την οδήγησε και στη δημιουργία ενός εμπορικού καταστήματος με resort wear στη Χαλκιδική, το οποίο διατήρησε επί μία δεκαετία. Μετά από μια οκταετή διακοπή για την ανατροφή των παιδιών της, η Ειρήνη Χαλκιά άρχισε να ψάχνεται ξανά, αυτή τη φορά μέσα στην κρίση.

Η αναζήτησή της αυτή και η αγάπη της για την ελληνική παράδοση ήρθαν να «κουμπώσουν» με το momentum που είχε εκείνη την περίοδο κάθε τι ελληνικό στο εξωτερικό και το έδαφος που κέρδιζε γενικότερα το ελληνικό στοιχείο. Εν τω μεταξύ τα δύο μπαούλα στη σοφίτα του πατρικού της ήταν μια σταθερή αναφορά στη ζωή της. Άλλωστε, ανέβαινε συχνά εκεί και θαύμαζε το περιεχόμενό τους. Όλα αυτά αποκρυσταλλώθηκαν στην απόφασή της να δημιουργήσει το 2014 την It’s All Greek On Me (είναι όλα ελληνικά πάνω μου), παραφράζοντας ελαφρώς τη ρήση «It’s all Greek to me» (μου ακούγονται κινέζικα).

Η πρώτη της δημιουργία ήταν ένας φάκελος με ένα τύπωμα από το κτίριο της Τράπεζας της Ελλάδας στην Τσιμισκή, ενώ σταδιακά βρήκε τα πατήματά της, κάνοντας σήμα κατατεθέν της το clutch (τσαντάκι), με τα ιδιαίτερα κεντήματά του.
Από την πρώτη χρονιά της λειτουργίας της ο κόσμος αγκάλιασε τις δημιουργίες της, η γκάμα των οποίων διευρύνθηκε τη δεύτερη χρονιά και με ενδύματα. «Δεν μπορούσα να φανταστώ ότι το It’s All Greek On Me θα είχε τόσο μεγάλη απήχηση. Ο κόσμος το αγάπησε και αυτή η αγάπη δίνει και σε μένα την ευκαιρία να πω τη δική μου ιστορία, με έμπνευση πάντα από την Ελλάδα» λέει η Ειρήνη Χαλκιά στη Voria.gr.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ