Πέμπτη 6 Αυγούστου 2020
x

ΦΑΜΕΛΛΟΣ: ΠΕΝΤΕ ΠΛΗΓΕΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Χατίρι σε ιδιώτες το Fly Over στην Περιφερειακή, υποστηρίζει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ - «Η περιβαλλοντική αδειοδότηση έχει καταπέσει στο ΣτΕ»

Το ενδιαφέρον του κυρίου Μητσοτάκη για τη Θεσσαλονίκη φάνηκε από το ότι οι έμποροι, οι βιοτέχνες, όλοι οι τοπικοί φορείς, οι εργαζόμενοι, οι οικονομικοί παραγωγοί, και οι επαγγελματίες της Θεσσαλονίκης εξέφρασαν τη απογοήτευση και την ανησυχία τους για την πολιτική της κυβέρνησης, κατά την πρόσφατη επίσκεψη του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα, στη Θεσσαλονίκη, τόνισε ο Τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτής Β' Θεσσαλονίκης, Σωκράτης Φάμελλος, στον τηλεοπτικό σταθμό TV100.

«Όσον αφορά στα έργα για την πόλη που ανακοινώνει η κυβέρνηση, ήταν πρωτοβουλίες του ΣΥΡΙΖΑ και του Αλέξη Τσίπρα. Γιατί η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ προχώρησε το σχέδιο και τις εγκρίσεις για την ανάπλαση της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ), το γήπεδο του ΠΑΟΚ, τη δυτική είσοδο και το Μουσείο Ολοκαυτώματος, την παραχώρηση και την ανάπλαση του πρώην Στρατοπέδου του Παύλου Μελά, όπως και του Κόδρα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και το Τεχνολογικό Πάρκο Καινοτομίας που πρόσφατα ανακοινώθηκε. Κάναμε όλοι πολλή δουλειά, όπως και το Γραφείο Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη», είπε ο κ. Φάμελλος.

Και πρόσθεσε: «Από την άλλη, η κυβέρνηση του κυρίου Μητσοτάκη κατάφερε, σε λίγους μόνο μήνες, να επιφέρει πέντε σημαντικά πλήγματα στο φυσικό περιβάλλον της πόλης και να δώσει σε ιδιώτες ό,τι κυριολεκτικά μπορεί».

Αναφέρθηκε συγκεκριμένα στο «κλείσιμο του Φορέα Διαχείρισης του Θερμαϊκού Κόλπου που ιδρύθηκε μόλις το 2018, στη μεταφορά της διοίκησης του Εθνικού Πάρκου Αξιού στην Αθήνα και της διεύθυνσης στο Λαγκαδά, χωρίς τη συμμετοχή πλέον της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, των Δήμων και των Επιμελητηρίων που νομοθέτησε η Νέα Δημοκρατία στον πρόσφατο  αντιπεριβαλλοντικό νόμο, στην ιδιωτικοποίηση της Μονάδας Επεξεργασίας Απορριμμάτων Δυτικού Τομέα που είχε δημόσια χρηματοδότηση για τις μελέτες της, στην παράτυπη, αυθαίρετη, αντιπεριβαλλοντική χωροθέτηση της μονάδας απορριμμάτων εντός του Εθνικού Πάρκου της Κορώνειας στη Μαυροράχη και στη μεθόδευση, εκ μέρους του ΥΠΕΝ, που προχώρησε στην τροποποίηση της αδειοδότησης της Τιταν για χρήση δευτερογενών απορριμματογενών καυσίμων, εν μέσω πανδημίας, χωρίς καμία διαβούλευση με την τοπική αυτοδιοίκηση και την τοπική κοινωνία».

Ο Σ. Φάμελλος στάθηκε ακόμη στα «περιβαλλοντικά προβλήματα της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, το Flyover» που ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, κύριος Καραγιάννης, εξήγγειλε και θα παρουσιάσει ο Κ. Καραμανλής την Πέμπτη και ξεκαθάρισε ότι «πρόκειται για ένα έργο του οποίου η περιβαλλοντική αδειοδότηση έχει καταπέσει στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), έχει ακυρωθεί δηλαδή από το ΣτΕ». Αυτό, καθώς ο εν λόγω σχεδιασμός προβλέπει την υλοτόμηση εβδομήντα στρεμμάτων του περιαστικού δάσους του Σέιχ Σου, δηλαδή περιοχής που έχει χαρακτηριστεί αναδασωτέα. Σημείωσε δε ότι «ενώ το δάσος έχει προσβληθεί από το φλοιοφάγο έντομο, και έχει πληγεί σοβαρά, το ΥΠΕΝ δεν έχει προβλέψει επαρκή χρηματοδότηση για το περιαστικό δάσος, καθώς κλαδιά και υπολείμματα παραμένουν ακόμη μέσα, ένα σοβαρό πρόβλημα που προσπαθούν να λύσουν οι Δήμαρχοι της περιοχής, έρχεται τώρα η κυβέρνηση να επιφέρει ένα ακόμα πλήγμα στο περιβάλλον της Θεσσαλονίκης».

«Πρόκειται για ένα πλήγμα στο φυσικό περιβάλλον της Θεσσαλονίκης και για ένα μεγάλο χατίρι σε κάποιον ιδιώτη. Η ανατολική Περιφερειακή Οδός θα παραχωρηθεί σε κάποιον ιδιώτη, πιθανώς και το υφιστάμενο τμήμα, αυτό που λειτουργεί ήδη, και τα τριακόσια εβδομήντα (370) εκατ. ευρώ που ανακοίνωσαν δεν θα τα βάλει ως δημόσιο έργο η πολιτεία, αλλά θα τα πληρώνουμε οι Θεσσαλονικείς για ποιος ξέρει πόσα χρόνια. Δεν ξέρουμε ακόμη αν θα ανακοινώσουν και διόδια, διότι με κάποιο τρόπο πρέπει να πληρωθεί το έργο. Εδώ προκύπτει ένα σοβαρό ερώτημα: Γιατί η κυβέρνηση δεν υλοποιεί τα έργα που υπάρχουν στο Εθνικό Σχέδιο Μεταφορών, και τα έχει ανάγκη η πόλη μας, όπως την έξοδο προς το αεροδρόμιο, που πρέπει και να γίνει διαπλάτυνση, και οι βοηθητικές οδοί, εκεί που υπάρχει κυκλοφοριακή συμφόρηση στο δρόμο για Χαλκιδική, ή το επόμενο έργο από το αεροδρόμιο μέχρι την Καρδία, ή την Ανατολική Εξωτερική Περιφερειακή που αδειοδοτήθηκε και περιβαλλοντικά επί ΣΥΡΙΖΑ και είναι ένα ώριμο έργο που δεν δημιουργεί περιβαλλοντικά προβλήματα στην πόλη; Το ίδιο ακριβώς κάνουν και στο μετρό Θεσσαλονίκης, όπου καταστρέφουν τα αρχαία στη Βενιζέλου και παραχωρούν τη λειτουργία του σε ιδιώτη», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Έκλεισε, δε, με ένα σχόλιο για τον ΟΑΣΘ: «Εμείς θέλουμε έναν δημόσιο ΟΑΣΘ για να σταματήσουν οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας να στέλνουν ρουσφέτια μέσω φαξ, κατά εκατοντάδες, τα οποία έχουν δει και το φως της δημοσιότητας. Έπρεπε ήδη να έχει προχωρήσει η προμήθεια των ηλεκτρικών λεωφορείων και των λεωφορείων με φυσικό αέριο που είχε προγραμματίσει ο πρώην Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης. Αντί αυτού όμως, η κυβέρνηση της ΝΔ σκοπεύει να προμηθευτεί χρησιμοποιημένα και παλιάς τεχνολογίας λεωφορεία για τη Θεσσαλονίκη, υποβαθμίζοντας την πόλη».




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ