Σάββατο 24 Οκτωβρίου 2020
x

Κ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ: ΔΥΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΕΡΓΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΦΩΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ

Δεν αφορούν πολεοδομικό συγκρότημα αλλά πρόκειται για σημαντικές οδικές αρτηρίες οι οποίες είναι μέσα στον προγραμματισμό της περιφέρειας.

Γράφει ο Σαλονικιός

Η Θεσσαλονίκη θα πάρει ό,τι δικαιούται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την επίσκεψή του προχθές στην πόλη.

Το άκουσαν αυτό στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και σκέφτηκαν πως τα χρήματα τα οποία αναμένεται να εισρεύσουν στη χώρα από τις Βρυξέλλες, μετά την πολύκροτη συμφωνία που επιτεύχθηκε τον περασμένο Ιούλιο, είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να γίνουν κάποια έργα για τα οποία πολύ δύσκολα θα έβρισκαν χρηματοδότηση.

Δύο από αυτά, δεν αφορούν βεβαίως το πολεοδομικό συγκρότημα, αλλά πρόκειται για σημαντικές οδικές αρτηρίες οι οποίες είναι μέσα στον προγραμματισμό της περιφέρειας, αλλά δεν υπήρχαν οι αναγκαίοι πόροι ώστε να προχωρήσουν. Η πρώτη έχει να κάνει με τις παρακάμψεις των Γιαννιτσών και της Χαλκηδόνας καθώς και τμήματα του άξονα που συνδέει τη Χαλκηδόνα με την Έδεσσα. Το έργο αυτό έχει ιστορία ίση με αυτήν του μετρό Θεσσαλονίκης.

Συγκεκριμένα, ξεκίνησε να μελετάται το 2006, χρονιά δηλαδή κατά την οποία στήθηκαν τα πρώτα εργοτάξια του μετρό. Το πρώτο πακέτο μελετών το οποίο αφορούσε την οδοποιία και κάποιες άλλες δευτερεύουσες υποστηρικτικές μελέτες, ολοκληρώθηκε από το υπουργείο (τότε ΥΠΕΧΩΔΕ) γύρω στο 2011. Ακολούθησε το δεύτερο πακέτο μελετών που αφορούσε κυρίως τις γέφυρες, το οποίο έτρεξε η περιφέρεια και ολοκληρώθηκε γύρω στο 2016. Μόνο που τότε, πλέον, έργα σαν κι αυτό, έπαψαν να είναι επιλέξιμα για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ κι έτσι έμειναν “ορφανά”.

Παρόμοια είναι πάνω κάτω και η ιστορία της δεύτερης οδικής αρτηρίας η οποία αφορά το δρόμο Σύκδρας – Νάουσας. Πρόκειται για δύο δρόμους με υψηλό κυκλοφοριακό φόρτο κατά περιόδους (κυρίως το καλοκαίρι), αλλά παλαιάς κατασκευής, επικίνδυνους, λόγω της στενότητάς τους και των κακών γεωμετρικών χαρακτηριστικών τους. Ο προϋπολογισμός του πρώτου έργου ανέρχεται σε περίπου 220 εκατ. ευρώ και του δεύτερου γύρω στα 90 εκατ.

Όπως πληροφορούμαι, το αίτημα για χρηματοδότηση αυτών των δύο έργων από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης έθεσε προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή ο περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας στη συνάντηση που είχε μαζί του την περασμένη Τετάρτη. Του εξήγησε ότι και τα δύο έργα παρουσιάζουν μελετητική ωριμότητα και το μόνο που λείπει είναι η πολιτική βούληση για τη χρηματοδότησή τους. Μένει να δούμε εάν ο πρωθυπουργός θα τα συμπεριλάβει στις εξαγγελίες τις οποίες πρόκειται να κάνει το επόμενο Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου από το βήμα του Thessaloniki Helexpo Forum. Θυμίζω μόνο ότι παλαιότερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε δεσμευτεί για το έργο Χαλκηδόνας – Έδεσσας. Για να δούμε...




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ