Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου 2020
x

Δ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ ΜΙΑΣ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ ΖΕΡΒΑ

Η ψηφοφορία για τα λεωφορεία από τη Λειψία, το κρίσιμο τηλεφώνημα στο Μαξίμου, η σχέση με τη ΝΔ και η πολιτική στόχευση του δημάρχου

Η αναμενόμενη εδώ και πολύ καιρό, παραίτηση του Νίκου Ταχιάου από το δημοτικό συμβούλιο, συνιστά εξέλιξη, οι επιδράσεις της οποίας θα φανούν το επόμενο διάστημα. Θα αφορούν, δε, τις διεργασίες μεταξύ των δημοτικών παρατάξεων οι οποίες έχουν πολιτική αναφορά στο χώρο της Νέας Δημοκρατίας, με κεντρικό πρόσωπο βεβαίως, τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνο Ζέρβα.

Της παραίτησης Ταχιάου προηγήθηκε πλούσιο παρασκήνιο το οποίο είχε ενταθεί τις τελευταίες εβδομάδες. Είναι γνωστό τοις πάσι ότι ο επικεφαλής του συνδυασμού “Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα”, μετά τον διορισμό του στο αξίωμα του προέδρου της Αττικό Μετρό είχε δεχτεί κάποιες συστάσεις να αφήσει τη θέση του στο δημοτικό συμβούλιο. Συστάσεις, οι οποίες προϊόντος του χρόνου εξελίχθηκαν σε πιέσεις που τις τελευταίες εβδομάδες κατέστησαν αφόρητες.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες της Voria.gr, αποφασιστικό ρόλο στις εξελίξεις έπαιξαν όσα συνέβησαν μετά την ψηφοφορία η οποία έγινε στο δημοτικό συμβούλιο για την υπόθεση της αγοράς των πενήντα μεταχειρισμένων λεωφορείων από τη Λειψία. Η έγκριση της αγοράς με μόλις μία ψήφο περισσότερη σε σχέση με το ήμισυ από το σύνολο των παρόντων, είχε εξοργίσει τον κ. Ζέρβα. Η πρώτη αντίδρασή του ήταν το οργισμένο τηλεφώνημα προς τη δημοτική σύμβουλο της παράταξης Ταχιάου, Νέλλη Αηδονά η οποία αμέσως μετά παραιτήθηκε από αντιπρόεδρος του δημοτικού βρεφοκομείου “Άγιος Στυλιανός”.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, τις επόμενες ημέρες ακολούθησαν και άλλα τηλεφωνήματα. Συγκεκριμένα, ο κ. Ζέρβας επικοινώνησε περισσότερες από μια φορές, με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή προς τον οποίο εξέφρασε τα παράπονά του για τη στάση των δημοτικών συμβούλων της παράταξης Ταχιάου οι οποίοι είτε καταψήφισαν τη συγκεκριμένη αγορά είτε ψήφισαν λευκό. Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης παραπονέθηκε προς τον υπουργό ότι την ώρα που ο δήμος βάζει πλάτη στον ΟΑΣΘ στελέχη της Νέας Δημοκρατίας σαμποτάρουν αυτήν την προσπάθεια. Εξέφρασε, μάλιστα, παράπονα και για τον κ. Ταχιάο για το γεγονός ότι απουσίαζε από εκείνη την κρίσιμη συνεδρίαση, ενώ δεν έκανε τίποτε για να πείσει τους δημοτικούς συμβούλους του να υπερψηφίσουν την πρόταση της διοίκησης.

Το κρίσιμο τηλεφώνημα

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ο οποίος έχει πολύ τακτική συνεργασία με τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό, απέφυγε να αναμιχθεί ενεργά στην υπόθεση. Αναμείχθηκε όμως το Μέγαρο Μαξίμου. Είχε προηγηθεί τηλεφώνημα του δημάρχου Θεσσαλονίκης προς τον Γρηγόρη Δημητριάδη, διευθυντή του γραφείου του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Ακολούθησε συνάντηση του κ. Δημητριάδη με τον κ. Ταχιάο μετά την οποία δρομολογήθηκε η παραίτηση του επίσημου υποψηφίου της ΝΔ από το δημοτικό συμβούλιο.

Μετά την εκλογή του στο αξίωμα του δημάρχου και μάλιστα, ως ανεξάρτητος, ο κ. Ζέρβας έθεσε στόχο, σταδιακά να αφομοιώσει, στην πράξη, όλες τις δημοτικές παρατάξεις οι οποίες έχουν πολιτική αναφορά στη ΝΔ. Ως πρώτο βήμα ήταν ο προσεταιρισμός στελεχών από τις παρατάξεις του κ. Ταχιάου και του Γιώργου Ορφανού, στο πλαίσιο της συγκρότησης δημοτικής πλειοψηφίας. Από την παράταξη του κ. Ταχιάου πήρε πέντε στελέχη (Ζεϊμπέκης, Κούπκας, Δημητριάδης, Κοσμοπούλου, Ακριτίδου) σε σύνολο έντεκα, ενώ άλλος ένας, ο Σάκης Τζακόπουλος, στην πορεία ανεξαρτητοποιήθηκε και στην ψηφοφορία για τα λεωφορεία της Λειψίας ψήφισε υπέρ. Από δε την παράταξη του κ. Ορφανού πήρε τρία στελέχη (Λιακόπουλος, Ιακώβου, Πατέλης) σε σύνολο επτά.

Η σχέση με τη ΝΔ

Στους σχεδιασμούς του κ. Ζέρβα είναι να καταστεί ο αδιαφιλονίκητος εκφραστής της κεντροδεξιάς παράταξης στο δήμο Θεσσαλονίκης, ώστε στις εκλογές του 2023, να μην υπάρχει αντίπαλός του από αυτόν το χώρο. Ήδη, οι σχέσεις του με το Μέγαρο Μαξίμου, αλλά και με κάποια κυβερνητικά στελέχη βρίσκονται σε πολύ καλό επίπεδο. Άλλωστε, το όνομα του κ. Ζέρβα ήταν μεταξύ των δύο τελικών επιλογών του Κυριάκου Μητσοτάκη για το δήμο Θεσσαλονίκης, πριν ο πρόεδρος της ΝΔ να καταλήξει στον κ. Ταχιάο.

Μετά τις δημοτικές εκλογές οι σχέσεις του πρωθυπουργού με τον δήμαρχο διαρκώς βελτιώνονται. Ο κ. Ζέρβας στηρίζει όλες τις κυβερνητικές επιλογές για την Θεσσαλονίκη (π.χ. σταθμός Βενιζέλου του μετρό), ενώ παρέστη και στο συνέδριο της ΝΔ. Από την άλλη, ο κ. Μητσοτάκης έχει πολλούς λόγους για να εντάξει στους σχεδιασμούς του τον κ. Ζέρβα. Κατ' αρχάς ταιριάζουν τα χνώτα τους. Κατά δεύτερο, ο πρόεδρος της ΝΔ δεν έχει ιδιαίτερα πολιτικά ερείσματα στη Θεσσαλονίκη και ο κ. Ζέρβας είναι ένα στέλεχος στο οποίο μπορεί να ποντάρει. Επιπλέον, στον πρωθυπουργό δεν αρέσει ιδιαίτερα να εμφανίζεται ως μόνο κυρίαρχο πρόσωπο στην περιοχή ο περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας ο οποίος υπήρξε και αντίπαλός του στις εσωκομματικές εκλογές.

Πέρα από τον πρωθυπουργό, ο κ. Ζέρβας έχει καλλιεργήσει καλές σχέσεις και με ορισμένα κυβερνητικά στελέχη, όπως οι υπουργοί Εσωτερικών Τάκης Θεοδωρικάκος και Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλής. Διατηρεί επίσης επαφή με τον κ. Δημητριάδη στο Μέγαρο Μαξίμου, ενώ έχει και την υποστήριξη ισχυρού οικονομικού παράγοντα της Θεσσαλονίκης του οποίου ο λόγος μετρά στον πρωθυπουργό.

Με βάση όλα τα ανωτέρω, ο κύριος στόχος του κ. Ζέρβα στο εξής είναι η πλήρης κυριαρχία στον κεντροδεξιό χώρο, όσον αφορά τον δήμο Θεσσαλονίκης, ώστε, πολύ νωρίς, αρκετό καιρό πριν από τις επόμενες δημοτικές εκλογές, να εμφανιστεί ως η αυτονόητη επιλογή για την εκπροσώπηση αυτού του χώρου στο δεύτερο μεγαλύτερο δήμο της χώρας.





A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ